Stel je persoonlijke vraag #25

Ik denk dat het wel heel cliche gezegd belangrijk is dat je blijft communiceren in wat je van elkaar verwacht op het gebied van geld. Dat iig daar duidelijke afspraken over zijn.

1 like

*dat was geen succes, maar niet door het inkomensverschil.

2 likes

Stel dat jouw partner echt 100x zoveel verdient dan jij. Verwacht jij dan dat hij/zij het eten betaald als je uiteten gaat?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Bij 100 keer zoveel verdienen zou hij denk ik geen idee meer hebben waar het aan uit te geven dus ja kom maar door met die restaurantjes!

1 like

Ja ik denk ook dat het met trots te maken kan hebben. Zo van, ik kan ook heus wel een etentje betalen. Als ik een kind zou krijgen met iemand die véél meer verdient dan ik heb ik zoiets van, ok, jij betaald alles maar als het op het kind aankomt. Daar sta ik ook nog steeds achter.

2 likes

Iets anders stom: Mijn vader wou perse de afdruk van m’n gebit van voor dat ik mijn beugel had bijhouden terwijl ik het echt weg wou :sweat_smile:

1 like

En voor de mensen met een kind, heb je van tevoren afgesproken wie wat betaalde qua kosten voor het kind?

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik heb wel gezegd mocht er een kind komen dan betaal jij echt alles. Klinkt wel cruel maar als het om een kind gaat en je kunt het geld makkelijk missen ja why not.

Vind jij het eerlijk als jouw partner die een veel groter inkomen heeft dan jij alles betaald qua kosten voor jullie eventuele kind?

  • Ja ik vind dit rechtvaardig
  • Nee, ik vind dat je het moet splitten

0 stemmers

Als jij eten besteld, kunnen bezorgers dan altijd makkelijk je huis vinden of moet je dan wel instructies meegeven?

  • Nee ze kunnen 't makkelijk vinden
  • Beetje moeilijk, maar geef nooit instructies
  • Beetje moeilijk, maar geef altijd instructies
  • Ik hang standaard uit het raam om aanwijzingen te geven
  • Ze kunnen het nooit vinden ik word altijd gebeld

0 stemmers

Wij wonen nieuwbouw. Dus ons adres is nog niet altijd in t systeem

Wonen op 29, dus ik zeg er altijd bij: “navigeer op 27, en dan het huis er naast” :joy:

10 likes

Ugh m’n moeder vroeg laast nog toen ik op visite was of ik m’n potje met melktanden erin mee wilde hebben. Nee, ugh, gatver. Ze snapte het niet, ik zei dat ik die nooit hoefde te hebben. ‘is toch leuk?’ Nee mam. Nee.

4 likes

Ja das toch wel de hoofdact, als ik tickets voor een concert koop ga ik ook niet voor het voorprogramma (de ouders in dit geval).

Waarom ben ik er anders? Om te vragen hoe de bevalling was?

33 likes

Ben blij dat mn ouders niet mn navelstreng bewaard hebben zeg. Bah bah bah. Mij nie belle

7 likes

Lol ik wordt echt altijd gebeld! Behalve als ik er een hele routebeschrijving bij zet maar helaas kan dat niet altijd

1 like

Ik verwacht dat je dan met elkaar bespreekt hoe je de uitgaven wil verdelen (sowieso wel handig in een relatie). Maar ik zou er nooit zo maar vanuit gaan dat een ander voor me betaalt.

1 like

Ik zou wel een beetje geĂŻrriteerd zijn als ik op kraamvisite kom en er is geen baby te bekennen. Je komt toch even kennis maken met het nieuwe mensje, is toch raar om die dan niet te laten zien.
Even spieken bij een slapende baby vind ik wel prima trouwens, maar dat je gewoon dat hele kind niet te zien krijgt dan denk ik ‘waarom ben ik dan hier?’, had het dan even laten weten.

Is net zoiets als uitgenodigd worden voor een verjaardagsfeest en dan kom je aan met een cadeau en dan blijkt dat je de enige gast bent en er is geen taart/drank/chips/slingers/muziek. Zit je daar. :neutral_face:

Verder vind ik kind vasthouden niet eng, maar wel saai en beperkend in mijn bewegingsvrijheid.

11 likes

Bij ons gaan de kinderkosten van de gezamenlijke rekening. En dus betaald de gene die meer verdiend ook meer want wij maken naar rato over. Op dit moment is dat ongeveer 50/50, maar als dat zou veranderen veranderd die houding mee

Zou hij dus 610x meer verdienen dan dus ook meer in verhouding aan de kinder spullen bijdragen :upside_down_face:

1 like

Eet smakelijk!

2 likes

Nja op zich wel maar ik ben niet boos als de baby ligt te slapen ofzo en ik ga ook niet bij een oververmoeide moeder blijven plakken tot het kind wakker is. Bij ons thuis heeft sommig bezoek mijn baby ook maar half kunnen zien terwijl hij in de draagdoek lag te pitten, dat is soms gewoon zo.

Mijn schoonzus vertelde dat indertijd een zus van haar man de baby slapend uit bed heeft gejast met de woorden ‘ik kom toch niet voor niks dat hele end rijden’. Ik had haar een dreun gegeven denk ik :flushed:

7 likes

5 weken is nu voorbij toch? Ik kom de baby halen!!