Sorry hier komt even een hazewind-eigenaar spammen! Ik vond ze ook altijd maar vreemd tot ik er eentje zelf eentje adopteerde.
Je had het antwoord al gevonden, maar hier mag het alleen als hobby. In o.a. Engeland mag er nog wel voor geld geracet worden, en daar zijn ze dan ook populair om te adopteren als ze te oud zijn om te rennen. Wel worden ze in NL illegaal gebruikt voor de jacht. Beide gevallen niet oké en super zielig.
Ze hebben minder beweging nodig dan iedereen denkt, ze worden ook wel ‘world’s fastest couch potatoes’ genoemd
Die van mij kan ook gewoon de hele dag liggen pitten, maar eenmaal buiten staat ze aan en wil ze inderdaad het liefst rennen. Maar ze heeft echt geen uren per dag nodig.
Met die zielige blik proberen ze je gewoon nog meer eten afhandig te maken (echt ze kunnen niet normaal vreten), manipulatieve bitches kunnen het zijn wat dat betreft. Knuffelen is juist wel fijn want haar vacht is echt zijdezacht dus dat compenseert de paar voelbare botjes weer een beetje. En ze heeft een super gespierd kontje dat ik altijd als kussen mag gebruiken 
Ja, ze zijn mager waardoor ze er misschien ongezond uitzien, maar dat is hun bouw. Het zijn juist honden waarbij over het algemeen eigenlijk geen grote gezondheidsproblemen voorkomen (zoals je bijvoorbeeld wel vaak hebt bij doorgefokte rassen etc.)!