Oh ik meen het serieus. Er zijn natuurlijk wel een paar mensen waarvan ik meer houd dan van mijn dieren. Maar als ik nieuwe dieren ontmoet/knuffel/aai vind ik dat leuker dan het ontmoeten van nieuwe mensen, ik ben liever omringd met kittens dan met kennissen. Op een verjaardagsfeestje ga ik liever spelen met de hond/kat dan smalltalk met de aanwezigen die ik amper ken.
Toen ik het zag was het water ook bruinachtig overdag en noemen ze het ook rode gloed. En dan in de nacht is het blauw. Maar ze raden aan om er niet in te zwemmen. Het irriteert volgens mij!
een goede vriendin van mij gaat binnenkort starten met een traject om te kijken of ketamine haar kan helpen met haar depressie. Ze heeft alles al geprobeerd dus dit is voor haar de laatste poging die ze gaat ondernemen, voordat ze naar de levenseinde kliniek wil stappen. Ik hoop zo dat dit iets voor haar kan betekenen.
Ik zou willen dat het geaccepteerder was vreemde mensen te aaien.
Soms zie ik zoān oud opaatje en die zou ik dan net als een kat op straat even een aai over de bol willen geven.
esketamine (wat ze waarschijnlijk gaat krijgen want dat is de enige vorm van ketamine die geaccepteerd is als antidepressiva) heeft wel echt hele goede effecten laten zien bij treatment resistant depressie tot nu toe, sinds dat het geaccepteerd is eind 2019. Zelfs bij mensen die al electroconvulsie therapie e.d. hebben gehad, Ik hoop dat het voor je vriendin werkt, ik zou wel optimistisch zijn! Toen ik hier kort onderzoek naar deed las ik veel verhalen van mensen die al jaren depressief waren en echt alles geprobeerd hadden, maar na 1-2 x die esketamine spray gehad te hebben, zich vrijwel direct lichter/opgeluchter voelen.
Maar meer van mensen houden zie ik dan als je verkiest dieren boven mensen en je vindt die dan belangrijker?
Ik zou ook kiezen om met kittens te spelen maar als iemand zegt ik schiet nu je moeder neer of een kitten dan sorry maar dan kies ik niet voor de kitten. Beetje extreem voorbeeld misschien maar zo vat ik die poll op.
Ja, dat zijn vaak van die mensen die met die statements komen van;ā hoe meer ik de mensen leer kennen, hoe meer ik van de dieren ga houdenā ofzo. WACHT MAAR tot je kat of hond ook tot spreken in staat is.
Ik ken een paar mensen die dit (af en toe) doen omdat ze er veel baat bij hebben met hun adhd, depressie en angsten. Het is als neurodivergent persoon soms best pittig om mee te draaien in een wereld die ingericht is op neurotypische mensen. Voor die mensen vind ik het fijn dat ze iets hebben gevonden wat voor hen werkt, wat er voor zorgt dat ze beter kunnen functioneren en gelukkig(er) zijn. Natuurlijk zou het beter zijn als we in de maatschappij gewoon ons aanpassen en wat flexibeler worden zodat dat niet nodig is. Maar zolang dat nog niet zo is vind ik het mooi dat er zulke opties zijn.
Ik vind het persoonlijk ook niet heel anders dan voorgeschreven medicatie want (mede door de lange wachttijden bij de ggz) krijg je die tegenwoordig ook gewoon van de huisarts voorgeschreven zonder toezicht. De mensen die ik ken die aan microdosing doen hebben zich daar uitgebreid over ingelezen, terwijl veel mensen de medicijnen die ze meekrijgen gewoon in vertrouwen nemen (terwijl dat soms helemaal niet goed voor ze is, maarja geen toezicht). Dat is natuurlijk heel kwalijk en ik hoop dat daar wat aan gedaan wordt, maar om even aan te geven dat voorgeschreven medicatie ook niet altijd onder toezicht is en dus niet per se beter is.
Dat is wel heel extreem ja zo bedoelde ik hem niet. Maar als er wordt gezegd of nu een vreemde dood of een kitten dood dan weet ik het ook niet hoor.
wow wat fijn je berichtje te lezen! Ze heeft idd ook al electroconvulsie therapie gehad en dat heeft niets gedaan voor haar, dus dit is echt haar allerlaatste hoop. En ook die van mij dus dankje!
Naja dat gaat niet op! Dan zou je een onbekend kind en een kitten naast elkaar zetten
Ok, en dan kies je ervoor om het kind te doden?
Ik kan hier met mijn hoofd niet bij en dit zeg ik als vegetariƫr en iemand die zich inzet voor dierenrechten
Kittens zijn wel leuker en zeggen niet dat ik lelijk oid ben
Heb jij wel eens een orgasme gehad?
- Ja, door mijzelf
- Ja, door een ander
- Dit gebeurt regelmatig
- Dit gebeurt sporadisch
- Dit is een enkele keer gebeurd
- Ik heb nooit een orgasme gehad
0 stemmers
Wat maakt een mensenleven meer waard dan een dierenleven dan? Ze voelen evenveel pijn in ieder geval⦠ze hebben beide een lichaam, ziel.
Ik vind niet alle mensen leuk maar ik vind wel alle dieren leuk dus statistisch gezien klopt het wel.
Oh ik wist niet dat de vraag zo serieus geĆÆnterpreteerd moest worden. Ik stemde dat ik meer van dieren houd omdat ik het gewoon chiller vind om een random dier te ontmoeten dan een random mens. En dieren kun je beetje mee knuffelen en die zeggen niks. Vind sociale interactie leuk, maar ook vermoeiend soms. Maar als ik echt een Sophieās Choice beslissing moest maken zou ik ook wel voor een mens kiezen ja
Heb jij een naam die eindigt op -je of -ke? (anoniem)
- Ja mijn naam eindigt op -je
- Ja mijn naam eindigt op -ke
- Nee
- Ik gebruik/word zowel genoemd bij de versie met -je/-ke als zonder -je/-ke
- Als kind werd mijn naam wel verkleind met -je/-ke maar nu niet meer
- Mijn naam eindigt op -ke
- De versie van mijn naam zonder -je /-ke is een mannennaam
0 stemmers
Ik zou zelf ook geen dieren boven mensen plaatsen maar begrijp het in bepaalde gevallen wel wanneer anderen dit zouden doen. Ik kan wel begrijpen dat iemand die slechte ervaringen heeft met andere mensen door pesten, misbruik etc. een dier boven een mens zou kiezen.
oh hoe is dat nou weer gebeurd? haha stom
Ja niet alle namen die eindigen of -ke zijn verkleinde namen maar er zijn er ook veel waar het zo gebruikelijk is geworden ze te verkleinen dat het niet meer zo voelt maar dat het een hele andere naam is of lijkt
Bijvoorbeeld Marieke of Antje
En dan zijn er ook die volgens mij als kind dan vaak wel een verkleining krijgen maar later niet meer, en weer andere die zonder die verkleining een mannennaam zijn (Rens/Renske)