Stel je persoonlijke vraag #25

ew in de foto in het artikel raakt het boek van thierry girl, woman, other en half of a yellow sun aan, hij verdient het echt niet om op een foto te staan met die twee!!

2 likes

Ik vind tanken ook zooooo vreselijk, dus toen ik laatst met mijn kind alleen onderweg was en het nog 12km naar huis was maar ik nog 19km kon rijden dacht ik: prima, dat halen we en laat ik m’n man doen. En toen nam ik de verkeerde afslag. :frowning: Echt zoooo’n paniek. Uiteindelijk heb ik op goed geluk een tankstation gevonden met nog 3km op de teller, echt peeeentjes gezweet.

10 likes

Ahh ja dat hoor ik wel vaker eigenlijk! Dat je denkt huh maar wat jij zegt en belangrijk vindt komt helemaal niet overeen met die partij hoor? Best lastig wel.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik heus niet alle banden met iedereen wil doorsnijden die niet hetzelfde denkt als ik hoor en politieke discussies en dialogen zijn belangrijk blablabla, zeker, ook in mijn familie en vriendenkring is daar ruimte voor, maar ik kan en wil niet volledig ontspannen mezelf zijn in de geborgenheid van een duurzame relatie als ik niet gesteund kan zijn in mijn boze linkse zelf.

Ik vind deze gast aan de hand van dit artikel alleen al een ongelofelijke bokkelul dus ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een partner zou krijgen die extreemrechts is.

@mores bij deze dus nog een toevoeging

7 likes

ja echt he, maar zij zegt ook “ik vind ruziemaken wel lekker, echt saai als je het altijd met elkaar eens bent”

Ja echt saai he, allebei een goed mens willen zijn en vinden dat de ander een goed mens is en dat je samen boos kunt zijn over onrecht!

8 likes

Nou echt. Nee, want als je samen vindt dat vrouwen en mensen die hier niet zijn geboren ook gewoon bestaans- en zelfbeschikkingsrecht hebben, kun je NERGENS meer over ruzie maken.

5 likes

Trouwens ook weer typisch dat deze vent zegt vóór abortusrecht te zijn maar toch FvD stemt. Echt zo geprivilegieerd om dan dit soort mega belangrijke onderwerpen in de wind te slaan, zo belangrijk vind je het dus niet als je het niet meeneemt in je stem.

14 likes

OOHHH PRECIES dit is zo’n grote ergenis van mij altijd!!! Maar ik kan dus gewoon niet begrijpen en wil e er niet bij neerleggen als fundamentele rechten ondergeschikt zijn aan populistisch gebazel.

2 likes

Vind jij dierentuinen onethisch?

• Ligt aan de dierentuin
  • Nee
  • Ja
  • Weet ik niet

0 stemmers

Welke vind je het ergste?

• Dolfinarium
  • Burgers Zoo
  • Artis
  • Ouwehands Dierenpark
  • Beekse Bergen
  • Apenheul
  • Wildlands Emmen
  • Sea Life
  • Gewoon allemaal
  • Anders (vertel!)

0 stemmers

Sommige dierentuinen hebben het opzich wel goed geregeld en belangrijke fokprogramma’s e.d. maar zoals het Dolfinarium vind ik echt verachtelijk, vreselijk hoe de dieren daar leven.

5 likes

Ik ben nog nooit in Artis geweest maar ik hoorde daar altijd de slechtste verhalen over qua kleine hokjes enzo, klopt dat?

lol nog nooit, gewoon nooit bedoel ik ik denk ook weer niet dat ik er ooit heen zal gaan haha

Ja dolfinarium vind ik echt walgelijk en Sea Life heb ik ook echt schokkende dingen over gezien en gehoord. Artis vind ik altijd kut, omdat het midden in de stad ligt hahahaha, lijkt me gewoon echt een kut plek voor dieren, maar misschien is het wel heel rustig daar… geen idee

@EllaFitzgerald Geen idee! Ik wil er niet heen, dus ben er nooit geweest, maar het feit dat het midden in de stad ligt voelt wel alsof het te klein is

1 like

Ben wel echt fan van het Ouwehands berenbos voor mishandelde beren uit oost-europa, allemaal oud circus beren of beren die toeristische trekpleisters langs de weg waren in kettingen en moesten dansen enzo.

Die kan je nooit vrijlaten en in het berenbos hebben ze echt veel ruimte en toch bescherming want ze functioneren niet als normale beer. En er lopen wolven tussen, vind ik ook leuk want dan lijkt het toch meer op de echte leefomgeving.

53 likes

Stel je zou het volgende product aantreffen in de kringloop:

• Dan zou ik even goed met mijn ogen moeten knipperen. Is wat ik zie echt?
  • Dan zou ik er met een grote boog omheen lopen.
  • Dan zou ik er hard om moeten lachen.
  • Dan zou ik er een foto van maken en die met anderen delen…
  • Dan zou ik snel kijken wat het product kost en/of hoe het vervaardigd is.
  • Dan zou ik aan van een medewerker graag het verhaal achter het object willen horen.
  • Dan zou ik gauw op zoek gaan naar mogelijke soortgelijke objecten in de kringloop. Misschien loopt er ergens een lamp rond gemaakt van een arm.
  • Dan zou ik snel mijn telefoon erbij pakken om iets te googlen.
  • Het zou mij niet zijn opgevallen…
  • Ik kom nooit in een kringloop

0 stemmers

Als het 15 euro zou kosten (en je hebt de mogelijkheid om het mee te nemen)…

• Dan laat ik het alsnog daar achter
    • Dan laat ik het achter maar tip andere mensen wel…
    • Dan neem ik het mee.
    • Dan had ik het meegenomen als de kleuren beter zouden matchen met mijn inrichting of bijvoorbeeld ruimte over had voor het object.
    • Dan neem ik het mee maar verander ik iets (bijv. ander paar schoenen).
    • Dan neem ik het mee om door te verkopen. $$$$$$
    • Anders…

0 stemmers

5 likes

Sorry, maar ik moet dan ook wel zien of het hier in België wel mag :woman_shrugging:t5:

1 like

Ja dat is wel tof he! Dat ze toch op die manier die beren een goed leven kunnen bieden tot ze sterven, gezien ze toch niet meer overleven in het wild. In dat opzicht vind ik het wel altijd goed dat daar oplossingen voor zijn

1 like

Ik vind die fokprogrammas een beetje dubbel. Wat heeft het voor nut om een diersoort (met een beperkte bloedlijn) in stand te houden terwijl we ondertussen zijn hele natuurlijke omgeving de vernieling in hebben geholpen.

Ik ben misschien wat te zuur :sweat_smile:

6 likes

Ik heb soms meer moeite met kinderboederijen dan met dierentuinen. Dierentuinen hebben in ieder geval nog fokprogramma’s die noodzakelijk zijn door het toedoen van de mens. En vangen ook bijvoorbeeld oude cirsusolifenten op. Kinderboederijen doen dat niet en ieder jaar moeten er weer kleintjes worden geboren omdat mensen babydieren vaak leuker vinden dan volwassenen. En dan word je favo geit op transport gezet om weer plaats te maken voor nieuwe dieren, terwijl je ze ook had kunnen steriliseren etc. En dat weet je dat een deel van de nieuw geboren dieren hetzelfde lot zullen ondergaan naar de slacht etc.

3 likes

Oh dat is ook zo ja… Kinderen wie ook hardhandig met die arme dieren omgaan of spullen voeren die de beesten niet mogen hebben.

Maar wat is er goed aan fokprogramma’s als de dieren die eruit geboren worden vervolgens hun hele leven in een hokje moeten doorbrengen?

7 likes