Ja volgens mij is de lijm sowieso anders (ze kleven ook minder goed) maar ook de stof zelf is anders. Van die leukoplasttape kan ik ook niet hebben, mijn huid zwelt dan op en wordt pijnlijk en rood en jeukend. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker weet wat nou precies het ingredient is wat het verschil maakt (of misschien zijn het er meerdere), het schijnt door een kruisreactie van een andere allergie te komen maar ik weet niet precies welke (heb er meerdere)
Ik weet het niet. Ik ben al een aantal keer zwaar lastig gevallen geweest op het openbaar vervoer, ook overdag, dat ik me wel veiliger zou vinden in een coupé zonder mannen. Maar dat vind ik geen structurele oplossing voor het probleem.
Slecht idee. Ten eerste zouden de coupes voor vrouwen dan wss kleiner zijn haha. En ten tweede alsof mannen die kwaad willen doen dat tegen houd. We moeten het gedrag van zulke mannen veranderen niet alles erom heen aanpassen.
Ik zag ook op tiktok dat ze ergens (volgens mij een scandinavisch land) parkeerplekken voor vrouwen hebben. In een parkeergarage zijn dat een paar plekken bij de ingang zodat vrouwen veiliger zijn.
Mijn eerste gedachte was toen dat je dan toch juist een makkelijk target bent maar blijkbaar hangen daar dan extra cameraâs. Fascinerend wel.
Is in Duitsland ook zo. Bij tankstations dichterbij de winkel en in parkeergarages ook dichterbij de in/uit gang. Mijn vader heeft ooit een hele discussie gehad met een Duitse dame omdat hij op een âfrauenparkplatzeâ geparkeerd had. (Was gewoon 's middags, druk en dus weinig plek). Argument van mijn vader: de meerderheid in de auto is vrouw dus ik mag daar staan.
Vind het bij tankstations wel een prettig idee, vooral 's avonds.
Maar het ging toch om in gesprek gaan met de ambassadeur in Nederland? Is die ĂŒberhaupt verplicht als er zovaak is ondertekend?
Ik vind het uiteraard belangrijk dat er meer aandacht voor komt en dat de banden met China best meer onder druk mag worden gezet door de hele Westerse wereld, maar ik vraag me af of een gesprek met een ambassadeur iets gaat doen.
Op zich vind ik het ok alleen dan wel ff roepen dat het pakketje er ligt ofzo zou netjes zijn, of dat hij wacht totdat je beneden bent
Nouja, pakketbezorgers hebben volgens mij al vaak niet genoeg tijd en moeten hun shifts vaak afmaken in hun eigen tijd. Dus wat mij betreft prima dat ze het niet naar boven komen brengen, maar zeg dan wel dat er iets ligt
Ze bellen hier bij 1 iemand aan en leggen dan gewoon alle pakketjes voor iedereen in het gebouw beneden in de hal op de grond. In principe is de deur natuurlijk dicht en kunnen alleen bewoners en bezoekers naar binnen, maar ik vind het toch een erg vreemde gang van zaken (je kunt het ook zien liggen vanaf de straat).
Ik snap trouwens dat die bezorgers het echt heel druk hebben en dat ze dit waarschijnlijk niet voor niets doen, maar toch, niet echt fijn.
Pfff ja DPD haalt ook zulke fratsen uit. Flikkeren bijv pakketjes in de lift onder het mom âbezorgdâ (in een gebouw met 60+ appartementen). DHL en PostNL bezorgen wel gewoon aan de deur hier gelukkig
Klinkt alsof je bij mij in het gebouw woont Maar sinds kort is er een gezamenlijke klacht ingediend en komt de bezorger wel weer aan de deur. Ook niet heel coronaproof als iedereen tegelijk met de lift naar beneden gaat om een pakketje op te halen.
Als pakketjes in de hal liggen kan iedereen die dingen toch jatten? Of ben ik de enige die de buren daarvoor aanziet
Je zou maar iets duurs bestellen
Nouja ik zou eigenlijk wel verwachten dat ze het tot mijn deur brengen? Wat is het gemak van bestellen nog als je iedere keer naar beneden moet gaan lopen?
Dat âhorenâ ze in principe wel te doen, iig bij PostNL. Hier vragen ze vaak of ze het in de lift mogen leggen en dat vind ik helemaal prima, want ik weet ook wel dat die mensen totaal kutte werkomstandigheden hebben met onhaalbare targets. Maar zoals bij @Konijntje gewoon zonder mededeling for grabs neerflikkeren voor jan en alleman vind ik ook niet echt oke.
Echt kut voor de bezorgers dat ze het zo druk hebben dat het niet haalbaar is. Maar het gaat bij PostNL wel echt beter. Ik vind dus niet dat je maar tevreden moet zijn met wat zoân bezorger doet, alleen maar omdat ze het zo druk hebben (los van deze specifieke casus). Het is toch best reĂ«el om bij de webshop te klagen over slechte service bij DHL? Dan kunnen zij ook druk uitoefenen op DHL om de service beter te maken. Misschien nemen ze dan wat meer postbezorgers aan
Dit, daar woon je gewoon + jij betaald ervoor. Zou echt bizar vinden als je zelf maar naar beneden moet lopen
Maar dhl is juist de bae van de pakketbezorgers
Naahh hier sowieso niet. PostNL
Maar wij wonen ook echt aan de andere kant van het land dus misschien maakt dat uit
Ik vind postNL beter omdat je makkelijker kan âomboekenâ naar een afhaalpunt ipv levering aan de deur (bijv als je niet thuis bent)
hun tijdindicaties zijn beter
ze hebben een app waarin leesbaar te volgen is waar je pakket is, veel gebruiksvriendelijker dan de site van DHL
ze overhandigen je pakket altijd en dumpen het niet in een gedeeld halletje