Stel je persoonlijke vraag #25

Ja dat klopt wel wat je zegt. Het is gewenning en dat werkt twee kanten oo. Plus het ene pittige is het andere niet.

Althans volgens deze man

2 likes

Mijn moeder kookt nooit extreem pittig maar wel goed gekruid en op smaak en zo. Dus dat wel vanuit huis mee gekregen en ook wel dingen die echt pittig waren maar daar ging ik altijd zo slecht op.
Ik was altijd gek op mijn oma’s pindasoep maar die zat ik dan huilend te eten met een pak melk naast mij :joy:

Wasabi trek ik net zo slecht als madame jeanettes of andere pepers. Dus ik denk dat ik als persoon er gewoon niet tegen kan.

Wat gaan mensen missen als de pandemie voorbij is? Ik ben hard aan het denken, maar kan niets bedenken dus benieuwd!

1 like

Dat je wel rustig aan moet doen, dat je geen nee hoeft te zeggen tegen dingen waar je geen zin in hebt, dat je niet bang hoeft te zijn dat je dingen mist die ergens anders gebeuren, dat je geen tijd tekort hebt.
Ik wil zelf echt niet dat het zo blijft hoor, maar ik kan me best voorstellen dat mensen dat gaan missen.

27 likes

Niet vroeg op hoeven staan voor studie/werk, hele dag zelf indelen

7 likes

Rustige avondjes met spelletjes en vrienden en niet elke avond 10 appjes of ik naar terras/club/kroeg/feest kom

9 likes

Geen schuldgevoel hebben wanneer je een week niet naar de sportschool bent geweest
Tijd om nieuwe dingen te leren of gewoon alle tijd om ultiem te chillen
Geen FOMO hebben
Elke dag uitslapen want thuiswerken
Niet hoeven nadenken over wat je aandoet

3 likes

Haha sorry :stuck_out_tongue:

16 likes

Oh in groepsapps vooral zo populair ben ik niet hahaha

2 likes

Niet meer het gehaaste sociale gevoel hebben. Voor corona had ik soms in 1 weekend 2 verjaardagen, een babyshower en nog vrienden en ouders die wilden afspreken en mijn relatie toen nog. Nu merk ik veel meer rust voor mezelf en dat ik echt tijd voor mezelf meer.

Ik mis wel echt de gezelligheid maar ik wil wel doortrekken dat ik bewuster kies welke sociale activiteit ik wel doe. En niet dat ik maar ga want het is de verjaardag van de partner van een vriendin die ik normaal maar 2x per jaar zie en eigenlijk totaal geen zin heb om te gaan.

9 likes

Ik heb het idd juist andersom. Ik kan goed pittig eten, maar geef mij maar de pittigheid dat mijn mond in de fik staat. Kan je altijd wat guac, mango lassi, zure room whatever gerecht je hebt nemen om het te blussen. Wasabi kan ik prima handelen. Maar is net als heel pittige mosterd, als ik echt veel te veel eet schiet het echt mn neus in. Zo niet chill. Nu kan ik wasabi trouwens wel handelen, maar ik had ooit wasabi chips van Lays en kreeg idd echt zo een gore snotneus en scherpte in mijn neus.

6 likes

Haha het stond er gewoon zo grappig

5 min voor werk mijn bed uitrollen.
Thuiswerken
Minder FOMO
5 minuten na werk sporten.

8 likes

Ik ga het echt niet missen. Ik heb het tegenovergestelde van al de rest dat ik nu ‘spijt’ heb dat ik altijd te veel focuste op school en te weinig leuke dingen deed. Nu kan ik nog even alleen maar focussen op school, dit jaar studeer ik af en dan ga ik echt niks meer laten liggen van leuke dingen. Dat ik kansen echt moet grijpen, daar ben ik nu pas achter.

7 likes

Ik heb dat niet snel nee. Heb gisteren nog flaming hot popcorn gegeten, en geen flaming hot anus gehad.

Soms wel bij Indiaas eten of als ik pech heb, maar gebeurt niet mega vaak.

8 likes

Lof het als ik pittig heb gegeten en mn lippen zijn helemaal zo dik en prikkelend.

9 likes

In mijn moeders cultuur wordt best pittig gegeten dus ben van jongs af aan wel wat gewend. Wel merk ik dat als ik een tijdje niet pittig heb gegeten ik sneller last heb van een brandende mond, dus gewenning helpt wel!

Toen ik mijn vriend leerde kennen was het echt een 16 jarige half Duitse tatta die als enig pittig eten peperroomsaus bij z’n schnitzel at. Hij kan nu pittiger eten dan ik en een deel van mijn familie in het buitenland. Terwijl de eerste keer dat hij meeging daarnaartoe ik heb hem nog net niet ter plekke heb moeten reanimeren.

13 likes

Nee ik heb dat nu juist heel veel. Normaal deed ik nooit spelletjes met huisgenoten maar was ik altijd de hort op, en nu hebben we meer huisavonden en eten we vaker samen

Jaa dit bedoelde ik dus ook een beetje!

4 likes

Seks midden op de dag tijdens de pauze van werk/studie.
Het huis niet uit hoeven als het regent.
Lekkere lunch in plaats van zo’n boterham met zweetkaas.

9 likes