Stel je persoonlijke vraag #25

Lochness is toch bewezen dat het een hele grote paling was?

Ik zou als ik moet kiezen zeggen geesten, alleen dan niet in menselijke gestalte ofzo denk meer ~een bron van energie. Of dat je kan voelen dat een plek een heftig verleden heeft ofzo.

Maar eigenlijk geloof ik dat ook niet.

10 likes

Ik heb een sprankje hoop ergens in een vezel in m’n lijf die hoopt dat Harry Potter en dr hele wereld er om heen echt is.
Maarja :cold_face:

22 likes

Ohja zie dat daar onderzoek naar is gedaan: ā€œEr bevindt zich een zeer aanzienlijke hoeveelheid aal-DNA in het meerā€.

Bevestiging kan ik niet vinden. Maar zal in ieder geval geen echt zeemonster zijn :joy:. Wat wel weet ik ook niet.

3 likes

Ja, ik hoor 3x per dag een zeehond

Draken! Ik zie er elke dag wel een paar

2 likes

De enige heks die ik ken heeft gelukkig geen speciale krachten, hoi schoonmoeder :raising_hand_woman:

15 likes

Wow vet grote paling

1 like

Tijdens seks op de bank? :crazy_face:

17 likes

Waarom zou Rutte minister worden?
Die wordt sowieso MP.

2 likes

Bij een huis vol ging een gezin toch langs bij Ronnie (met koekjes). Wel ikv het programma alleen denk ik. Staan niet zomaar op zijn stoep

1 like

Vandaar ook die viool denk ik :wink:

Iehh niet ā€˜homofilie’ zeggen! Zelfs de EO heeft het vervangen door ā€˜homoseksualiteit’: https://www.coc.nl/geloof-cultuur/eo-vervangt-homofilie-door-homoseksualiteit (raar stukje btw want het gaat er verder niet over, stelletje lafbekken)

Homofilie klinkt zo heel erg alsof het allemaal prima is zolang het bij een beetje knuffelen blijft met kabeltruien aan… als je begrijpt wat ik bedoel :unsure:

3 likes

Als je Engels praat en dan een Nederlandse/Belgische plaatsnaam noemt, verengels je die plaatsnaam dan? (Joetrekt of Entwurp)

• Ja, wel zoveel mogelijk
  • Nee daar begin ik niet aan
  • Mijn woonplaats is onmogelijk te verengelsen, maar bij andere plaatsnamen zou ik dat wel doen

0 stemmers

Alleen als de Engelse naam heel anders is, maar volgens mij hebben we dat in Nederland niet echt? Als ik in Wenen zou wonen zou ik in het Engels wel eerder Vienna zeggen dan Wien bijvoorbeeld, maar als ik Amsterdam zeg in plaats van Emsterdem ga ik er vanuit dat ze me gewoon begrijpen.

4 likes

Oh ja! Apart inderdaad dat het de enige is, denk een combinatie van lastig uit te spreken en bekende stad?

1 like

De MP is ook minister van algemene zaken dus technisch gezien klopt de vraag wel :crazy_face:

2 likes

Ik vind dat ook heel verwarrend! Zeker als het iets heel anders wordt bijvoorbeeld Mexico City (of erger Mexico stad) en dan heet dat daar opeens CDMX.

Ik vind sowieso dat we niet alles moeten verengelsen. Ik snap het ook niet zo dat mensen hun eigen naam verengelsen en zou dat omgekeerd ook raar vinden. Stel dat een gozer die Juan heet zich opeens voorstelt als Jan :joy: ik vind dat er wel iets authentieks verloren gaat bij het verengelsen van namen.

Oh wat ik wel hele grappige verengelsing vind zijn de namen in New York die fonetisch zijn omgezet. Zoals Breukelen naar Brooklyn en Staate Eylandt naar Staten Island.

6 likes

Nog minder erg dan Sweet Lake City

18 likes

Hmmm, heeft er dus niemand van het forum epilepsie?? ik had namelijk een vraag voor een ervaren epilepsiƫr

Andere vraag dan. Spelen er forummers among us

• Ja
  • nee
  • wat is dat

0 stemmers