Stel je persoonlijke vraag #25

Mijn oma en opa zijn pro zwarte piet en heel rechts, zou t niet super erg vinden als zii niet zouden stemmen.
Maar goed, vast niet iedereen grootouders stemt daarop.

1 like

Er zijn ook genoeg veel jongere mensen pro zwarte piet. Lijkt me niet dat dat nou zoveel met leeftijd te doen heeft.

Weet jij wat een poederbrief is en doet?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Denk wel dat dat met leeftijd te maken heeft eigenlijk. Bijna iedereens grootouders van mijn vrienden/vriendinnen (die nl zijn) zijn echt nog van ‘tradities’ en hoe zij zijn groot gebracht moet de norm zijn. De meeste jongeren die ik ken hebben toch een heel ander gedachtegoed. Natuurlijk en helaas ook genoeg racistische jongeren, maar denk dat dat percentage onder de ouderen toch een aanzienlijk stuk hoger ligt.

2 likes

Oke nu weet ik wat het is maar ik stem braaf op wat ik eerst dacht haha.

1 like

Met wie zou je het liefst het bed induiken?

Jamie uit Outlander

Simon uit Bridgerton

• Simon
  • Jamie
  • Beide niet

0 stemmers

Mijn moeder wil heel graag oma worden maar ik wil (waarschijnlijk) geen kinderen. Ze roept heel vaak dat ze dan maar iemands adoptie-oma wordt. Als ik per ongeluk toch zwanger zou worden zou ze dat kind nog net niet uit m’n armen rukken denk ik :joy:

4 likes

Doe maar gamen, misschien is die dan heel goed en verdiend ‘ie er nog wat mee.

1 like

Ohjawel. Dat is de enige optie.

53 likes

Wow ik denk echtniet dat een drugsverslaving makkelijker is om vanaf te komen dan een gameverslaving.

13 likes

Een verslaving is een ziekte. Het is niet zo dat de ene verslaving erger is dan een andere. Het gaat erom hoe graag de verslaafde “beter” wilt worden.

4 likes

Ik heb bij een bekend advocaten kantoor gewerkt, daar maakte ik de post open en toen zat er poeder in (met een rare brief) toen moest de EOD komen (en ik dacht ook dat ik mij licht in m’n hoofd voelde) maar toen was het gewoon zand :crazy_face: wel fijn dat de politie het serieus nam en er heel snel was.

13 likes

Maar is dit niet vaak het geval? Als 20-jarige is beslissen over wat er met pensioenen gebeurt de komende 4 jaar ook geen ding. Of als boomer beslissen over stufi en starterswoningen met al uitwonende kinderen ook. Wie weet wordt die 80jarige 90 en dan is het toch fijn dat diegene nog kan stemmen over zijn/ haar leefomgeving.

29 likes

Oja over die babyvleermuis, die lag in de badkamer en mn zus dacht dat het een blaadje was. Dus die schrok zich dood. En hoe die dat raam is binnen gevlogen? Heel zielig. Toen dus met een dikke handschoen aan heeft mn moeder die opgepakt en buiten gezet. We wisten niet wat we er anders mee moesten. En misschien dat die moeder dan die vleermuis nog kon oppakken ofzo? De volgende dag lag die dood in de tuin. Ahw.

Geldt dit dan ook voor terminale patienten? Dit is echt een slippery slope.
Ik ben echt met stomheid geslagen.

Mijn oma’s zijn allebei ver in de 90 en ik zou nooit stemmen wat zij stemmen, maar hoezo zouden zij geen stemrecht meer mogen hebben? In welke zin is dat een democratie?

7 likes

Je bent nog vrij jong toch? Ik weet je situatie niet precies maar het lijkt me echt jammer als je jarenlang met iemand samenbent waar je niet echt gelukkig van wordt. Want het lijkt erop dat hij je niet gelukkig maakt?

17 likes

Heb jij vriendinnen waarvan je het gevoel hebt dat alles wat je zegt/vertelt zij op zichzelf betrekken? “Ohh ja toen IK”…

• Nee, die heb ik geskipt
  • Nee, nooit gehad
  • Ja, een
  • Ja, meerdere
  • Oeps ik doe dat zelf wel eens denk ik

0 stemmers

Ik heb het ook niet specifiek tegen jou. Ben verbaasd dat er mensen zijn die hier voor zijn en dat dit argumenten zijn.

Hoe is jouw zaterdagavond?

• Heel saai
  • Saai
  • Leuk!
  • Wel oke

0 stemmers

Ik heb echt zo’n saaie zaterdagavond. Mn vriend is de hele tijd aan het Skypen enzo, wat prima is. Maar heb me in tijden niet zo enorm verveeld geloof ik.

Zou je het leuk lijken als MSN weer terug kwam?

• Ja
  • Nee de charme is er wel vanaf nu
  • Ik weet het niet
  • Msn??

0 stemmers