Waarom wilde je dat voor haar dan?
Ik cringe eraan als ik eraan denk dat ik laatst tegen mn moeder zei dat ik een zwerver 10 euro had gegeven en hij het vast harder nodig had dan ik en heel verhaal erbij gaf over dat het beter is geld te geven en de meeste mensen dat niet doen want die beslissen dan voor een zwerver wat diegene wel of niet met dat geld willen blablablabla
Mn moeder zat ook van “ok”
Ik wilde echt duidelijk een denkbeeldige sticker hebben. God wat gênant, Maarja denk dat als ik het niet uitspreek het ook egoïstisch is want dan geef ik mezelf die sticker gewoon in gedachte van Yes leeuw jij altruïst.
Ik denk dat het tenminste altijd een combinatie van dingen is. Als vriendin zijnde gun je je zieke vriendin een goed herstel natuurlijk. Maar je wil (onbewust?) ook dat je vriendin jou een goede vriendin vindt. En voelt dat jij er voor haar bent geweest. Dus toch ook uiteindelijk voor jezelf.
Ik heb wel eens wat gedeeld op het forum als ik iets leuks deed voor een vriendin. Verder vertel ik het heel soms aan mijn vriend bijvoorbeeld haha
Ok
Maar door regels te overtreden weet je toch dat je daar “negatieve” reacties over kunt krijgen?
Draai het eens om: zou je je een goed mens/vriendin voelen als je haar in het ziekenhuis alleen liet en niets voor dr zou doen?
Maar dit was in eerste instantie een beetje mijn vraag ook, waar stellen we de grens qua wat verstandig is of niet, is dat op de maatregelen - die mede door experts zijn geadviseerd, dus die vertrouw ik - of is dat strenger dan maatregelen, dus wat jij zegt: een persoon per dag zien is je aan de regels houden maar is alsnog dom? Wat valt dan precies onder onvoorzichtig en dus onwenselijk 
Oké, ik wou alleen maar aangeven dat ik de dingen die mensen hier posten niet hetzelfde ervaar als jij en was benieuwd of ik misschien dingen over het hoofd had gezien. Maar blijkbaar vatten we die dingen anders op, dat kan. Als mijn post je het gevoel heeft gegeven dat ik je wil manipuleren of jou wil laten denken dat je gek bent, dan sorry, dat was niet mijn bedoeling.
Dit vind ik een beetje kort door de bocht. Wat doet jou aannemen dat mensen die met whataboutism komen allemaal gezond zijn en healthy privilege hebben?
Omdat ik weet hoe het is om in het ziekenhuis te liggen en er daardoor deels gelijkenissen inzaten bij wat je doormaakt en wat voor gevoelens daarbij komen kijken. En ik wilde graag mezelf in bochten wringen om haar daarin bij te staan. Als er iemand zoiets niet verdiende is zij het wel
Klinkt alsof je het haar gewoon heel erg gunde en je kon inleven. Maar er zat vast ook een deel bij dat je voelde dat het ‘hoort’, dat dat is wat een goede vriendin moet doen als de ander het moeilijk heeft.

Haha, ja misschien wel. M’n twijfel is weer weg 
Stel je zou kinderen willen/krijgen. Vind jij jezelf dan meer een meisjesmoeder of jongensmoeder?
- Meisjesmoeder
- Jongensmoeder
0 stemmers
Enjoy meid!
Tggg waarom deze tone policing. Wat wil je hiermee bereiken.
Ik vind dit echt een rare vraag. Een kind is gewoon een kind.
Ik ben boos op jullie! Ga ik een x wandelen he beweeg ik een x in mn leven! Komen jullie met goeie discussies!
Ik wist wel dat bewegen niet goed voor me was.
Wat is het verschil dan tussen een meisjes- en een jongensmoeder?
De jongensmoeder gaat natuurlijk graag mee buiten voetballen, door de modder rollen! En de meisjesmoeder knutselt graag met glitters en kan supergoed vlechten!
Ok nee superdom dit. Je bent toch gewoon moeder? En je past je, hoop ik, toch gewoon een beetje aan qua interesses van het kind? Jongen/meisje/non-binair boeiend