Een poll voor vrouwendag! Vind jij het OK als een vrouw “een meisje” genoemd wordt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Een poll voor vrouwendag! Vind jij het OK als een vrouw “een meisje” genoemd wordt?
0 stemmers
Meestal nee maar inderdaad afhankelijk van de context. Als m’n oma van 86 mij meisje noemt vind ik dat prima, in een werkcontext of door mannen vind ik het fucking hinderlijk
Ik noem mezelf eigenlijk ook een meisje en andere vrouwen van mijn leeftijd (25) ook. Noem mannen van mijn leeftijd ook jongens ipv mannen.
Mijn collega’s en ik zijn allemaal jonge artsen. Soms worden anderen ‘meisje’ genoemd door medewerkers en dan vind ik dat dus echt denigrerend. Bij oudere patiënten is iedere vrouw onder de 50 een meiske, dus dan vind ik het niet erg.
Supergoed dat je het doorhebt en dat je het ook wilt veranderen! Je mag zeker op “nee” stemmen als je vindt dat het moet veranderen. Het zit zo in ons systeem om onszelf geen vrouw te vinden, maar “een meisje” ook @midheavenmoon. Het wordt zo vaak gezegd, ik heb het zelf ook heel lang gedaan. Maar het is letterlijk een kleinerende term.
@Chuckie als gewaardeerd koosnaampje door iemand die je liefhebt vind ik het ook wat anders, maar dat is niet de situatie die ik nu bedoel.
Ja gek eigenlijk, ik zie mezelf ook nog altijd een beetje als ‘not a girl not yet a woman’ maar hallo ik ben 31 haha
Wat bizar. Is het een bekende zaak? Weten we waar we sowieso niet heen moeten.
Ja dat klopt inderdaad. Het kan daarnaast ook een soort beleefdheidsvorm zijn. Dat je bijvoorbeeld iemand vraagt om ‘eventjes’ te helpen bij een ‘dingetje’.
Voel jij jezelf meestal een meisje of een vrouw?
0 stemmers
Omschrijf jij jezelf meestal als een meisje of een vrouw?
0 stemmers
Ik zat hier vandaag nog over na te denken, maar ik zie mezelf nooit als ‘meisje’ of ‘vrouw’ maar echt als mens. Is dat heel vreemd? Ik weet dat ik een vrouw ben vanwege m’n geslacht maar daar houdt het bij op. Zou ook niet kunnen zeggen dat ik non-binair ben denk ik, maar ik denk gewoon nooit over mezelf in termen van gender.
Weten we welke ruiten we moeten ingooien bij de volgende rellen.
Het verschilt een beetje hoe het woord meisjes wordt gebruikt. Over mijn vriendinnen groep zeg ik altijd de meisjes en iedereen in de groep zegt dat als we het over ons hebben. Mijn andere vrienden weten dan ook precies over wie ik het heb.
Als iemand zou zeggen hey meisje nu moet je ff luisteren dan zou ik wel denken wtf zeg jij.
Maar goed ik ben 35 en zie mezelf nog steeds als een meisje
Ik kwam ergens solliciteren en toen werd er iemand bijgehaald en hoorde ik diegene zeggen “er zit een meisje op je te wachten”. In die context vond ik het echt raar, ik was 30+. Ouder dan dat meisje zelf. Ik ging een beetje raar het gesprek in, alsof je meteen al kleiner/minder bent dan de mensen aan de andere kant van te tafel.
In situaties buiten werk om vind ik meisje/jongen vaker samenhangen met de leeftijd. Zo ergens rond 25/30.
Tja, dacht ik ook… kan ik weer terug naar die tijd plz?
Haha ja mijn schoonmoeder ook, ook die leeftijd volgens mij. En mijn schoonvader (70+) zegt ook standaard ‘ik ken een jongen…’
Haha ja mijn moeder ook, die zit in een muziektrio en gaat dan ‘pianospelen met de boys’. De boys zijn 70+ en 80+
Haha dit vind ik wel schattig
Aah dat vind ik een leuk compliment! Ik word ook vaak jonger geschat maar ik ben helaas stok oud
@midheavenmoon haha geweldig! Dit hoop ik ook over mijn meisjes nog te kunnen zeggen als we samen in het bejaardentehuis zitten waar we illegale feestjes houden
Haha idd ik ben blij dat jij ook graadje niks aan kan. Als er ooit een blind proeven forum test is dan wil ik jou als kok!