Stel je persoonlijke vraag #25

Neem jij snel paracetamol/ibuprofen als je pijn hebt?

• Ja geen probleem om pilletje te poppen als ik pijn heb
  • Nee, ik hou namelijk van pijn, dan kan ik bedwelmen in zelfmedelijden en voel ik tenminste nog iets
  • Nee, ik stel dat zo lang mogelijk uit omdat ik liever geen pijnstillers tot me neem

0 stemmers

Heb ja gestemd, maar hangt ook wel van de pijn af. Bij hoofdpijn weet ik gewoon dat ik bij de lichtste hoofdpijn direct iets moet innemen wil ik barstende koppijn voorkomen

4 likes

Ik heb er geen probleem mee maar ik vergeet vaak dat het een optie is, zit niet zo in m’n systeem. En als ik een pijnstiller neem ben ik ook altijd verrast dat het ook echt werkt haha

4 likes

Ben er open over, maar merk dat ik wel nog twijfel … helpppm haha

1 like

Ik had pas al 3 ibuprofen ingenomen en een kruik en ik verging van de pijn. Had ook gember geprobeerd want dat had ik in huis, nou merk echt geen verschil :confused:

1 like

Ik vind pringles zo stoffig, net als ribbelchips maar ik ben nog niemand tegen gekomen die dat ook vindt. Maar mn vriend noemde bugles chips pittig, dus het kan nog gekker.

3 likes

Het is niet dat ik liever geen pijnstillers neem, maar meer dat ik het eerst zonder probeer op te lossen. Met hoofdpijn moet ik soms gewoon meer drinken of even frisse lucht.

9 likes

Jaa of koffie. Soms krijg ik zo een bonkende hoofdpijn en dan kom ik er achter dat ik geen koffie heb gedronken.

2 likes

Haha, dat lijkt me dan wel eerder een reden om de koffie wat af te gaan bouwen.

20 likes

Ik heb al zolang zo vaak hoofdpijn dat ik precies weet wanneer ik gewoon direct paracetamol moet nemen of wanneer ik kan slapen/water drinken/dutje doen. Neem wel eigenlijk alleen maar paracetamol, nauwelijks ibu of naproxen (alleen als ik heel erg menstruatiekramp heb).

@Coco haha ja oeps dit heb ik ook. En ik drink maar 1 kopje per dag!

3 likes

Nou ja snap ik wel, zeker NSAID’s zijn niet zo lekker voor je maag enzo dus het lijkt me een prima instelling om niet bij het minste of geringste een pijnstiller te nemen.

Ben trouwens helemaal niet anti-pijnstilling hoor, heb zelf op voorschrift extra zware voor tijdens mijn menstruatie. Daar bovenop doe ik dan nog thee drinken met venkelzaad en gember enzo en heb vaak wel het idee dat het een tikkie verlicht (en placebo-effect is ook effect denk ik dan maar).

2 likes

Ooit, als mijn kinderen wat meer slapen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

@crazyplantlady Haha, erg he. Dat valt wel mee toch? Ik probeer max. 3-4 kopjes te drinken.

1 like

Bugles chips:

• Lekker
  • Wel oke
  • Gatver
  • Pittig?!

0 stemmers

allen met die chefs smeerkaas, zo droog vind ik er niks aan

11 likes

Liever:

• Bugles
  • Pringles

0 stemmers

Ben echt te lui om ƩƩn voor ƩƩn die bugles te vullen. Wil gewoon door kunnen vreten

1 like

Ik heb sinds ik mn tracker heb dat ik slechter slaap als ik NSAID’s heb ingenomen, dus ik probeer het nu toch te houden bij paracetamol.

1 like

Wat heb je liever als snack 's avonds?

• Je lievelings chips (mag geen dip bij)
  • Een stokbrood met je lievelings dip/sausje

0 stemmers

Als wij ā€˜opblijf avond’ hadden als kind op zaterdagavond. Dan hadden we altijd stokbrood met allerlei sausjes. Ik vond dat zo super geweldig haha.

2 likes

Oh daar heb ik wel eens wat over gelezen ja, dat dat invloed kan hebben! Wel vervelend lijkt me, dat je dan die afweging moet maken wat je belangrijker vindt, minder pijn of beter slapen. Ik krijg zelf behoorlijk maagpijn van NSAID’s naar kan eigenlijk niet zonder dus ik krijg er maagbeschermers bij en dat werkt gelukkig wel aardig.

1 like

speel jij of je partner fortnite?

• ja, ik
  • ja, mijn partner
  • nou… gewoon nee?

0 stemmers

sinds de lockdown speelt mn man met zn vrienden fortnite + kletsen over de headset terwijl ik altijd dacht dat dat alleen door kleine kinderen gedaan werd, en ineens hoor ik het van steeds meer mensen

2 likes