Stel je persoonlijke vraag #25

Kerrie!

Mensen die lachen met/discriminatie van/geweld tegen lgbtq+ personen. niet persĂ© ‘vooral’ maar word ik Ăłok boos van

Edit: was net wat te laat, zie nu je toevoeging haha

1 like

Oh chiliflakes mn leven :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Het Nederlandse kerrie, en het Engelse curry, komen beide van het Tamil woord kari. Dat betekent gekruide saus en is de naam van een van de vele soorten soepachtige sauzen die in Zuid-India traditioneel met rijst worden gegeten.

Mwep mwep

1 like

Ik bedoel de Nederlandse kruidenmix, niet het gerecht, die de echte OG Hollander regelmatig als enige smaakmaker gebruikt. Naast Maggi natuurlijk.

1 like

En Aromat niet te vergeten :sweat_smile:

5 likes

O ja natuurlijk! Die bus met zout en 1 stengeltje bieslook. Nou echt een culinair volkje toch.

1 like

Mwah vind ik meevallen. Ik denk dat dat beeld zo is omdat telkens dezelfde personen iets uitleggen, een “woke” bericht plaatsen en daar heel veel likes op komen. Maar wat zeggen die likes dan eigenlijk?
Ik ben al heel erg blij hoor met het aantal mensen hier die heeeel bewust zijn en daar ook over blijven praten waar nodig <3, maar zou niet zeggen over het algemeen.
Niet alleen onderwerpen zoals racisme, seksisme, duurzaamheid. Maar ook thema’s (waar ik zelf bijv regelmatig op reageer en daarop ook enigzins een beeld schets) zoals armoede en kansarme gezinnen in NL, onveilige thuissituaties, afhankelijke situaties, geen kansrijke toekomst hebben, mogelijkheden die hier vaak als gewoon/normaal worden gezien maar die het niet zijn. Vaak vind ik dat mensen hier te veel vanuit hun rijke (soms witte) privilege denken en reageren, verbaasd raken etc. Heeft me regelmatig gefrustreerd maar voel altijd wel de ruimte om mensen te corrigeren of iets toe te lichten of een andere kant te belichten. :smiley:
Ik vind mensen niet kut of dom of stom ofzo! maar eerder naĂŻef soms wel ja

23 likes

Ik heb wel eens m’n iPod onder de trein gegooid per ongeluk. Dikke paniek haha, maar hij heeft het overleefd en heb 'm in overleg met de conducteur weer kunnen pakken

3 likes

Zout is geen kruid haha

1 like

Haha aaah nee joh is toch prima. Wel echt lekker Hollands idd “even mijn kip kruiden” en dan peper en zout gebruiken haha :joy:

8 likes

Krijg je van andere kruiden last van je darmen? Zo nee : Alleen zout ?? judge judge #kruidensnob

1 like

Ha ik miste zout ook al tot ik me bedacht dat het niet in het rijtje hoort. Maar zout haalt wel smaak nuances naar boven enzo. Onmisbaar dus. het begin is er @desecretaris :wink:

2 likes

Categorie is: zinnen die alleen een Nederlander kan uitspreken

Nee maar no shame als jij niet van gekruid houdt dan hou je t lekker bij zout toch.

28 likes

Omdat mensen dat altijd doen in dit topic :crazy_face:

3 likes

Bauer?

3 likes

Nope, dat is @Acculader al

2 likes

Haha ik ben half surinaams half antiliaans en qua peper/pittig eten echt een schande voor de familie aan beide kanten :joy: Zelfs te veel zwarte peper door een gerecht kan ik al niet hebben.

Met barbecues maakt mijn moeder altijd antiliaanse pindasaus en ik heb als een echte tatta mijn eigen bakje calvé pindasaus uit de magnetron :rofl:

27 likes

Awhhh

Ja ik dacht altijd het is gewenning, ik kan er (belangrijke noot: voor een Nederlander) goed tegen, want wij aten altijd met veel kruiden en pepers enzo, maar merk dat dat niet voor iedereen geldt, zal toch iets genetisch zijn? En Calvé saus (of wijko) ja love it.

Heb ook het idee dat veel mensen alleen tegen een bepaald type heet kunnen. Ik kan beter tegen wasabi dan tegen Mexicaanse pepers bijvoorbeeld, en volgens mij zijn er nog meer types pittigheid maar dat kan ik ff niet bedenken

2 likes

Sorry :frowning: