Stel je persoonlijke vraag #25

Mijn schoonfamilie is een familie van lijstjes. Zij leveren elk jaar als ze jarig zijn een lijstje aan met dingetjes en dan krijgen ze nagenoeg alles op die lijst (zijn kleine dingen, geen dure cadeaus oid). Ik vind dat zo stom en kan daar niet aan wennen.

1 like

Mijn schoonfamilie ook… Voor de kinderen ook. Betaalbare spul is binnen no time afgestreept. Een fietsje, stokke stoel etc blijft altijd over :upside_down_face:

Dit idd. Ik vind het ook stom als mensen vragen wat ik wil voor mn verjaardag ofzo. Weet ik veel. Koop iets waarbij je aan mij moet denken .
En als ik er al 10 van heb dan word dat mn 11e

11 likes

Mijn moeder deed dit ook altijd maar ze had hier ook wel stress van volgens mij. Echt de hele dag druk. Dit moet en dat moet. Vet vaak poetsen ook en blabla. Denk dat het gezonder is om dan af en toe lekker rustig aan te doen waarbij je je niet te druk maakt of je wel genoeg gedaan hebt op een dag…

2 likes

Tja dat is toch per persoon verschillend? Als ik die dingen zou doen die je in je vorige poll beschreef zou ik echt een lamlendige kutdag hebben maar andere mensen vinden dat juist superchill. Ik zie in bed hangen voor mijzelf niet als rustdag, maar blijkbaar veel andere mensen wel. Daarom vind ik het woord reëel een beetje lastig.

Oh ik lees nu dat je poll niet serieus is haha, sorry voor mijn serieuze antwoord dan. Maar ik heb het nu al getypt

2 likes

Ben wel benieuwd naar deze.
Radiopresentators

• Vind ik leuk/gezellig om naar te luisteren.
  • Vind ik irritant en overbodig. Stop met lullen en speel gewoon muziek af.
  • Ik luister nooit naar de radio maar wil wel graag stemmen.

0 stemmers

Haha ik heb dus een thuiswerk schema met radio. Tot 10 uur luister is q music(want ik vind marieke erg leuk), dan van 10 tot 12 bnr(zijn 2 leuke programma’s!!) en dan in de middag vaak een podcast of radio 10(want leuke muziek en dan wil ik geen gepraat meer) en dan vanaf 4 uur weer q(want dan wordt radio 10 altijd zo stom). :joy::joy:

22 likes

Verschilt natuurlijk wel per DJ, sommige kan ik niet uit staan. Maar als ik geen zin heb in gelul zet in Spotify wel aan. Maar soms ook wel zin in wat geklets over muziek of het nieuws oid.

8 likes

Maar het is wel logisch toch dat je alleen wat hoort van mensen die het leuk of handig vinden? Ik zeg ook niet tegen een vriendin die elk jaar weer met zo’n lijstje komt dat ik het kut vind en dwingend vind over komen. Als ze er me naar zou vragen wel, maar dat doet ze niet.

Ik bedoel niet dat stiekem iedereen om je heen het kut vond en wil je zeker geen vervelend gevoel over het geboortekaartje geven, maar “ik heb niks negatiefs gehoord” lijkt me geen goede indicatie in dit geval.

2 likes

Wat is voor jou belangrijker als je een cadeau krijgt.

• Dat ik iets krijg wat ik wil.
  • Dat de ander zn best heeft gedaan om iets leuks voor jou te vinden. Ookal is het niet persee iets wat jij fantastisch vind.

0 stemmers

Als jij een cadeau wil kopen voor je partner/moeder/beste vriendin, iemand die heel belangrijk is in je leven, vind je dit easy peasy of kost dit je veel moeite/stress?

• Makkie, eitje, ben de beste in cadeau’s
  • Ik weet niet of ik goed ben in cadeau’s, maar het geeft me ook geen stress, maakt me niet zo heel veel uit
  • Ja krijg daar wel een beetje stress van omdat ik graag wil dat de ander het leuk vindt
  • Anders??

0 stemmers

Ik kan niet tegen de geldverspilling achter cadeaus. Bijvoorbeeld een dure lippenstift in een kleur die me niet staat. Er zijn zoveel dingen die ik wil van het zelfde bedrag. Das toch zonde dan

42 likes

Ja en er zijn ook mensen die denken dat ze megagoed in cadeaus uitzoeken zijn :grimacing: Gelukkig kan ik die dingen vaak kwijt via secret santa of iets dergelijks.

1 like

Tenzij het komt door een spraakprobleem, bijvoorbeeld stotteren. Dan heb ik engelengeduld al is het soms wel ongemakkelijk.

Ik vind het bij mensen die traag spreken altijd irritant dat in het begin al duidelijk is waar het verhaal over gaat maar dat je dan nog helemaal moet luisteren voordat je kan reageren.

26 likes

Wat is erger?

• Mensen die heel traag praten.
  • Mensen die samen met jou het laatste deel van je zinnen afmaken.

0 stemmers

Wat is erger?

• Mensen die nooit iets uit zichzelf vertellen, waar je alles uit moet trekken en het liefst alles met ‘ja’ of ‘nee’ beantwoorden.
  • Mensen die alleen maar dingen uit zichzelf vertellen, nooit iets aan je vragen en je in de rede vallen met iets wat hen is overkomen als je iets vertelt.

0 stemmers

Doe jij naar jouw idee te vaak Treat Yo Self?
afbeelding

• hmm ja
  • neuh

0 stemmers

1 like

Mijn moeder is echt queen zinnen afmaken en het is zo zo zo irritant. Vooral omdat ze het 9 van de 10 keer fout heeft en je dan niet alleen je zin niet normaal kan uitspreken, maar haar ook nog eens moet gaan zitten verbeteren.

7 likes

Mijn moeder doet dit ook en dan maakt ze zinnen altijd compleet verkeerd af, vaak het tegenovergestelde van wat ik wilde gaan zeggen. Vreselijk.

3 likes

Ik denk wel echt vaak “treat yoself” en dan uiteindelijk “treat yoself toch maar niet want komt niet zo goed uit nu”

11 likes