Stel je persoonlijke vraag #25

Zie je jezelf eerder een meisje krijgen of een jongen? Ik heb bijvoorbeeld vriendinnen waarvan ik echt hen voor me zie met 3 zoontjes of juist een vriendin waarvan ik me die eerder voorstel met een huis vol meiden.

Ik ben meer van een huis vol wijn. Of katten.

52 likes

Maar dan hebt je een bepaald beeld van jongens en van meisjes en dat is onzinnig en schadelijk.

10 likes

Wat is daar schadelijk aan? Ik zeg niet dat je met een meisje niet in de modder kan spelen en naar racewedstrijden kan? Of niet kan spelen met poppen met je zoontje? Maar ik weet niet van sommigen heb ik gewoon het idee van ja, jij gaat een zoon krijgen. En bij mezelf denk ik, jij krijgt een dochter. Niet dat je daar invloed op hebt, dus onzinnig jazeker. Maar schadelijk?

Maar wat is dan het verschil daartussen? Dat is er kennelijk wel volgens jou als je er zo op blijft hameren. Het lijkt me een nogal onzinnig onderscheid.

13 likes

Ik zie het nog te vaak gebeuren dat een ouder een bepaalde verwachting heeft en als het kind dan niet het verwachte geslacht heeft dat die ouder dr dan ook echt niet blij mee is.

Laatst zag ik nog dat een vrouw haar dochter richard had genoemt want die naam wou ze perse…

12 likes

?ik hamer nergens op. Er wordt mij gevraagd wat is het onderscheid en ik geef daar antwoord op.

En klopt, het is inderdaad onzinnig. Volgende poll zal zinnig zijn, beloofd.

Zag je dat laatste op tiktok toevallig?

1 like

Nouja je geeft dus geen antwoord, dat is het punt een beetje.

1 like

Jaa haha

Bij die blonde vrouw? Dat was een grapje he haha haar hele tiktok is sarcasme! Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat echt doen natuurlijk.

2 likes

Oh thank lord ze overtuigde me hahaha

3 likes

Ja laten we onderscheid maken. Tussen inhoud en toon. Spreek Penny rustig aan op haar inhoud. Maar haar nu aan te spreken op haar toon terwijl het duidelijk is dat dit haar aan het het gaat vind ik neerbuigend. Alsof ze een stampende kleuter is met een woedeaanval. Terwijl ze inhoudelijk reageert.

8 likes

Er is geen onderscheid. Het is een onzinnige poll, dat klopt. Wilde daarmee niet de impressie wekken dat een jongetje niet met poppen kan spelen ofzo. Maar als ik aan mezelf als moeder denk zie ik toch een meisje voor me, niet betekenende dat ik niet blij met een jongetje zou zijn of dat dat meisje niet met auto’s kan spelen. Gewoon een onbewust beeld dat ik van mezelf heb.

2 likes

Ik moest zo hard lachen om haar. Ook een tiktok waarin ze zei dat ze op de verjaardag van haar dochter niet haar dochter vierde maar haarzelf, omdat zij op die dag al het werk had geleverd en haar dochter er alleen maar uit kwam :rofl:

9 likes

I ain’t got no friends

3 likes

GeĆÆnspireerd door The One op Netflix: Als je op basis van je DNA gematcht kan worden met je ware liefde, zou je de DNA test doen?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Stel je hebt een simpele tweedehands omafiets die je een paar jaar geleden voor 150 euro hebt gekocht. De fiets gaat stuk en heeft ook wat kuren. De reparatie zou duurder zijn dan een nieuw tweedehandsje.

Koop je dan liever een nieuw tweedehandsje of laat je je oude fiets repareren?

• Ik laat m’n oude fiets repareren
  • Ik koop een nieuwe

0 stemmers

Lijkt me wel grappig om te doen

Ik koop een nieuwe maar een iets betere kwaliteit zodat ik niet jaarlijks 150 euro hoef uit te uitgeven aan een middelmatige fiets

5 likes