Stel je persoonlijke vraag #25

Oh god die heb ik in de bioscoop gezien. Vond m juist onnoemlijk saai, kwam geen eind aan dat geren en gehijg in die bosjes :sleeping:

2 likes

Nee hoor, dat had ik zelf ook al bedacht :slightly_smiling_face:

1 like

Dankje, ik ga eens kijken!

1 like

Oh wat gek mijn google doet het wel :slightly_smiling_face:

35 likes

Een echte paasbox weet ik niet, maar Thomas heeft een borrel en cocktailbox

1 like

Ik vind het goed/leuk als dat voor mensen werkt. Denk dat het niet per se schadelijker voor een mens is dan de gemiddelde antidepressivum namelijk.

Dus idd bij mensen met een depressie of trauma, niet zomaar voor de fun.

7 likes

Hahah ik ook. Eerst keer dat ik het hoorde was ik met een vriendin en wij begonnen zo hard te lachen echt tranen over onze wangen. En de rest van de tram zat :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Weet je, ik heb helemaal geen zin in zo’n flauwe discussie. Natuurlijk heb ik al lang op Google, Facebook en Instagram gezocht en lief dat je 't deelt, maar dit ben ik ook tegengekomen. Echter is dit niet helemaal wat ik zoek (ik kan geen maaltijden opwarmen op de hotelkamer bijv) en ben ik benieuwd of er nog andere boxen zijn. Daarom vraag ik 't hier, misschien dat de mensen die bekend zijn in Eindhoven nog andere opties kennen. Jammer dat je hier zo passief agressief op moet reageren, wat eigenlijk dus helemaal nergens op slaat.

15 likes

Ik vind jouw reactie eerder flauw. Je vraagt naar boxen en zegt er niet bij dat je zelf al gezocht hebt maar dat het niet is wat je zoekt. Hoe moet @Soy.peor dat ruiken?

24 likes

Is dit altijd in de definitie van “dagelijks”? Ik dacht in elk geval wel lage doses, en ja op gezette momenten (en niet per se iedere dag)

Ik vind het interessantdoenerij. Mensen die opeens denken een soort genieën te gaan zijn als ze dat doen. Wanneer het in medische setting gebruikt wordt voor de behandeling van ziekten vind ik het wel boeiend en ik hou het ook enigszins bij (de effectiviteit). Maar mensen die dit particulier een beetje aan het uitsnuffelen zijn vind ik over het algemeen een beetje in die hoek van spiritualiteit met geld vallen.

7 likes

Lula was me voor. Maar had dit in je eerste bericht gezet. Niet alleen om jou hoor maar ik vind vaker dat mensen iets vragen en dan als ze antwoord krijgen ÂŽJaa nee dat had ik zelf al gevonden of ohnee ik ben vegan dus dat vind ik niks.ÂŽ
Sorry hoor maar met het zelfde apparaat dat je een bericht typt kan je ook heel makkelijk zoekfuncties gebruiken. ( en zo wellicht een eindhoven topic vinden)

6 likes

Oh ik wist niet dat het plankton was! Vorig jaar mei was er bij ons zeevonk! Zo mooi, stinkt wel.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt, maar het feit dat het ene onder (constante/regelmatige) begeleiding van een arts gebeurt en het andere juist niet onder medisch toezicht maakt toch een vrij groot verschil?

Edit: is dus iets wat ik me afvraag bedoel ik, ik weet er te weinig van om een mening te hebben hoor

9 likes

Ik ken mensen die het doen omdat ze dan creatiever zijn en ik kan alleen maar denken hoe kut het moet zijn om voor je werk een afhankelijkheid van drugs te creëeren

6 likes

Waar doe jij het dan voor?

Medisch toezicht/controle is vaak ook niet zo strikt als je denkt hoor, jaren psychiatrische medicatie geslikt (waaronder lithium waarbij je bloedspiegel met regelmaat moet worden geprikt volgens protocol wat niet gebeurde ook niet als ik er wel zelf om vroeg, want de arts die het moest regelen had het maar ‘drukdrukdruk’ ) en zag de arts nauwelijks en de behandelaar die ik vaker zag ging niet over de medicijnen dus wist er niks van.
En ik denk niet dat ik de uitzondering daarin ben.

14 likes

Oh wow :hushed:

1 like

Niet om dit goed te praten, want dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling, verschil wat mij betreft is wel dat je een medicijn slikt waarvan de bijwerkingen bekend zijn, we weten wat de veilige bloedspiegels zijn en we weten wat de interacties zijn met eventuele andere medicatie. En ik ga er van uit dat als je lithium slikt en je bij een andere arts bent, je dit ook aangeeft.

Nadeel is dat met veel van de ‘partydrugs’ onvoldoende bekend is wat de interacties zijn en denk ook wel dat mensen minder geneigd zijn hierover open te zijn maar hun arts.

Edit: maar misschien ben ik wel een beetje biased als lithiumgebruiker én voorschrijver (niet bij mezelf, no worries)

7 likes

Ja, maar als je niet volgens protocol bloedprikt weet je nog zo goed als niks :woman_shrugging: (denk; op een moment gebruikte ik ook overmatig alcohol ernaast, had ik ook antidepressiva en antipsychotica en slaapmiddel en een pam nou dan kan je dat niet op de goede gok doen meer als er nooit contact is tussen arts en patiënt)

Ik slik het al aantal jaar niet meer en ben ook niet meer bij die psychiater in behandeling want die had gewoon nooit tijd voor controle afspraken of extra afspraken of mij ĂŒberhaupt te zien. Er was nog net tijd voor het jaarlijks gesprek (werd wel 10min voor gepland of-zo) zodat de zorgverzekering bleef vergoeden en dat werkt ook niet voor de vertrouwensband.

Ik geloof best dat het bij andere anders gaat en wel zoals het hoort.

5 likes