Ja dan ga je met een taxi? Je zou volgens de maatregelen gewoon op bezoek kunnen gaan dus dat staat voor mij los van dat andere mensen zich niet aan de regels houden
Toen ze voor het eerst in Delft kwamen kon je gratis patat krijgen. Het was facking druk, maar wel waard
Ik zie iedere dag mijn beide ouders. Verder ga ik bij niemand op bezoek en ontvang ik geen bezoek.
Een hond vind ik gewoon een volwaardig familielid. Je creeĂ«rt zoveel herinneringen met zoân beest. Ik weet niet of je zelf een hond of kat gehad hebt, maar het verlies zorgt echt voor een gat in je hart.
En nee natuurlijk ga ik nooit echt kiezen, want dan is de keuze snel gemaakt en blijven beiden leven.
Sorry moet zo lachen om hoe je het beschrijft. Op deze manier zou ik na corona ook niet in een taxi durven hahah.
Wij gaan altijd speciaal naar Delft voor deze patat haha.
Ja maar mijn punt is dus dat je ze wel kan zien? Dat het door jouw specifieke omstandigheden en overwegingen voor jouw gevoel niet kan is heel vervelend maar dat komt niet omdat andere mensen zich niet aan de regels houden.
Het is echt eng hoe vaak jij precies verwoordt hoe ik denk. Heb je helemaal niks aan verder, maar wilde het toch even zeggen.
Hier een hart onder de riem van iemand die in hetzelfde schuitje zit
Nou ja, deels wel toch? Hoe meer mensen zich aan de regels houden, hoe veiliger het voor ons allemaal wordt.
Dit lijkt mij een goede discussie om voort te zetten in het Coronatopic.
amen sister
Nouja weet ik niet hoor. Heb het idee dat mensen op het forum vooral op bezoek gaan binnen hun eigen bubbel en niet naar illegale corona feestjes gaan ofzo .
Of ik nu met of zonder mijn vriend waarmee ik samenwoon op bezoek ga bij mijn ouders? Dat verschil heb ik nooit zo goed begrepen.
lol @ iedereen die zich niet aan de regels houden en zich dan gaan verantwoorden âmaar ik hou me wel aan de avondklok hoorâ
iedereen verzint ook gewoon zijn eigen regels lijkt wel
Bij ons in de winkel hebben alle risicogroep mensen geen angst voor corona!
Vinden het veel erger dat hun bril eventjes aanslaat. Dus dan maar voor het aanzicht kapje op de kin, Als ze m al op hebben even kapje af om te kunnen hoesten. nog even mân hand strelen bij het inpakken van de boodschappen. Dan even paar stapjes verder zodat het plexiglas ze niet in de weg zit. klagen over het feit dat we gezorgd hebben dat je wel afstand moet houden. En dan buiten nog een samenscholing om bij te praten over deze hele ervaring.
Er valt van twee kanten wat te zeggen.
als jij uitgebreid gaat ontbijten, wat hoort er dan volgens jou bij?
- gewoon brood
- bolletjes (hard/zacht)
- croissants
- gebakken ei
- gekookt eitje
- koffie
- thee
- jus dâorange/sap
- smoothie
- handfruit
- fruitsalade
- champagne
- (plantaardige) melk
- verschillende soorten zoet beleg
- verschillende soorten hartig beleg
- krentenbrood
- krentenbollen
- geroosterd brood
- (plantaardige) roomboter
- anders?
0 stemmers
Hoe vaak overtreed jij de Corona regels?
- Nooit
- Komt sporadisch voor (1 x per 2 maanden)
- Komt wel eens voor (1 x per maand)
- Komt regelmatig voor (1 x per week)
- Komt vaak voor (meer dan 1 x per week)
- Komt heel vaak voor (dagelijks)
0 stemmers
Geef jij fooi via de app waarop je besteld of liever cash?
- Ik geef nooit fooi
- Ik geef fooi via de app
- Ik geef fooi via de app ivm Corona, anders liever cash
- Ik geef fooi cash
0 stemmers
Ik denk dat ieder extra contact, extra risico betekent. Hoe meer extra contacten, hoe meet risico. Dus een illegaal coronafeestje is natuurlijk gevaarlijker dan bezoek in eigen kring, maar dat maakt het risico in eigen kring niet ineens niet bestaand.
Ik ontbijt nooit echt heel uitgebreid tenzij bij een hotelbuffet (vind ik echt fantastisch) dus heb ik bijna alles aangeduid haha
Ik overtreed niet zoveel regels âregelmatigâ behalve de avondklok. Als ik bij mijn moeder op bezoek ben dan ga ik bijna altijd later weg dan 9. Ze brengt me dan met de auto. Die regel is ingezet zodat mensen niet nog feestjes gingen houden, er minder bezoek bij vrienden enz was. Maar als ik mijn moeder toch al zie wat maakt het uit of dat voor 9 of erna is. Zo kijk ik er tegenaan tenminste.
Mijn gedrag?
Ik houd me voornamelijk aan de regels. Heb sowieso 7 maanden thuis gezeten en niemand gezien en nu weer aan het werk waar ik mij gewoon netjes aan de regels houd en het moeilijk vind om mensen die dat niet doen steeds te moeten vertellen dat ze niet in mân aura moeten komen/mondkapje fatsoenlijk moeten dragen etc (en dat zijn voornamelijk de risicogroep mensen).
toevallig gister de avondklok overtreden. Maar mijn mentale gezondheid is ook belangrijk. Of ik nu van 5 tot 9 bij mân vriendin zit of van 5 tot 2. Wordt niemand zieker van?