Mijn kater is wit met roze (neus/oortjes/pootkussentjes) en blauwe ogen, dus veel mensen denken dat het een poes is haha. Soms corrigeer ik ze, maar 9/10 keer vind ik het teveel moeite.
Dit is bij katten ook zo. Alleen bij honden zie je vaak ook iets bungelen jahah
Ik zou het gek vinden als iemand namens mij op iets anders zou stemmen dan mijn wens is.
Want waar eindigt het? FvD wordt vaak uitgekotst, PVV ook, SGP dan? Of Partij voor de Dieren? Wanneer is het ‘geoorloofd’ om andermans stemwens te negeren?
Ik stem zelf links en mijn man centrumrechts en hij vindt mijn linkse uitspraken soms echt helemaal niks. Maar als ik hem een volmacht geef, zou ik het heftig vinden als hij niet op mijn voorkeurspartij zou stemmen. Ook al heeft ie er dus zelf helemaal niks mee (zoals de gemiddelde forummer niks heeft met FvD zdg maar).
In Australië zegt medisch personeel in verloskamers nu standaard “birthing parent and non-birthing parent” i.p.v. vader en moeder, moeder en moeder, etc. Altijd, dus ook als het om een hetero-koppel gaat.
- Goed idee, dat zouden ze hier ook in moeten voeren
- Handig bij situaties waar verwarring kan ontstaan (bijvoorbeeld twee moeders), maar niet nodig om dat de standaard te maken
- Onzin
0 stemmers
Het lijkt me best leuk om mensen te vaccineren helaas mag ik niet prikken.
Ik snap het denk ik niet.
Op de verloskamer is het toch altijd duidelijk dat er een vrouw aan het bevalen is?
Je kan toch twee moeders hebben waarvan er een aan het bevallen is
In sommige gevallen is dat duidelijk, maar als er bijvoorbeeld twee moeders zijn kan je niet refereren naar “de moeder” want dan is niet altijd duidelijk om wie het gaat. Of bij andere situaties met meerdere moeders zoals polyamorie, draagmoederschap. Of trans-mannen die geen geslachtsverandering hebben ondergaan en dus zwanger kunnen zijn, etc.
Hoeft niet. Trans- of non-binaire mensen kunnen ook bevallen. Kijk bijvoorbeeld naar Louisa en Rowan
Gebruik jij nog regelmatig een vulpen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik vind het wel fancy, zo’n vulpen, maar als linkshandige werd het echt een kliederboel soms.
Ja ja ja en nee.
We leven in een democratie en iedereen mag stemmen wat ‘ie wil, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik dat hoef te faciliteren. Dat regelen ze zelf maar, mij nie belle
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vaak is de goeierik een overdreven goeierik en daarmee zwaar irritant en oppervlakkig. Ook hebben ze vaak zo’n totaal opgeblazen ego en vinden ze dat zij de uitgewezen persoon zijn om alle kwaad op te lossen. De ‘bad guy’ heeft meestal iets meer diepgang, oprechter en daarnaast casten ze daar vaak aantrekkelijke personen voor.
- Totaal niet, mijn cijfers maakte me niet uit
- Ik wou wel altijd in een keer een voldoende, maar een zesje was prima
- Met een 7 was ik wel tevreden/trots op mezelf
- Minimaal een 8
- 9+ was ik pas blij mee
- Dat baseerde ik op de cijfers van de rest van de klas, ik wilde het liefst het hoogste cijfer hebben
0 stemmers
En was dit anders dan op de middelbare?
- Op de middelbare maakte mijn cijfers me meer uit
- Op de middelbare maakte mijn cijfers me minder uit
- Even weinig
- Even veel
0 stemmers
Wou er alleen nul moeite voor doen hahaha
Ik vind het stiekem nog steeds heel kut dat ik letterlijk al mijn vakken op het hbo in een keer heb gehaald maar daar geen erkenning voor heb (bij ons mocht/kon je een voldoende zelfs niet herkansen) terwijl anderen er 3 jaar langer over doen en dan wel een diploma krijgen met cum laude ofzo.
Whaaat? Mag je een diploma met cum laude krijgen als je dingen herkanst heb? Welke school is dat, ik dacht altijd dat je dingen in 1 x moest halen om daarvoor in aanmerking te komen.