Stel je persoonlijke vraag #25

Enige sport die ik wel eens kan kijken is motorcross. En af en toe F1 en dat is het wel.

Ik had op de middelbare dan ook het pretpakket (cultuur en maatschappij)

Vriendin van mij vond psychologie (wat ik deed) ook gewoon maar de studie die je deed als je uitgeloot was voor geneeskunde (wat zij deed)

2 likes

Goede vraag :joy: toen ik aan die studie begon was het nog SPH, sociaal pedagogisch hulpverlener. Maar in mijn laatste jaar verandert en nu staat er ‘social worker - ggz agoog’ op mijn diploma. Zo jammer, beetje pretentieus. Niet alsof we vakken in het engels kregen ofzo.

4 likes

Bij mij op de (technische) uni worden ook bepaalde minder technische studies automatisch door iedereen gelabeld als pretstudie. Ook met het idee ‘o als je studie A niet haalt kun je nog altijd B (de pretstudie) gaan doen’ en er is echt een soort ‘rangorde’ in hoe studies gezien worden soms (moeilijkheidsgraad)

In m’n eerste jaar heb ik echt de meest random vakken gevolgd, maar eigenlijk was dat wel heel relaxt, want toen wist ik daarna heel zeker dat ik nooit iets met taalwetenschap, theater- en televisiewetenschappen en Engels als studie te maken wilde hebben. Verder was tcs wel echt heel kut dus daar heb je gelijk in.

2 likes

Als je nu kon kiezen, en opnieuw een studiekeuze kon maken. Wat zou je kiezen?

• Iets anders dan ik koos
  • Hetzelfde dat ik koos
  • Een alfastudie
  • Een betastudie

0 stemmers

Kut??? Hallo eindeloos kiezen, combineren en verder kijken

Wat is stereotype antropologie

Haha, die is van Fokke en Sukke, toch?

Edit: ah, gevonden!

46cb28bdb654c6ccb6ec795a7d548c17

11 likes

Oeh lastige vraag, vond mijn studie zelf wel echt heel erg leuk. Maar het werk dat ik nu doe had ik ook wel prima met een andere opleiding kunnen doen. Had misschien dan toch wel een studie gekozen die iets minder breed zou zijn, al heb ik geen idee wat dan

1 like

Opzich wel dezelfde bachelor (rechtsgeleerdheid) maar wel een andere master. Zou er zo graag nog eentje willen doen tegen een normaal tarief

Ze hebben alle drie in een Afrikaans land de liefde van hun leven ontmoet tijdens veldwerk maar toen moesten ze weer terug naar Nederland en daar hebben ze het nu nog steeds over plus de manier waarop ze praten etc etc

7 likes

@anon4388265 goede keuzes :joy:

Ik heb gewoon nog steeds geen flauw idee :sweat_smile:

2 likes

High five! :rofl:

1 like

Oké eerste deel true. Maar ik geloof niet dat je het aan mijn manier van praten kan aflezen. Ik heb al jaren het woord etnografie niet gebruikt

1 like

Ja en eindigen met een net-niks bachelordiploma als je niet uitkijkt. :joy:

1 like

Ik hoop zo dat dit ooit afgeschaft wordt, dat instellingsgeld. Ik wilde graag een criminologie bachelor doen na mijn hbo studie, maar 10 k per jaar is toch niet te doen. :weary:. Wat had jij graag willen doen?

3 likes

Haha heb indd niet voor niks voor een premaster gekozen erna :upside_down_face: ken ook veel mensen die er een andere bachelor bij zijn gaan doen

Hahahaha omg er is een collega van mij die antropologie heeft gestudeerd maar die heeft in een Aziatisch land de liefde van haar leven ontmoet
Zo on point dit

7 likes