Ah dit is inderdaad wel heel rot zeg, wat ontzettend balen dat je zo behandeld werd. Dat is echt niet verantwoord nee.
Ja.
Bij andere psychiaters heb ik wel andere ervaringen gehad (maar was vaak in opname en dan is het toch anders), maar dit was de laatste (toen was ik thuis) voor ik alles begon met afbouwen. Zonder hulp van de arts trouwens, die kwam er met dat verzekeringsgesprek achter
Ik drink al jaren geen alcohol (op eigen kracht geheelonthouder geworden) meer en slik geen medicatie (ja, nu weer slaapmiddel maar zie die arts wekelijks!!) meer dus alles goed soort van.
Misschien meer een filosofisch aspect hoor, maar koffie is ook stimulerend cq. bedoeld om je productiviteit te verhogen, en als je daar maar genoeg van neemt is dat niet eens zo heel veel anders dan een lage dosis amfetamine (of stekkers, daar is het misschien beter mee te vergelijken) en dat vindt niemand gek
Nou ooit deed eens het koffiezetapparaat op mijn oude werk het niet meer. Er was geen mogelijkheid om het zelf te maken. Ik heb nog nooit binnen een paar minuten al dje mannen in paniek rond het apparaat zien staan.
Er moest nu koffie komen. Nununu. Dit konden ze niet handelen. Hoofdpijn. Afkickverschijnselen.
Gelukkig was er nog ergens een verdwaald ouderwets koffiezetapparaat en was de supermarkt vlakbij.
Een op een te vergelijken? Mwah nee niet exr. Maar heeft koffie invloed? Volgens mijn anekdotische bewijs wel.
Het is wel interessant waar het verschil ligt tussen âzelfmedicatieâ en verslaving, een verslaving kun je in die zin ook zien als zelfmedicatie (niet voelen van pijn, rustiger worden, ptss dempen, adhd).
Dat zijn die dingen die bodybuilders ook slikken right? Daar kan je echt intens niet goed van worden
Klopt, geen idee wat erin zit eigenlijk, ik dacht iets van guarana en cafeĂŻne ofzo, maar volgens mij is dat ook geen verboden drugs, terwijl je daar behoorlijk de weg van kwijt kan zijn. Wat @Marquez ook zegt is trouwens ook wel herkenbaar, ook bij mezelf, ben sâochtends zonder koffie echt een stuk minder productief dan wanneer ik wel koffie drink
Ja⊠ik heb dat een tijd gebruikt. Maar als je goed je best doet dan heb je ook die wel verboden variant nog wel. Met efedra. Althans, 8/9jr terug was dat niet moeilijk aan te komen.
Wordt je onwijs opgefokt van. Hartkloppingen en hyperactief etc .
Maar of dat echt onder de drug valt - denk t niet nee?
Houd je meer van mensen of dieren?
- Meer van mensen
- Meer van dieren
- Allebei niet
- Mensen, maar ik houd sowieso niet van dieren
- Dieren, maar ik houd sowieso niet van mensen
0 stemmers
Efedrine en Caffeine zijn allebei âgewoonâ drugs, aangezien drugs eigenlijk alles is wat een exogene stof is die effect heeft op neurotransmitters /neurotransmitter receptoren.
Heb ik ook nog een drugsverslaving gehad in mân leven. En dat gewoon op zaterdag avond ontdekt âŠ
We doen collectief alsof een cafeĂŻneverslaving niet telt dus je mag gewoon je kop in het zand steken hoor, wij vertellen het niet door.
Hahaha duiven zijn echt vliegende ratten, #selflove
Als ik nu wat lekkers naar keuze bij je op tafel kon toveren, zou je dat willen?
- Nee ik zit vol
- Nee ik houd niet van lekkere dingen
- Ja
- Nee ben op dieet
0 stemmers
@fishing nou ja voor een verslaving moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen, inclusief bijv niet kunnen functioneren zonder en alles doen om aan meer te komen. Ik denk dat we allemaal dependent zijn aan caffeine (dus wel een beetje hoofdpijn krijgen en chagrijnig worden als we tekort komen), maar niemand is ooit zân baan verloren of relaties verbroken omdat ze geen Caffeine konden krijgen
Ik hou echt van caffeine. Heb echt 0 voelbare effecten maar ik geloof graag dat ik mijn adenosine A2A receptoren een plezier doe met wat extra stimulatie
Wel lullig dat jij dat voor me tovert maar ik het waarschijnlijk niet ga delen
Lekker stukje emmentaler met honing
Nou ja dit zijn effecten van caffeine gewoon haha. Maar de meeste mensen bouwen snel een tolerantie op, zoals een alcoholist ook meer kan drinken dan iemand die net voor het eerst een biertje heeft geprobeerd. En anderen zijn er weer gevoeliger voor
Moest wel lachen om het statement dat Caffeine slaapproblemen erger kan maken. Ja goh wat zou je verwachten van een drank die je wakker houdt haha
Misschien controversiële mening maar ik vind het een beetje gek als mensen zeggen dat ze meer van dieren houden. En ik ben echt gek op dieren in het algemeen en ik houd heel erg van mijn huisdieren maar echt niet meer dan van mensen
Meen je dit dan serieus of meer als grapje van haha mensen zijn stom