Stel je persoonlijke vraag #25

Waarom een red flag?

Herken jij dit? Maakt niet uit of diegene die je ziet en je kent je mag of niet mag.

• Nee helemaal niet
  • Ja een beetje
  • Ja dit ben ik helemaal

0 stemmers

Grapje

Ik heb al sinds jouw post wonderwall in mijn hoofd, wat een ellende haha

3 likes

Op iets te benoemen! Zo van ik draag een paarse trui bv

1 like

Hehehe dit is pijnlijk :rofl:

1 like

Ik zat hier over na te denken en om de een of andere reden gebruik ik minder standaard kleurbenamingen een soort verontschuldigend? Ik zeg wel gewoon ‘ik draag een paarse trui’, maar als ik een kleur beter wil beschrijven wordt het zo’n verhaal van ‘ja die trui van hem die was een beetje, ja hoe noem je dat, paars, maar dan meer lavendelkleurig, of een beetje violet ofzo’. Geen idee waarom ik dat doe trouwens

Ik weet eigenlijk niet het verschil tussen paars, violet en purper.

Paars is denk ik de overkoepelende term, violet is meer blauwig en purper zit volgens mij iets meer rood in

2 likes

image
Blijkbaar, ik gebruik paars/purper zowat allesomvattend.

Haha blijkbaar ben ik er nog wel een aantal vergeten

10 likes

Ik dacht ook zoiets, maar als ik het opzoek vind ik dit soort dingen:

Ik vind dit dan weer totaal niet kloppen. Die lavendel bijvoorbeeld??

4 likes

Oh huh, dat zie ik ook niet helemaal nee. Lavendel is toch veel blauwiger? Maar dingen als ‘druif’ en ‘rozijn’ vind ik ook wel een beetje een stretch als kleurnaam moet ik zeggen

4 likes

Ik heb duidelijk nog veel te leren op kleurengebied.

2 likes

Ja daag, sangria en moerbei is praktisch hetzelfde hier. En wijn en rozijn ook. Ik heb trouwens echt nog nooit iets beschreven als rozijnkleurig :joy::joy:

4 likes

‘Oh deze trui? Prachtig maagdenpalm hè’

??? Haha

38 likes

Ik kan geen vrij vragen want ik werk in het onderwijs 🥲

3 likes

Vind purper een beetje een viezig woord. Gebruik het alleen als bouquetreeks woord, als in “zijn purperen genotsstaaf” etc. Associeer dat woord met erecties

42 likes

Uhm pardon, het is HEIDE hoor!! Oh excuus kleurenblind he?

3 likes

:sob: :joy:

23 likes

Ben jij gevoelig voor ‘trends’ of dergelijke dingen hier op het forum? Met trends bedoel ik dus bijv. het forumbadje of een favoriete broek/jas van iemand die daarover post.

• Nee helemaal niet
  • Eerder niet dan wel
  • Eerder wel dan niet
  • Ja ik ga het direct opzoeken en wellicht ook kopen

0 stemmers