Stel je persoonlijke vraag #25

99% van de mensen zou ik niet zeggen. Maar het overgrote deel inderdaad wel, klopt. En of die mensen dat zouden verbergen en daar niet voor uitkomen, dat weet ik niet zo zeker eigenlijk. Dat verschilt per persoon. Of je wel/niet begripvol bent tegen mensen omdat je niet weet of ze het doen vanwege de fun of vanwege mentale noodzaak is jouw keuze natuurlijk. Ik kies ervoor om daar niet zo snel over te oordelen.

2 likes

Mja ik heb hier laatst al geklaagd over spanningen tussen vriendschappen enzo vanwege Corona, zoals ik zei laat ik me daarin niet praktisch beĂŻnvloeden maar ik heb het er wel serieus moeilijk mee hoor. Kan wel makkelijk zeggen, boeiend, als Corona ooit over is weet ik tenminste wie de verantwoordelijke mensen waren en wil toch alleen met heb omgaan, maar ik zie een erg eenzaam bestaan tegemoet. En dat is minder belangrijk dan de volksgezondheid maar leuk is het niet.

8 likes

Oh geloof maar dat ik mensen hier judge en ze stukken minder leuk vind hoor.

4 likes

Wat vind jij het fijnst om te doen als je je alleen/eenzaam/verdrietig voelt in deze tijd?

• Huisdier knuffelen
  • Wandelen
  • Een grappige film/serie kijken
  • (Video)bellen met vrienden/familie
  • Iets bakken
  • Selfcare day, maskertje, make-uppie
  • Thuisbezorgd bestellen
  • Een spelletje spelen (sims, neopets, habbo weet ik veel wat)
  • Een afspraak met 1 persoon op afstand
  • In je eentje even een kopje koffie en een donut afhalen ergens
  • Lekker productief bezig zijn, opruimen en in de tuin werken ofzo
  • Tekenen/schilderen
  • Breien/haken
  • Schrijven/gedichten/dagboek
  • Online shoppen

0 stemmers

:sob:

2 likes

Over fout gedrag mag wel gejudged worden. Maar ik persoonlijk zie het niet als fout als iemand af en toe met een vriendin afspreekt zonder 1,5m afstand, of diegenes ouders allebei op bezoek laat komen omdat diegene dat mentaal nodig heeft en het anders niet redt. En of iemand dat anders wel/niet redt zie je niet altijd aan de buitenkant.

3 likes

Bestaat altruĂŻsme volgens jou?: anderen behulpzaam zijn met geen of nauwelijks eigenbelang.

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ja natuurlijk. Waarom zou je iets terug verwachten? Dan is het de moeite niet waard en krijg je iets shits ervoor terug.

Helemaal eens hoor. Wel vaag soms waar de grens is denk ik. Begrafenis of afscheid nemen van een stervende is duidelijk meer okee en een filmavondje met 2 mensen op bezoek duidelijk onnodig en niet okee. Maar ik geloof wel dat er lastige situaties kunnen bestaan.

Ik hou mij er aan omdat het de regels zijn. Betekend
wel dat mijn sociale kring nu heel klein is. Ik heb 1 vriendin waar ik elke week mee facetime en af en toe ga wandelen. Mijn beste vriendin zie ik maar heel af en toe aangezien zij in de zorg met een risico groep werkt en we met ov naar elkaar moeten. En de rest van mijn vrienden zie ik helemaal niet die spreek ik alleen nog via whats app en heb ik al bijna een jaar niet gezien, maar dit komt ook omdat zij zich aan de regels houden, in de zorg werken of anders met ov moeten. Het is met ov maar 20 minuten maar veel vinden dat onnodig.

Mijn ouders zie ik 1x in de 3 maanden ongeveer. Dan ga ik er met ov heen en wordt terug gebracht met de auto, maar dan zit ik met een mondkapje op omdat ik niet in zo een kleine ruimte zonder wil zitten.

1 like

Oh ik klikte op nee, omdat sommige mensen er ook een goed gevoel van krijgen, maar een goed gevoel krijgen is toch ook eigen belang? Ik interpreteerde het niet als in de vorm van iets tastbaars er voor terug krijgen.

2 likes

Hahaha ik weet niet hoorr. Niet per se iets terug verwachten. Maar als je iets goeds doet voor een ander, krijg je daar zelf ook wel een goed gevoel van toch? Ik tenminste wel, dus dan doe je het indirect ook voor een soort beloningsgevoel.

2 likes

Hmm ja zo had ik het niet bekeken.

@Nysmn Nou ja, eer dat ik dat gevoel krijg, heb ik iemand al geholpen. Ik weet niet of ik het dan voor het gevoel deed of omdat ik het deed omdat het juist leek.

Ik kijk dan wel graag een serie, maar geen grappige (ik jank liever bij greys)

1 like

Ik had dit laatst ook! Geen Samsung tv trouwens maar ook dat de app het niet meer deed. Heb het toen tijdelijk gecast vanuit m’n telefoon naar de tv. Paar uur later werkte hij weer. Dus denk een storing vanuit Videoland oid

1 like

Vind jij jezelf een empatisch persoon over het algemeen?

• Ja, behalve als het om bepaalde onderwerpen gaat die me persoonlijk aangrijpen
  • Ja, ik kan me altijd goed inleven in een ander, mbt tot (bijna) alle onderwerpen
  • Gemiddeld, soms wel en soms niet, of vaak wel maar kan het niet goed uiten
  • Benedengemiddeld, alleen in bepaalde situaties
  • Nee, ik voel/heb bijna nooit empathie voor een ander

0 stemmers

Volgens mij kan je tv de software dan niet meer dragen. Ik kreeg ook een melding. Wij doen het nu via de play station.

1 like

Alleen mijn moeder en haar vriend komen hier samen om mijn dochtertje op te halen voor logeren (om de 2 week ongeveer) ivm al het spul wat dan mee moet. En dan zijn ze hier misschien max 20 minuten. Dus ik hou me dan niet aan de regels.

Ik vind het allemaal lastig. We hebben een mega heftig jaar achter de rug met zelf corona en een miskraam gehad en onwijze heftige situatie persoonlijk op m’n werk, mn vriend werkt al sinds februari 2020 thuis en ik in het ziekenhuis (2 dagen). We zien al die tijd amper mensen en kiezen er nu 1 keer in de week voor de regel van max 1 persoon te overtreden door met z’n tweeĂ«n bij 1 huishouden op bezoek te gaan. Bij m’n ouders, zijn ouders, onze beste vrienden (3 p) en verder echt niemand. Hebben dmv stoepbezoekjes (als in letterlijk buiten blijven staan bij de voordeur op 2m afstand) iedereen verteld dat ik weer zwanger ben en nog een keer toen we wisten dat we een meisje krijgen.
Ik weet dat we de regels overtreden door elk weekend met z’n tweeĂ«n iemand te zien uit onze eigen mini bubbel, valt niet goed te praten dus geen maar. De enige reden dat we het doen is omdat we het kunnen en willen en vĂ­nden dat we het nodig hebben. Kutreden en egoĂŻstisch.

15 likes

Maar veroordeel je mensen die naar feestjes gaan, die écht veel mensen tegelijk zien etc dan ook op hetzelfde level als mensen zoals @anon86562306 bv en nog wat anderen die hier uitleggen waarom en hoe ze creatief met de regels omgaan?

Edit: ook voor @Lula @midheavenmoon en alle anderen die hier boven vrij stellig zijn in hun reacties.

Ik wilde hier trouwens nog een hele reactie onder tikken over mijn eigen stem en de redenatie er achter, maar toen bedacht ik me dat ik hier niemand een verklaring verschuldigd ben. :woman_shrugging:

23 likes