Stel je persoonlijke vraag #25

Nav het forumergernissen topic:

Je kan ook ja stemmen als je het maar soms doet of bij bepaalde personen.
Spreek jij je in het echt net zo uit/mensen net zo aan op racistische uitlatingen als op het forum?

• Nee, maar dat doe ik op het forum ook niet
  • Nee, want dat durf ik niet/wil ik niet
  • Ja, en dat doe ik op het forum ook
  • Ja, maar dat doe ik op het forum niet

0 stemmers

Spreek jij je in het echt net zo uit/mensen net zo aan op seksistische uitlatingen als op het forum?

• Nee, maar dat doe ik op het forum ook niet
  • Nee, want dat durf ik niet/wil ik niet
  • Ja, en dat doe ik op het forum ook
  • Ja, maar dat doe ik op het forum niet

0 stemmers

Heeft iemand jouw accent wel eens nagedaan?

• Ja regelmatig
  • Ja soms
  • Ja vroeger maar ik heb mn accent meer abn gemaakt
  • Nee

0 stemmers

Afhankelijk van de persoon. Ik durf het niet bij iedereen, maar als ik het wel durf doe ik het wel.

1 like

Ah ja dan kan je gewoon ja stemmen hoor!

1 like

Ik val tegenwoordig iedereen aan.
Moet wel zeggen dat ik op t forum juist rustiger daarin ben omdat ik hier de tijd heb om dingen beter te verwoorden.
Bij boomers in real life moet je snel denken voor ze weer met een random vaag verzonnen argument komen.

2 likes

Werd toen ik samenwoonde met een brit de hele tijd nagedaan en uitgelachen door m’n accent in het Engels. Dacht echt: als je überhaupt maar 1 taal spreekt heb je geen recht van spreken :angry:

M’n NLse accent werd vroeger ook heel vaak nagedaan, maar inmiddels heb ik een lekker doorsnee randstad-accent

7 likes

Vind het ook gek als je niks stuurt, dan ga je er dus ook vanuit dat iemand een lul is en niet komt opdagen. Ik zou altijd denken dat er misschien iets gebeurd is, of diegene een goede reden heeft, dus ik zou het altijd vragen. Maar misschien ben ik heel naĆÆef…

1 like

Heel vaag, maar ik praatte altijd plat Rotterdams en tegenwoordig hoor je het bijna niet meer. Alleen als ik boos ben.

2 likes

Een van de weinige positieve dingen die corona gebracht heeft is dat ik nu ruim een week zonder haar wassen kan :star_struck: Hier ben ik wel echt blij mee want het bespaart en water en tijd en shampoo :smiley:

Wat is eigenlijk de etiquette hier?

Want bij handicaps is het beter om te zeggen ā€œheeft [x] handicapā€ dan ā€œis gehandicaptā€ toch? Want iemand is meer dan z’n/haar handicap

Is dat met dementie ook? Want ik zeg ā€œis dementā€ maar eigenlijk heeft die persoon dementie en is daarnaast ook nog iemand met andere facetten?

En dan meer ongerelateerd, je zegt wel ā€œhij is homoā€ toch? En niet ā€œhij heeft homofilieā€ want dat klinkt Fucking vreemd. Of zeg je het eigenlijk nog anders?

9 likes

Ik heb als kind zelfs bij een logopediste gezeten om van mijn accent af te komen :sweat_smile:

1 like

Ik vind ā€œdementerendā€ ook zo cru, please omschrijf me nooit zo. Alsof dat is waar je dan door gedefinieerd wordt.

Als die goede reden is dat je onderweg bent aangereden of een familielid ernstig gewond of dood is of iets dergelijks kan ik me voorstellen dat je andere dingen aan je hoofd hebt en het er niet van komt.

Maar goed dit zal misschien max 1% van de gevallen zo zijn en de rest is gewoon een asshole waarschijnlijk.

1 like

Ik drink thuis eigenlijk nooit maar 1 kop thee. Altijd sowieso 3, maar vaak een hele theepot. Ik leef dan ook het grootste deel vd tijd op de wc :upside_down_face:

5 likes

Makes sense ja

Ben gewoon benieuwd wat de ā€˜default’ is/zou moeten zijn om het zo neutraal mogelijk te zeggen; maar dat is lastig omdat je natuurlijk 3000 verschillende handicaps hebt en idd binnen groepen ook weer voorkeuren.

@Fredje ja ik zou ook zeggen iemand die homo is en niet ā€œdie homoā€, dat klinkt super onvriendelijk

1 like

Ik weet niet wat de norm is, maar ik probeer zelf idd de persoon te benoemen en niet de ziekte / beperking.
Vind dat ā€˜is dement’ of ā€˜heeft dementie’ allebei kunnen, maar zal het niet hebben over ā€˜een demente’.

Zou dan (uit jouw voorbeeld) ook niet iemand als ā€˜homo’ omschrijven, maar iemand die homo(seksueel) is.
Of iemand die stottert, geen stotteraar, etc.

5 likes

Ikzelf zeg liever ā€˜ik ben autist’, als ik zou zeggen ā€˜ik heb autisme’ vind ik zelf het idee geven dat ik ervan kan genezen en dat kan niet. Eigenlijk gebruik ik het door elkaar heen of probeer ik überhaupt heel dat ding te vermijden bij mensen die het niet aangaat. Je word direct anders benaderd/behandeld als ze een label weten.

15 likes

image

• Mooi
  • Lelijk
  • Neutraal

0 stemmers

image

• Mooi
  • Lelijk
  • Neutraal

0 stemmers

• Mooi
  • Lelijk
  • Neutraal

0 stemmers

Dat zilver bij die 1ste komt zo bizar uit het niks ofzo

4 likes

Ik vind die bovenste twee typisch ā€˜oudere dames die wel hip willen zijn maar dan wel met een ā€œnetterā€ merk dan Nike want dat is dan weer te casual’.

Als dat ergens op slaat.

32 likes