Haha boysenbes, het plebs eet bosbessen maar de mensen van stand eten ‘boysenbessen’ ofzo Ik hoor nu ook zo’n vrouw met Goois accent dit zeggen
Klinkt sneu, maar ik ben hier heel gevoelig voor. Ook voor aankopen die ik zonder het forum doe, daar wil ik eigenlijk eerst ‘goedkeuring’ van van anderen (vriendinnen bijvoorbeeld). Probeer hier wel beter op te letten, een paar dagen nadenken voordat ik het daadwerkelijk bestel bijvoorbeeld.
Nav deze reactie vraag ik me indd af:
Boeit het jou/raakt het jou/doet het iets met je als iemand hier iets kuts tegen of over jou zegt?
- Nee
- Eerder niet dan wel
- Eerder wel dan niet
- Ja
- Heb dit nog niet ervaren: weet ik niet
0 stemmers
Haha Ik moet gelijk denken aan hoe mintgroen in belgië wordt genoemd: appeltjeszeeblauwgroen
Het meeste is mijn stijl niet of past niet in mijn huis of bij m’n lichaam. Dan is het wel makkelijk te weerstaan
appelblauwzeegroen is eigenlijk meer turquoise dan mint. Was als kind mijn favoriete kleur haha. 6-jarige ik wou ofwel een gele auto ofwel appelblauwzeegroen
Aah ok! Voor mij is de kleur die je stuurt meer een donker mintgroen.
Turquoise is voor mij weer veel blauwer. Grappig hoe iedereen kleuren anders benoemd.
Niet echt maar als ik zie dat mensen hier iets dat ik al leuk vond met korting gekocht hebben, dan trekt mij dat vaak over de streep het ook te kopen!
Hahaha oh nee nu is het verpest, vond het juist zo’n vrolijk woord!
Ik probeer me tegenwoordig te houden aan iets dat ik op insta heb gelezen: neem geen kritiek aan van mensen waar je geen advies aan zou vragen.
Omg ik houd dus zo van Franse uiensoep met echt zo dat gegratineerde stokbrood erop enzo. Nu heeft iemand dat dat sowieso al maakte in een restaurant dat aan mij gegeven. Zo lief!! Ik had alleen géén idee hoeveel geld ik moest geven. Ik deed het contant uiteraard want ja ik kan moelijk pinnen. Ik gaf 30 euro. Nu denk ik, kut, moest het iig 50 euro zijn? Ze doen al zoveel moeite en blehhhh. Het is zegmaar een grote pan soep met dan stokbrood erbij wat je zelf nog ff in de oven kan doen. Er werden verder helemaal geen prijzen aangegeven wat het al helemaal lastig maakt.
- 30 euro is prima
- Ik zou misschien toch even wat meer geld brengen als bedankje
0 stemmers
Ik vind 30 al heel veel hoor!
50 euro voor een pan soep? Dan moet het wel een heeeeele grote pan soep zijn.
Ik vind 30 euro meer dan genoeg.
Ja ik ben van huis uit gewend om veel geld dan te geven. Maar nu weet ik het helemaal niet meer wat wel en niet gepast is. Dus ik zat te denken, hoeveel kost een Franse uiensoep in een redelijk duur restaurant, en hoeveel koppen soep ik eruit kan halen. Dat kwam dus veel duurder over. Ik vind dit echt kut voelen.
Oja mn moeder antwoord nu net dat 30 euro prima is.
Vind jij het belangrijk om je locals te supporten? Als in restaurants?
- Ja ik vind dat belangrijk in deze tijd
- Mwah nee
- Nee maakt me niks uit
0 stemmers
Ik vind het echt mega belangrijk, maar ik val zelf in die categorie dus ik heb het geld niet om het te doen
Aaah, ik heb zelf niemand in mn directe omgeving die in de horeca werken maar het lijkt me heel heel zwaar. En ik vind het ook oprecht heel triest. Alleen ook zo dubbel, de snackbars enzo blijven open dus die zullen wel overuren draaien? En wat dan met de restaurants die bijna een jaar gesloten zijn. Ik check regelmatig of ze open zijn voor afhalen, en steeds meer zijn dat. Wat een nachtmerrie.
Wel dat ik er meer op let dat ik spullen die ik wil hebben bij lokale ondernemers koop (zoals boekwinkels). Bij horeca denk ik er niet zo over na dat ik ze moet supporten. Dat klinkt soms meer als een excuus om te kunnen bestellen:P
Hmmm, niet dat ik er verdrietig van wordt, maar wel dat het me soms ergert. Op een forum mis je de non-verbale communicatie en intonatie etc. Ik kan wat grover en sarcastisch zijn en soms wordt dat online heel serieus genomen.
Ik vind het wel belangrijk maar heb door Corona een tot minimum geslonken inkomen echt geen geld om eraan uit te geven, helaas. Anders deed ik het met liefde.