Stel je persoonlijke vraag #25

Stel je zou later geldzorgen hebben. Komt net wel/niet rond. Moeite met rekeningen betalen. Zou je dit bespreken met je kind?

• Ja, openheid en eerlijkheid is belangrijk
  • Nee, tenzij het niet anders kan omdat we bv moeten verhuizen, maar ik wil mijn kind niet onnodig belasten met zoiets

0 stemmers

Lijkt me heel moeilijk dat je kind hier niks van merkt??? Of gaat het om een kind dat niet meer thuis woont?

3 likes

Dat ligt eraan hoe oud het kind is, maar hoe ouder hij/zij is hoe meer ze er wel van zullen merken dus dan zou ik het wel bespreekbaar maken. Als ze bijvoorbeeld teleurgesteld zijn dat ze niet dezelfde spullen als vriendjes en vriendinnetjes krijgen dan lijkt het me het helderst en het beste om gewoon uit te leggen waarom dat is (zonder per se in details te treden, en los van dat nee ook gewoon nee is).

13 likes

Nee bedoelde meer gewoon een kind tm 18.

Oke, nou ik heb dit zelf meegemaakt en ik kan me echt niet voorstellen hoe je dit verborgen houdt voor je kind. De hele dag erover klagen is iets anders maar je kan dit echt niet verbergen.

Hoe zou je dan de voedselbank verklaren? Of waarom Je bepaalde boodschappen nooit kan kopen? Of waarom je maar schoenen tot een bepaalde prijs mag uitzoeken ect.

17 likes

Op een gegeven moment gaat je kind het door hebben. Maar dan heb je nog altijd meerdere opties. Je kan ook aan je kind aangeven dat het niet de zaken en zorgen van je kind zijn en dat je dat niet met hem of haar gaat bespreken. ‘Volwassen zaken’ zoals dat aan een vriendin van mij verteld werd.

Dus ze had niks door? Want het lijkt me wel dat ze door had dat er minder geld was dan bij andere gezinnen?

Ik ben echt voorstander van je kinderen geen onderdeel maken van je schulden of geldzorgen, maar je kind heeft echt wel door dat er minder geld is dan bij klasgenootjes

1 like

Jawel, had ze wel. Op haar 13e ofzo. Maar haar ouders hebben tot die tijd niks gezegd en zelfs erna wilden ze het niet écht bespreken met haar.

Heb jij cijfers/benamingen (cum laude oid) op je CV vermeld?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Moet zeggen dat ik als jong kind het niet eens zo door had dat we weinig geld hadden, in mijn gedachten was onze situatie gewoon normaal. Als je niet anders weet
en toen we van een huis naar een goedkopere flat moesten verhuizen was ik juist alleen maar enthousiast want het was nieuw en dat vond ik heel cool.

Hoe ouder ik werd hoe meer ik het door kreeg, maar dat heeft ook te maken met het feit dat m’n moeder regelmatig geld van mij moest lenen :sweat_smile:

2 likes

Alleen mijn citoscore natuurlijk.

15 likes

Valt ook niks te vermelden in mijn geval. Misschien bij iedereen die nee heeft gestemd wel niet.

Als ik mijn thesis afrond met een 9 ofzo zou ik het er wel op zetten denk ik maar heb nog nooit iets gepresteerd waar ik trots op ben

2 likes

Volgens mij mogen onderwijsinstellingen dat zelf bepalen, in mijn eerste jaar hbo mocht je onbeperkt herkansen en in mijn tweede jaar werd het gewijzigd naar max 2 keer en je kon dan niet hoger halen dan een 5,5. Na mijn afstuderen werd dat ook weer afgeschaft en kon je weer “normale” cijfers halen met een herkansing.

Ga jij graag voor de underdog?

Dus dat je in een boyband gaat voor diegene die wrs minder populair is, dat je in een talentenjacht niet de standaard winnaar steunt ect

• Ja meestal
  • Ja toch nog best vaak
  • Heel af en toe
  • Nooit

0 stemmers

Ik heb namelijk het gevoel dat de underdog vaak populair is, puur omdat het de underdog is. Ook met meningen of bijvoorbeeld “kennis” zijn veel mensen geneigd om eerder de underdog te geloven.

Ik ga gewoon voor de leukste

5 likes

Uit onderzoek is wel gebleken dat de enige betrouwbare voorspeller of iemand de studie geneeskunde gaat afronden een eindexamengemiddelde >8 is, alle andere dingen die ze hebben proberen te gebruiken bleken geen correlatie te hebben. Studie afmaken staat niet gelijk aan een goede dokter zijn, maar er is nog geen manier gevonden om objectief te meten of iemand een goede dokter is.

2 likes

Ik was wel voor Jamai ipv Jim :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Haha ik moest hier ook aan denken! Ik dacht juist dat jim de underdog was omdat hij niet kon zingen en alleen maar in de finale stond vanwege zijn looks! Ik was voor Jim terwijl de rest van de straat voor Jamai was(dit wist ik door de rexona posters op het raam)

5 likes

Haha in mijn omgeving andersom, alle meiden gingen voor de looks van Jim. En dat vond ik dan weer niks!

1 like

Een van de redenen dat ik darts zo leuk vind. het zijn alleen maar underdogs

3 likes