Toen ik de opleiding orthopedagogie deed moesten wij altijd spreken over een beperking ipv een handicap.
Dat is er echt ingedramt bij ons. Er werden zelfs punten afgetrokken als je op je examen of taak het woord handicap gebruikte.
Ik vind juist wel dat als je geghost wordt dat je iemand moet aanspreken op zijn of haar gedrag. En niet om een excuses te krijgen(ik zou niet eens op een antwoord hopen), maar omdat iemand jou verkeerd behandeld en je dan best voor jezelf op mag komen.
Daarnaast denk ik dat mensen vaak ghosten, omdat ze confrontatie vermijdend zijn en door niks meer te sturen komen ze er gewoon te makkelijk mee weg.
Als iemand niet verschijnt op een date dan sta je ook heus niet voor gek en dat je je daar rot over voelt is ook niks om je voor te schamen. Je hoeft dan niet cool girl te spelen en te doen alsof het je niet raakt, want het is gewoon kut en dat mag die ander best weten.
Amen!
Dit soort schoenen hebben altijd van die saaie kleuren en printjes. Ga dan ook gewoon all out.
Ik vind dit ook altijd lastig
ik probeer het woord te vinden met de minste negatieve associatie, als in waar het minst mee gescholden wordt. Ik heb âNee jong, demente lulâ wel gehoord, maar âNee jong, lul met dementieâ nooit. âhomoâ heb ik vroeger praktisch alleen maar als scheldwoord gehoord dus dat voelt niet zo lekker, ik gebruik âhij is homoseksueelâ , maar voor het evenwicht gebruik ik ook âhij is heteroseksueelâ. Geen idee waarom ik hier zo over nagedacht heb, maarja works for me, want wat anderen liever horen is toch persoonlijk 
Niet moeilijk doen met aanspreken. We verbeteren je vanzelf wel.
In het geval van autisme is het niet echt een vast manier van aanspreken en beschrijven, maar over het algemeen zeggen mensen met autisme gemakkelijker over zichzelf dat ze autist zijn. Voor zover ik zie, zijn het vaak de NTâers die er een heel ding van maken als iemand zegt dat iemand een autist is.
Ik denk ook niet dat je het kan vergelijken met het omschrijven van een dement persoon
Ik moet denken aan een comedian die grappen maakte over zân zusje die zwaar gehandicapt was en mensen dan heel erg van Wooooow echt niet ok regeerden en dan zei hij
On whose behalf are you offended? My sister you donât know?
Vind dat je over je eigen naasten gewoon je eigen preferred term mag gebruiken, jij kent hem, jij weet hoe hij is, wat hem âmankeertâ en jij kiest dat woord om hem te omschrijven, want zelf kan ie dat niet. En neem aan dat je van m houdt en vanuit daar over m spreekt.
Vind niet dat het aan iemand anders is om dan te zeggen dat dat niet oké is.
Wel in een chinook danâŠ
Er zijn gewoon mensen die geen stukje taart willen??
Psychopaten
Heb ik vanochtend al opâŠ
Dus�

En twee stukken taart op een dag kan niet?
Nee ik houd het bij paaseitjes
Bij mân laatste date. Normaal gezien stuur ik altijd nog wel wat maar nu had ik gezegd dat ik het wel aangenaam vond maar het liep stroef en we voelden beiden doet het niks ging worden denk ik
Het is vandaag National Middel Name Pride Day
- Ik heb middelste namen en ben daar trots op
- Ik heb middelste namen en ben daar niet trots op
- Ik heb geen middelste namen en ben daar trots op
- Ik heb geen middelste namen en ben daar niet trots op
0 stemmers
Wat is jouw favo broodbeleg? Je moet iets van deze kiezen en je mag niet op deze post reageren met iets wat je lekkerder vindt of uitzonderingen
Ofja mag wel maar telt niet mee.
- Pindakaas
- Kaas
- Jam
- Chocopasta
- Alleen boter
- Hagelslag
- Honing
- Stroop
- Muisjes
- Leverworst
- Smeerkaas
- Kipplakjes
- Worst van een varken
- Worst van een koe
- Salami
- Ham
- Filet American
- Hummus
- Eiersalade
- Kruidenkaas
0 stemmers
Mijn moeder heeft me 3 namen gegeven: eentje beginnend met haar voorletter, en de andere 2 met letters van mijn omaâs. Heeft ze pas later aan mijn vader verteld overigens.