Stel je persoonlijke vraag #25

Haha nee hoor! Maar ik ken vooral mensen uit kleine dorpjes.

Haha die plek is echt mijn hel sinds ik daar ooit een waterslang zag kronkelen boven het water uit

1 like

Ahjoh hoe groot kan die helemaal zijn in Nederland

Gewoon een soort paling dan

2 likes

Ik woon in Zeeland (niet Zeeuws-Vlaanderen) en wij maken ook van de G een H en laten de H wegvallen aan het begin van een woord. Goud wordt houd, hout wordt ‘out.
Vroeger hebben we eens gegeten met mensen uit West-Vlaanderen. Wij ons best doen om ABN te praten, maar onderling praatten we Zeeuws. Vroegen die mensen of we in dialect tegen hen wilden praten, want dat verstonden ze veel beter :smile:

7 likes

Nouja ik kom er vandaan en ik ken vrijwel niemand van onder de 50 die zo praat, tenzij het een ‘boeren’familie is die binnen het gezin zo praten. Je beschrijft het wel heel klassiek en ouderwets, haha

Ik ben 32, kom niet uit een ‘boeren’familie en praat zo :sweat_smile:

2 likes

Heb je dat binnen je gezin geleerd? Want dan bedoel ik wel ‘boeren’gezin. Ik bedoel daar niet letterlijk boeren mee maar meer
 dorps? Of jullie zijn gewoon cool :sunglasses: Het is nu echt een bewuste keuze om je kinderen het dialect mee te geven want op scholen hoor je het niet meer.

Dit is wel leuk trouwens

1 like

Heb jij wel eens een (potentiële) date/match geghost?

• Ja, in de chatfase (nog geen ontmoeting plaatsgevonden)
  • Ja, tijdens een date
  • Ja, na 1 date
  • Ja, na 2 dates
  • Ja, na meer dan 2 dates
  • Nee
  • Weet niet zeker
  • Anders

0 stemmers

Ben jij wel eens geghost door een (potentiële) date/match?

• Ja, in de chatfase (nog geen ontmoeting plaatsgevonden)
  • Ja, tijdens een date
  • Ja, na 1 date
  • Ja, na 2 dates
  • Ja, na meer dan 2 dates
  • Nee
  • Weet niet zeker
  • Anders

0 stemmers

Hahaha stalen zenuwen jij

Wat bedoel je met iemand ghosten tijdens een date? Opeens niet meer terug praten of er stiekem vandoor gaan?:sweat_smile:

7 likes

Dat laatste, er tussenuit knijpen als hij/zij naar de wc is bijvoorbeeld.

1 like

Ik vind dat echt zo teringlaf. Volgens mij zijn alle digital born generaties echt fucked en kunnen ze amper meer met mensen omgaan omdat ze gewend zijn alles vanachter een schermpje te doen. Niemand durft meer te bellen of gewoon iemand in zijn gezicht te zeggen wat er aan de hand is. Echt een trieste ontwikkeling vind ik het dat we niet gewoon met elkaar kunnen praten. Waar ben je bang voor, dat ze je neus eraf gaan bijten ofzo?

13 likes

In de auto:

• Heb ik muziek aan
  • Zing/schreeuw ik mee met de muziek
  • Heb ik een podcast of luisterboek aan
  • Bel ik (handsfree)
  • Wil ik stilte
  • Ik rij niet
  • Anders

0 stemmers

Ik waan me Mariah Carey, Beyoncé alles.

25 likes

Same, complete privé concerten.

6 likes

Ja het zijn ringslangen daar! Heb ze nog nooit in t water gezien maar wel in weilanden in de buurt. Hebben een gele stip en ze zijn super super zenuwachtig en bang, dus als je geluid maakt is ie al weg.

Mijn soort slang

2 likes

5 likes

Ja, ik heb het wel binnen mijn gezin geleerd (hoe leer je anders een dialect?) en ik kom uit een dorp, dus in die zin snap ik je. Ik vind de verschillende dialecten juist heel erg leuk! Ik zou het jammer vinden als ze verdwijnen. Al praat ik alleen in dialect tegen mensen die het zelf ook praten.

3 likes

Ik ben sowieso heel slecht met accenten/dialecten plaatsen, maar zou je eens een spraakmemo willen opnemen? Ik ben heel benieuwd hoe dit klinkt! Ik ben wel een keer in Middelburg geweest als kind, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren of ze daar ook zo spraken.

1 like

ja, ik ben geghost na een half jaar daten :thumbsup:

1 like