Stel je persoonlijke vraag #25

Ik vind dat bij die tweede ook, ineens roze glitter. Why

1 like

Ik heb gister weer happn gedownload en ik krijg ineens een bericht van iemand. Ik dacht huh wie is dat. Heb ik met die gast 3 jaar geleden een gesprek gehad waarin hij midden in het gesprek stopte met praten.

Qua ghosten kijk ik nergens meer van op :joy: Heb het in alle soorten mee gemaakt. Het is ook de meest rude manier om iemand te laten zitten.

2 likes

Ahh stom he :frowning: ik ben er echt kapot van geweest

1 like

Vrouwen zeker weten ook! Denk echt dat het in de huidige date generatie (hoe noem je dat) echt een ding is. Wat @lemongrab al ergens zei communicatie is een lastig ding blijkbaar voor die groep

4 likes

Ik denk eigenlijk dat het gewoon een mensending is. Een mensending voor mensen die geen zin hebben met ongemakkelijke dingen geconfronteerd te worden.

11 likes

Ja daar heb je ook een punt. Hef is niet alleen met daten dat men conflict mijdend is. Vind het alleen bij daten zo opvallend

2 likes

Ik heb wel 1x gehad dat een gast niet kwam opdagen. Ik appte nog van ā€˜je had ook kunnen zeggen dat je er geen zin in had’. Paar uur later kreeg ik een appje van zijn ā€˜zus’ via zijn telefoon (ik geloof dit nog steeds niet allemaal maar goed). Dat hij een ongeluk had gehad en nu in het ziekenhuis lag. Dag later kreeg ik bericht van hem dat hij een hersenschudding had blabla. Maar toen we elkaar week (dacht ik kan ook langer zijn geweest) later zagen merkte ik daar vrij weinig van. Wel nog middelmatige seks gehad en daarna niet meer gesproken.

3 likes

Toen ik de opleiding orthopedagogie deed moesten wij altijd spreken over een beperking ipv een handicap.
Dat is er echt ingedramt bij ons. Er werden zelfs punten afgetrokken als je op je examen of taak het woord handicap gebruikte.

• Mooi
  • Lelijk
  • Neutraal

0 stemmers

Ik vind juist wel dat als je geghost wordt dat je iemand moet aanspreken op zijn of haar gedrag. En niet om een excuses te krijgen(ik zou niet eens op een antwoord hopen), maar omdat iemand jou verkeerd behandeld en je dan best voor jezelf op mag komen.

Daarnaast denk ik dat mensen vaak ghosten, omdat ze confrontatie vermijdend zijn en door niks meer te sturen komen ze er gewoon te makkelijk mee weg.

Als iemand niet verschijnt op een date dan sta je ook heus niet voor gek en dat je je daar rot over voelt is ook niks om je voor te schamen. Je hoeft dan niet cool girl te spelen en te doen alsof het je niet raakt, want het is gewoon kut en dat mag die ander best weten.

39 likes

Amen!

1 like

Dit soort schoenen hebben altijd van die saaie kleuren en printjes. Ga dan ook gewoon all out.

4 likes

Ik vind dit ook altijd lastig :sweat_smile: ik probeer het woord te vinden met de minste negatieve associatie, als in waar het minst mee gescholden wordt. Ik heb ā€œNee jong, demente lulā€ wel gehoord, maar ā€œNee jong, lul met dementieā€ nooit. ā€œhomoā€ heb ik vroeger praktisch alleen maar als scheldwoord gehoord dus dat voelt niet zo lekker, ik gebruik ā€œhij is homoseksueelā€ , maar voor het evenwicht gebruik ik ook ā€œhij is heteroseksueelā€. Geen idee waarom ik hier zo over nagedacht heb, maarja works for me, want wat anderen liever horen is toch persoonlijk :woman_shrugging:

Niet moeilijk doen met aanspreken. We verbeteren je vanzelf wel.

In het geval van autisme is het niet echt een vast manier van aanspreken en beschrijven, maar over het algemeen zeggen mensen met autisme gemakkelijker over zichzelf dat ze autist zijn. Voor zover ik zie, zijn het vaak de NT’ers die er een heel ding van maken als iemand zegt dat iemand een autist is.
Ik denk ook niet dat je het kan vergelijken met het omschrijven van een dement persoon

1 like

Ik moet denken aan een comedian die grappen maakte over z’n zusje die zwaar gehandicapt was en mensen dan heel erg van Wooooow echt niet ok regeerden en dan zei hij

On whose behalf are you offended? My sister you don’t know?

Vind dat je over je eigen naasten gewoon je eigen preferred term mag gebruiken, jij kent hem, jij weet hoe hij is, wat hem ā€œmankeertā€ en jij kiest dat woord om hem te omschrijven, want zelf kan ie dat niet. En neem aan dat je van m houdt en vanuit daar over m spreekt.

Vind niet dat het aan iemand anders is om dan te zeggen dat dat niet okƩ is.

18 likes

Wel in een chinook dan…

1 like

Er zijn gewoon mensen die geen stukje taart willen??

6 likes

Psychopaten

5 likes

Heb ik vanochtend al op…

1 like

Dus…?
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

8 likes