Stel je persoonlijke vraag #25

Ik vind motorrijden ook geen sport want daar zit je alleen op. Paardrijden wel want je gebruikt je benen (en sowieso ook je core voor balans). En bijv in draf ga je letterlijk op en neer staan met elke stap.

Ik heb vroeger paard gereden en nu al jaren niet meer en toen logeerde ik bij een vriendin met een eigen paard en toen heb ik daar een uurtje op gereden en ik ging gelijk go big or go home dus heb ook wat sprongetjes gedaan. En de volgende dag had ik zo’n spierpijn dat ik letterlijk haar trap op moest kruipen op handen en voeten :sweat_smile:

9 likes

Bij motorrijden gebruik je ook je benen en heupen om te sturen, het is niet alleen een kwestie van aan het stuur draaien haha. Ik vind darten bijvoorbeeld ook geen sport omdat ik me niet kan voorstellen dat het fysiek inspannend is. Maar zoals al door anderen werd aangehaald is rijden in de f1 en motogp wel echt een aanslag op je lichaam en is dat niet iets wat je ongetraind kan doen. Je beweegt letterlijk natuurlijk minder dan bij een rondje hardlopen, maar het is wel iets waar je lichamelijk een grote inspanning voor moet leveren.

5 likes

Ja pfff ik heb uiteindelijk een master in het buitenland gedaan, toen een paar jaar existentiële crisis gehad en toen weer een premaster en master in Nederland. Had het niet anders gewild want het was wel echt lachen hoor met z’n allen maargoed, heeft me ook wel veel extra geld gekost :stuck_out_tongue:

2 likes

Ohh ja daar ben ik het mee eens. Ik had daar ff niet aan gedacht, ik dacht meer aan “normaal” motorrijden. Mijn man heeft een motor en zit zo vaak achterop maar dat vind ik niet echt sport, meer net als autorijden. Maar hij heeft ook vrienden die track racen en dat vind ik dan weer wel een sport!

1 like

@Soy.peor heeft mijn profielfoto getekend :smiley:

7 likes

Haha ik ben ook nog een paar keer geswitcht van studie. Nu eindelijk bijna klaar :sweat_smile:

Omg die studie wilde ik heel lang gaan doen :joy:

1 like

En net als bij paardrijden komt het ook aan op aanvoelen. Niet dat de motor een eigen wil terug doet zoals een paard dat kan, maar als je echt goed bent, dan ben je een met je motor. Strak door bochten rijden, juiste momenten gas bij, gas los. Dat is echt een vak apart.

(Denk dat veel motorrijders in het dagelijkse leven rijden en er weinig echt kunnen motorrijden. Als ik een beetje kijk in mijn kenniskring. Maar goed dat zie je ook met autorijden en fietsen.)

3 likes

Hahaha, misschien had ik ook wel pech met het vak of de groep hoor! Maar verder dan die eerste indruk ben ik dus niet gekomen :’)

1 like

Over motors gesproken, dit zag ik vroeger wel geregeld op de snelweg. Nu nooit meer, lijkt me ook echt niet veilig om in zo’n bakkie ernaast te zitten.

8 likes

Ohh ik wilde dit vroeger als kind altijd zo graag. Er zat heel vaak zo’n kindje in die bak ernaast haha
lijkt me ook totaal niet veilig mja

9 likes

Ja dat is wel leuk om te zien als ze racen! Echt helemaal uit dat bakje hangen om door bochten te gaan.

4 likes

docentenopleiding.
Ik vond mijn uni studies 476334 maal leuker. Dat was als kind in een snoepwinkel en veel gevarieerder.

@dazed een van de minoren die ik had afgerond was die van media studies oid aan de UU en dat niveau was echt heel laag.

2 likes

Dit leek me ook zo cool. Nu denk ik alleen maar shit stel je raakt ineens losgekoppeld en flikker ik zo tegen de vangrail aan.

2 likes

Haha wtf ik heb dit nog nooit gezien maar zou nu echt een keer in dat bakje willen zitten en die capriolen uithalen. Wel op een iets minder snelle auto misschien.

2 likes

Heb jij cognac bruine meubels?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En cognac bruine schoenen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vind je leuker?

• Kleine honden
  • Grote honden
  • Geen honden

0 stemmers

Hoe kleiner de hond hoe meer het lijkt op iets dat op batterijen loopt. Zoals chihuahuas brrrr

9 likes

Grote honden duh! Lekker chunky en lekker knuffelen!

Edit: Lang haar is een must, want dan kan je ze stiekem vlechten als ze slapen :smiling_imp:

36 likes

Ik vind de helft hiervan medium size honden, geen grote honden.

3 likes