Stel je persoonlijke vraag #25

Oohh ja ik heb dit met fruit. Koud allemaal heeeerlijk, maar warm vind ik het níét te vreten :nauseated_face:

2 likes

Tomaat, blegh. Ergens in verwerkt gaat het nog wel, maar zo’n plak rauwe tomaat of een cherry tomaatje dat je kapot bijt en dan zo in je mond open barst :nauseated_face:

Edit: @anon66313343 omg ja helemaal mee eens. Als ik ooit de politiek in ga wordt het mijn allereerste missie om dat uit te bannen. Is nog erger dan rauwe tomaat. Ik ben bereid om op die heuvel te sterven. Fruit. hoort. niet. warm.

5 likes
Wat is er op jou van toepassing?
  • Ik eet zelden tot geen vlees
  • Ik eet zelden tot geen zuivel
  • Ik draag geen leer
  • Ik verspil bijna tot geen voedsel
  • Ik vlieg bijna nooit
  • Ik koop bijna alleen duurzame kleding/ koop alleen tweedehands
  • Ik recycle
  • Ik let op mijn watergebruik
  • Ik leef minimalistisch
  • Niks van dit

0 stemmers

Het standbeeld van Aletta Jacobs voor een van de gebouwen van en RUG is vandaag versierd met een vulvaketting

  • Ik vind dit een goede actie!
  • Goed om hier vandaag bij stil te staan, maar een andere vorm wat beter geweest
  • Ik vind dit een stomme actie
  • Anders

0 stemmers

Excuus als jouw antwoordoptie er niet bij stond, vond het lastig alle varianten te bedenken. Normaal gesproken zou ik denken, yo do you, loop lekker met die vulvaketting, maar betwijfel of Aletta Jacobs dit zelf gewaardeerd had kunnen hebben…

Ja mijn moeder maakte altijd pasta met zo’n pakje soepgroenten. Echt fucking goor, want ze vroor het ook vaak 4 keer in en warmde het steeds op in de magnetron. Dus die worteltjes en al die zooi waren altijd zo vies zompig. Lust echt een zachte wortel meer hahaha

Ik vind het niet aanstootgevend ofzo, en het maakt me ook niet uit of Aletta Jacobs dit wel of niet leuk had gevonden (het is een… standbeeld) maar dit soort kettingen vind ik gewoon heel stom.

edit: even nagedacht waarom - voor mij valt dit in de categorie tasjes en mokken met vulvaprint en bloempotten in de vorm van borsten, liberaal consumerfeminisme dat je uitdraagt door spullen te kopen? Het is nog geen tshirt van de h&m met “feminist” erop maar komt er wel in de buurt. Ik geloof dat bewustzijn over de diversiteit van vrouwelijke lichamen ook op een andere manier kan komen (die niet trans-exclusionary is)

20 likes

Ik vraag me wel af wat de mensen die op minimalistisch leven stemmen daaronder verstaan.

Ik shop nl niet veel en vooral duurzame dingen, maar vind mezelf toch niet echt minimalistisch.

7 likes

Ja, wel een arts die 150 jaar geleden leefde, al ken ik er ook genoeg die nu leven en ook niet met een plastic poes rond hoeven te lopen.

Haha ja @anon11408962 dat is ook wel weer zo. Ja, ik weet eigenlijk gewoon niet zo goed wat ik er zelf van vind.

1 like

Ik vind op zich goed om aandacht te vragen voor internationale vrouwendag, maar het hele vulva = vrouw… mhoaw. Ik hoef als persoon niet per se gesimplificeerd te worden tot geslachtsorgaan en bovendien hebben niet alle vrouwen vulva’s :woman_shrugging:

55 likes

Ik ben een beetje geslachts dingentjes beu. Alsof een kut het enige is wat ons een sterke vrouw maakt.

Ik vind dit ook weer zon actie van een witte cis vrouw.

39 likes

Ik ben van mening dat je beter leren schoenen kan kopen en daar jaren mee doen, dan elk jaar een nieuw canvas paar. Maar ik heb de feiten hierover niet helemaal op een rij. Ik vind een leren kledingstuk wel echt verspilling. Er gaan zoveel resources verloren met leerlooien. Een jas kan ik nog niet inkomen, maar een rok ofzo snap ik echt niet.

3 likes

Ja same! Ik koop echt weinig, maar ik ben in mijn hoofd niet perse bezig met minimalisme. Ik heb een vriendin die daar wel echt mee bezig is en die doet ook 1 keer per jaar die 30 dagen challenge en dan gooit ze allemaal prulletjes weg, omdat ze eigenlijk al amper spullen heeft…?? En dan maakt ze zich ookal in de tweede week zorgen dat ze niet genoeg spullen heeft om weg te gooien 🥲
En nu doet ze ook een challenge dat je het hele jaar niks onnodig mag kopen, maar dat deed ze hiervoor ook al niet???

Nouja in haar hoofd is het echt een ding waar ze constant mee bezig is en dat lijkt me zo een last.

5 likes

Hoe ongemakkelijk word jij als jij getuige bent van een discussie tussen 2 of meerdere mensen? Dus bijvoorbeeld collega’s op werk, partner en diens moeder of 2 vrienden. Geen ruzie, maar wel echt een felle en verhitte discussie.

  • Dit vind ik zeer ongemakkelijk
  • Dit vind ik een beetje ongemakkelijk
  • Dit vind ik helemaal niet ongemakkelijk
  • Ik hou me erbuiten
  • Ik ga me ermee bemoeien

0 stemmers

image

Me in caronatijd.

31 likes

edit: shit @lula was me voor

8 likes

Ik ben echt @desecretaris

14 likes

Collega’s is smullen, maar liever niet mn partner met mn moeder ofzo.

Of de beste: twee vreemden op straat. Oh of als ze in verhitte discussie met de politie gaan! Ik geniet nogal van andermans discussies geloof ik :joy: vooral als er eentje zich vastlult en je die dan wanhopig om zich heen ziet klampen

8 likes

Hoe bang ben jij dat je telefoon/airpods/ov of wat dan ook dat je in je hand hebt op het spoor valt als je de trein in stapt?

  • Niet, hier heb ik geen last van
  • Ja maakt me wel nerveus houd mn spullen altijd extra stevig vast
  • Anders:?

0 stemmers

ik ben eerder nog altijd bang dat ik er een keer zelf tussen val haha

14 likes

Ik heb 1x gezien dat iemand zijn belangrijke map bij het instappen zo tussen de metro en het perron viel. Dus sindsdien let ik er wel altijd op dat ik mijn telefoon etc of heel goed vast heb of in mijn zak of tas zodat het niet kan vallen :sweat_smile:

2 likes