Stel je persoonlijke vraag #25

Helemaal een intern dilemma hier.
Ik heb een grafhekel aan Baudet, maar een bec is toch iemand die je irritant vindt ook al doet diegene eigenlijk niets verkeerd?

En Baudet is gewoon de definitie van verkeerd. Dus maar Wopke gekozen. Ik vond het heel grappig dat je hem als enige met alleen zijn voornaam erin had gezet. Ik hoor heel vaak mensen politici bij hun achternaam noemen, maar om de een of andere reden wordt Wopke altijd Wopke genoemd🙃

4 likes

Ik vind kraamvisite moeilijk en baby’s vasthouden al helemaal. Bel me maar als ze 1,5+ zijn.

11 likes

Ik zit altijd awkward met die baby in m’n armen omdat ik geen idee heb wat ik ermee moet. Als de ouders aanbieden of ik de baby vast wil houden dan wijs ik dat niet af, ik zou als moeder echt denken HOEZO wil jij mijn perfecte baby niet vasthouden!!! :joy:

3 likes

Ik vind mijn eigen baby vasthouden prima (goh…) maar die van een ander… Dan ben ik bang dat ik de baby laat vallen ofzo :roll_eyes:

2 likes

Ik wil echt een keer met Marijnissen de kroeg in, volgens mij zouden wij BFFs worden.

3 likes

vind dat dus echt doodeng, ze gaan altijd spartelen en raar doen en dan moet jij maar zorgen dat ie het nekje niet breekt, ja daagg

9 likes

Deze Nederlandse delicatesse:

  • Heerlijk!
  • NMSMVPE
  • Ik verhuis naar België
  • Ik woon al in België en heb hier niks mee te maken

0 stemmers

Lijkt me niet echt lekker, maar ben geïntrigeerd genoeg om het te proberen

7 likes

Ik ga dit een keer zelf maken als ik alleen eet. Mijn vriend is sowieso niet down hiermee, dus lekker alleen vreten.

Waar haal ik dit

1 like

Haha ik zit nu in mijn eigen kraamperiode en bij kraambezoek vraag ik of ze (man en vrouw btw haha) de baby vast willen houden en dan er meteen achter aan: als je het niet wilt moet je het echt gewoon zeggen hoor! En als ze de baby vast hebben zeg ik weer na een tijdje: als je hem zat bent moet je het zeggen hè?
Wil niet dat iemand zich ongemakkelijk voelt, maar wil ook niet dat ze het graag willen en dat ik het niet aangeboden heb :woman_shrugging:

11 likes

haha dat je dan zo lang met die baby op je arm
zit, dat je je arm niet meer voelt maar het ongemakkelijk vindt om te zeggen dat je de baby eigenlijk terug wil geven.

Ik weiger want dit is niet het je-moet-kiezen-topic :x:

9 likes

Ik ben jaren geleden op kraamvisite geweest met mn moeder en wij hebben de baby niet gezien. Dat vind ik nog steeds echt raar. Ja hij sliep, en dat is ook helemaal prima! Maar toch toen wij weer weg reden had ik zoiets van huh. Maar misschien is dat ook wel heel normaal om te doen, ik heb geen idee.

1 like

Sushi want Spam sushi is ook een ding dus dan zal frikandel sushi vast best ok zijn.

als je op kraamvisite gaat verwacht je dan de baby te zien?

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Naaaah, de smoskes zijn heilig. Daar komen wij niet aan.

7 likes

Ja dat in de box slapen herken ik van mn eerste echte kraamvisite lol. Dan kan je de baby gewoon zien etc. Mijn vriendin vroeg toen nog of ik hem wilde vasthouden. Eigenlijk wilde ik dat wel maar ik zei nee. Want dan maak je dat kind weer onnodig wakker. Maar als je op kraamvisite gaat en de baby zelf niet eens ziet, ja toch vreemd.

1 like

Wat hebben jouw ouders een tijd lang van jou bewaard?

  • Tekeningen
  • Melktandjes
  • Gips van gebroken arm/been
  • Navelstreng
  • Kunstwerkjes van kleuterklas
  • Iets anders leuks

0 stemmers

Voor de niet moeders, vind jij het eng om een baby vast te houden?

  • Nee geen probleem
  • Ja een beetje
  • Ja

0 stemmers

Een vriend van mij wil standaard geen baby vasthouden. Gewoon absoluut niet haha, en ik begrijp het bestwel.