Mijn uitspraak is niet per se lelijk, maar het accent wel all over the place. Heb wel eens een gesprek gehad met een Brit die totaal de weg kwijt was over waar ik vandaan kwam, omdat ik blijkbaar een rare mengelmoes van Australisch, Brits, Iers en Amerikaanse uitspraak had.
Dit is trouwens geen humblebrag over dat dat komt doordat ik zoveeeeel gereisd heb en overal een accent heb opgepikt, want dat is niet zo. Dat Ierse komt denk ik wel door mijn Ierse ex.
Nemen jullie dan zo’n normale grootte deo bus mee of zo’n kleintje? Ik neem echt nooit deo mee maar zal wel eens handig zijn
@Kryptonite ja ik denk vaak, op dit moment wordt iemand vermoord. Hele toffe gedachte.
Ik woon nu bijna 10 jaar in de UK maar ik heb nog steeds een accent hoor, dat blijft ook gewoon.
Ik vond trouwens een paar jaar terug dat ik helemaaaaaal geen Nederlands accent meer had en toen hoorde ik een opname van mezelf terug en dat was wel ff kut voor mijn ego haha.
Maar goed ik vind het ook niet erg meer om een accent te hebben, ik vind het van andere landen ook leuk om hun accenten te horen, waarom moet ik die van mij dan lelijk vinden.
Vrienden van mij zijn 5 talig opgevoed omdat hun moeder 5 talen spreekt maar allemaal maar half. Altijd erg vermakelijk als we met hun gezin afspreken. Mijn ouders en de vader spreken papiamento met elkaar, de moeder reageert in een van de 5 talen, ik spreek nederlands met mijn ouders, de vader en de kinderen (mijn vrienden) en met de moeder weer engels. En de kinderen praten weer vooral spaans en engels met hun moeder
Nu ik er over na denk werd er bij mij op school altijd heel erg op gehamerd dat we Brits-Engels moesten praten, en niet Amerikaans-Engels. Waarom is dat eigenlijk, het ene is toch niet per se beter dan het andere?
Ja de 15% die het denkt perfect te spreken…
Ligt eraan waar ik heen ga en welke tas ik mee heb. Heb ik een grote tas mee, dan een grote deo bus en heb ik een kleine tas mee, dan zo’n mini deo of parfum testers/mini parfum.
Nou ja, dat kan altijd echt zo zijn natuurlijk maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat het dan eerder het geval is dat non-Engelstaligen niet horen dat je Nederlander bent. Iemand wiens moedertaal Engels is en verschillende streek-accenten en dialecten herkent hou je minder snel voor de gek.
Als ik thuis in NL ben vinden veel mensen me wel Brits klinken, maar Britten vinden dat echt niet.
Ik heb ook geen Brits accent hoor, maar meer soort ABN Engels, neutraal. Op momenten vast met licht Nederlands accent, maar zeker geen lelijk accent. Vind veel Engelse accenten dan lelijker.
Bowlen en dan heel hard de bowlingbal op andermans baan gooien.
Van die mensen met lang strohaar in een paardenstaart er stiekem een stuk afknippen
En tijdens de eerste lockdown: heel hard tegen iemands knieen willen aanrijden met een winkelwagentje omdat ze in de weg stonden en retetraag waren.
Oh, dat is ook wel iets om rare gedachtes bij te krijgen. Maar ook wel weer fascinerend op één of andere manier Ik heb het altijd met bevallen omdat elke 2 sec een baby wordt geboren volgens mij? Dan feliciteer ik steeds die mensen in m’n hoofd. Zo dom haha. Doe dat ook al vanaf dat ik klein was.
Oh yes, dankjewel! Ik vind dit echt heel interssant om te lezen.
Een op een met een docent in zijn kantoor dacht ik vaak, wat als ik hem nu vól op zijn mond zoen. En in de auto inderdaad, wat als ik aan het stuur trek. Of als ik met sleutels in mijn hand loop, dat ik die vaak in het water wil gooien. Oh en ook altijd dat ik mijn telefoon in een kop thee wil laten zakken.
Toen ik nog liefdesverdriet van een collega had heb ik ook vaak gefantaseerd dat als ik met een kop hete thee langs hem liep de thee het liefst over zijn hoofd wilde gooien, maar dat is niet zozeer een intrusie volgens mij.
Ja onmogelijk kiezen tussen gin en vodka
Ik wil wel een Long Island Iced Tea, please and thank you
Ik wil een glaasje water
Ben jij stuk, hoezo wil je geen ijskoffie
Ohja kut.
Ijskoffie graag.