Stel je persoonlijke vraag #25

Mn portomonee is een x op t spoor gevallen. Was een leerzame ervaring.

4 likes

Dat zou toch een heel positief iets moeten zijn? Als je niet genoeg spullen hebt om weg te doen betekent het dat je geen onnodige spullen hebt.
Ik stoor me zo aan ā€˜minimalismeā€™ en ā€˜ontspullenā€™ waarbij het vooral gaat om juichend zoveel mogelijk spullen op de vuilnisbelt mikken zonder erbij stil te staan wat er aan de voorkant bij komt (want yay dat kun je dan over een tijdje weer afdanken). Wat is daar nou voor goeds aan?
Dit gaat niet op voor jouw vriendin als ik het zo lees maar dan snap je het toch echt niet.

1 like

Nee, mijn vriendin houdt gewoon erg van structuur en doelen stellen en als die niet behaald worden dan heb je gefaald. Ik hoop ook dat ze leert dat je niet perse x aantal spullen hoeft weg te gooien, puur omdat er een challenge bestaat die zegt dat je dat moet doen, maar volgens mij wordt dat langzaam bij haar duidelijk!

Ja, eens, maar bij de echte minimalisten = hoe minder, hoe beter, dus dat klinkt wel als mensen die alleen mee willen doen met de hype haha

Welke van deze kruiden gebruik je minstens 1x per 2 weken gemiddeld gezien?

    • Laurier
    • Kaneel
    • Peper
    • Foelie
    • Kardemom
    • Kruidnagel
    • Kurkuma
    • Garam masala
    • Gerookte paprika
    • Oregano
    • Sumak
    • Mosterdzaak
    • Cajunkruiden
    • Gember (poeder of vers)

0 stemmers

Hoeveel gedroogde kruiden heb jij? Mag ongeveer hoor!

  • 0
  • 1-5
  • 6-10
  • 11-15
  • 16-20
  • 21-25
  • 25-30
  • 31-35
  • 36-40
  • 41-45
  • 46-50
  • 50+
  • te lui om te tellen

0 stemmers

Kruiden? Doe ik niet aan. Ben Nederlander

16 likes

Zie volgende poll :joy:

1 like

Betekent niet dat ik ze gebruik :speak_no_evil:

Komijn gebruik ik meerdere keren per week

9 likes

Knoflook! Het liefst overal in

9 likes

Gebruik heel vaak Fenegriek zaad, koriander zaad, gedroogde chiliflakes (liefst ancho maar soms andere), zaā€™atar, komijn, kardemom peulen. En gooi ook vaak citroenblaadjes en kaneelstokjes door dingen heen.

Denk dat ik die het meeste gebruik.

3 likes

Soms lijkt er een beetje minder begrip voor psychische problemen te zijn, maar dat gebeurt echt nauwelijks.
Edit: en logisch is dat als je er weinig mee in aanraking komt

3 likes

Ja dit vind ik ook. Als het om ouderwetse klasseverschillen gaat vind ik dat het hier zo vaak de bocht uitvliegt. In het ene topic van ā€˜thans ben ik van mening dat feminisme blablaā€™ en dan met droge ogen in het volgende topic lachen om ā€˜tokkiesā€™ of bespreken wat mensen in de bijstand allemaal wel of niet mogen. PSA: alle ongelijkheid heeft alles met elkaar te maken.

Edit: oja om maar te zwijgen over een forum vol duurzaamheidsstrijders waar het aankopen topic werkelijk waar uitpuilt

40 likes

Dierenleed ook nog

9 likes

Kerrie!

Mensen die lachen met/discriminatie van/geweld tegen lgbtq+ personen. niet persĆ© ā€˜vooralā€™ maar word ik Ć³ok boos van

Edit: was net wat te laat, zie nu je toevoeging haha

1 like

Oh chiliflakes mn leven :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Het Nederlandse kerrie, en het Engelse curry, komen beide van het Tamil woord kari. Dat betekent gekruide saus en is de naam van een van de vele soorten soepachtige sauzen die in Zuid-India traditioneel met rijst worden gegeten.

Mwep mwep

1 like

Ik bedoel de Nederlandse kruidenmix, niet het gerecht, die de echte OG Hollander regelmatig als enige smaakmaker gebruikt. Naast Maggi natuurlijk.

1 like

En Aromat niet te vergeten :sweat_smile:

5 likes

O ja natuurlijk! Die bus met zout en 1 stengeltje bieslook. Nou echt een culinair volkje toch.

1 like