Stel je persoonlijke vraag #25

Ik vind tomatensoep zooooo saai

8 likes

Ik wil heel graag pompoensoep weer proberen maar het is zo’n 5 jaar geleden dat ik dat voor het eerst at met kerst bij een vriend van mn ex. Hij had helemaal moeite gedaan, iedereen vond het lekker. Ik vind helemaal niet snel iets echt niet te vreten maar ik kreeg het niet weg. Heb het niet gezegd, en mn ex nam een aantal grote happen toen hij naar de keuken ging en een vriendin van een van zijn vrienden. Waar smaakt het naar? Het was zo goor, mierzoete drap whaaa.

1 like

Omg ik heb een lotgenoot.

Ja naar pompoen :joy: Ik vind de smaak vaak wel oké, maar de structuur is echt vies

3 likes

Oh dat is ook niet lekker inderdaad, maar je hebt ook fluweelzachte pompoensoep en dat is wel lekker (vind ik)!
Het gebeurt soms ook als je het zelf maakt, ik heb altijd het idee dat het aan de pompoen ligt? Langer koken of langer staafmixen helpt dan ook niet.

2 likes

Ja maar ik eet nooit pompoen, en het is te lang geleden om het me te herinneren. Het was volgens mij heel goor zoet. Echt om over je nek van te gaan. Ik kan me nog steeds niet bedenken dat iedereen dat lekker vond of dat ze dat uit beleefdheid zeiden.

1 like

Dik en korrelig? :anguished: mijn moeder maakt heet heerlijk, idd wel beetje dik maar daar houd ik juist van itt waterig soepje. Maar eerder heel zacht dan korrelig.

Flirt hij ook?

2 likes

Ik zou niet benoemen da je denkt dat hij verliefd op je is en ik zou er ook geen big deal van maken door hem ergens op aan te spreken. Maar ik zou hem wel meer ontwijken. En als hij voor de zoveelste keer zich aan je opdringt, zou ik zeggen dat je liever even in je uppie de hond uitlaat of hard wil lopen. Over een paar weken is ie vast weer verliefd op een ander.

38 likes

Toen ik nog studeerde en ik dan de starbucks binnen kwam op het station en een meisje me dan herkende en dan riep een white chocolate mocha voor Karl voelde ik me wel altijd de man :sob:

23 likes

Ja heb ik deze week voor het eerst gedaan en vond het echt super simpel en zo lekker

Oh ja bah, er stond hier vroeger echt een veel te blije jongen bij de bakker die m’n brood (echt niets speciaals) onthield en hardop uitsprak zodra hij me zag. Ben er bijna een jaar niet geweest.

Toen ik daarna zelf in een soort delicatessenwinkel ging werken, ging ik het ook bij sommige klanten doen, haha. Wel alleen bij heel grote en regelmatige bestellingen.

2 likes

Serieus?! Wat heb je gedaan dan? Ik heb het dus 1 keer samen met diegene gemaakt. WAT EEN GEDOE. Heel veel verschillende uien snijden. Al letterlijk om te janken, het duurde heel lang om te laten eh glazuren? Oid. Die kruiden erbij dit dat. Zoveel tijd. En toen moest dus nog die kop soep weer in de oven met een broodje met kaas om het zo te laten smelten in een speciale kop voor uiensoep. Ja daaaaaag. Hij zei jij hebt gewoon geen geduld. Dat klopt wel maar ik ga geen 2 uur ofzo over soep doen.

2 likes

Nouja je moet wel uien snijden inderdaad :joy: ik had 6 stuks. Dan beetje bakken met roomboter en tijm. In die tijd maakte ik een pan bouillon. Daarna wat bloem bij de uien en even meebakken. Pleur je de bouillon erop en dan 20 minuten laten pruttelen. In die tijd had ik dan weer brood met mega veel kaas in de oven gedaan en dan kun je eten. Verder wat peper en zout en dat was het

2 likes

En ik heb die ovenvaste kopen ook niet dus ik deed het brood gewoon apart van de soep

1 like

Haha ja ik ben helaas een veel te ongeduldig persoon. Maar het schijnt wel beter te zijn om dat idd heeeel langzaam te laten bakken en inslinken en weeeetikhet wat. En al die kruiden enzo pff, ik haakte al snel af. En welke gewone burger heeft nou echt zon typische Franse uiensoep kop in huis. Wat ik wel leuk vond is dat hij het brood van tevoren insmeerde met verse knoflook, dat puntje sneed hij af. En ook heel grof gesneden stuk brood mag volgens de kenners op de kop soep.

Als jij kookt? Heb jij dan geduld?

• Nee het moet zo snel mogelijk klaar zijn
  • Ja ik steek er al mijn liefde en tijd in
  • Hmm iets ertussenin
  • Anders?

0 stemmers

Ik vind het echt leuk als mensen heel veel passie in koken steken maar ik word helemaal gek.

Ik vind een half uur toch wel de max.

3 likes

Mijn god eindelijk iemand die dit ook heeft. Ik heb meestal dat ik bij een kleine winkel al geen 2e keer terugdurf. Áls ik de eerste keer al naar binnen ben gegaan hahaha. Ik leef het liefst zo anoniem mogelijk vind het vreselijk als personeel mij herkent :sweat_smile:

The key voor al uw problemen is :star2:communicatie :star2:
Gewoon aangeven dat je het een beetje opvallend vind dat hij ineens overal is. En dat je het af en toe nog wel leuk vind maar dat elke dag 10x een beetje te veel van het goede is. En dat er vast wel een leuke meid van zijn leeftijd is ergens.

10 likes