Stel je persoonlijke vraag #26

Ik vind dit gedoe met pakketjes dus zo ongemakkelijk, weet niet wat normaal is en wat ik nou wel en niet van de bezorger kan verwachten (woon in een flat met verschillende ingangen en deuren enzo).

Dus nu laat ik standaard maar pakketjes naar het postNL punt om de hoek bezorgen zodat ik dit gedoe kan ontwijken :sweat_smile: echt haat aan webwinkels waar dat niet standaard kan en je dan heel snel als je een mailtje krijgt dat het pakket verzonden is moet proberen of je het nog kan wijzigen.

Same! Bij mij bellen ze ook altijd aan en heb daar nooit zomaar een briefje in de bus (zonder aanbellen dus).
En ze hebben veel meer pakketpunten (bij mij in de buurt dan). Soms moet ik iets best wel ver weg ophalen.

1 like

Hetzelfde hier (ookal woon ik op een ‘makkelijk adres’), ik laat alles in een postpunt bezorgen zodat ik zelf kan kiezen wanneer ik het ophaal en niet moet stressen omdat ik er niet ben/onder de douche sta/hetniet kan aannemen.
Dan is het idd stom dat bepaalde webshops die mogelijkheid niet aanbieden

3 likes

Heb jij een beugel gehad?

• Slotjesbeugel
  • Buitenboordbeugel
  • Plaatbeugel
  • Blokbeugel
  • Invisalign
  • Anders
  • Nee

0 stemmers

Heb jij ooit iets gebroken?

• Arm
  • Been
  • Pols
  • Enkel
  • Rib
  • Sleutelbeen
  • Vinger/teen
  • Neus
  • Anders
  • Nee

0 stemmers

Weet jij jouw bloedgroep uit je hoofd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik snap dat het fijner is als een bezorger tot de voordeur komt, maar ik denk wel dat er een beetje onderschat wordt hoe de dag er van die bezorgers uit zal zien in deze tijd, en de druk die er ws vanuit het bedrijf op hen gezet wordt. Ik vermoed dat het misschien eerder aan het bedrijf ligt dan de moedwilligheid van de bezorgers…

9 likes

Ik vind dit zo’n rare houding.

Ja de service is kut, maar omdat die mensen uitgebuit worden door hun werkgever moeten we het maar accepteren?

5 likes

Hmm dat zeg ik niet, ik wil alleen zeggen dat DHL er dan voor verantwoordelijk is en niet die arme overwerkte bezorgers. Dus klagen bij DHL lijkt me dan een goed idee, de bezorger zelf kan er vrij weinig aan doen en is alleen maar een (mede)slachtoffer van slecht beleid.

1 like

Ah, dan zijn we het met elkaar eens. Ik heb wel eens geklaagd over de bezorging bij webshops die gebruik maken van DHL. Die hebben veel meer zeggenschap.

1 like

Als het 1 trap in een bovenwoning is vind ik dat ook logisch, maar als je in een galerijflat op 20 hoog woont bijvoorbeeld alweer wat minder, dan ben je wel even onderweg en moet je ook echt naar buiten, schoenen aan, jas aan. Nouja het ligt nogal aan de situatie denk ik.

4 likes

Ik woonde ooit op driehoog met een lift, dus niet heel moeilijk te bereiken allemaal, en daar legde de DHL bezorger wel eens pakketjes beneden in de gang neer, zonder aan te bellen of een briefje in de bus te doen. Die gang was gewoon open toegankelijk voor iedereen en de muren waren van glas dus als je niet toevallig op tijd langs liep werden je pakketjes met een beetje pech gewoon meegenomen door een voorbijganger. Ik heb daar over geklaagd bij DHL maar die vonden de klacht niet gegrond want “de bezorger is niet verplicht naar boven te gaan en heeft ze toch gewoon binnen het gebouw bezorgd.” :rolleyes: Kan dat bedrijf echt niet meer serieus nemen sindsdien.

4 likes

Ik vind ze allemaal prima. Maar ik maak me misschien ook iets minder snel druk als er een keer iets mis gaat. Zeker sinds ik Sorry we missed you gezien heb, ik heb daardoor alleen maar meer begrip gekregen voor de hoge werkdruk waar bezorgers vaak onder moeten werken.
En ik probeer ook wel vaak om een afhaalpunt te selecteren omdat me dat makkelijker voor ze lijkt, is voor mij een kleine moeite.

6 likes

Ik ben geboren met een gebroken sleutelbeen

de DPD man is er altijd op het afgesproken tijdstip, altijd aardig en heeft een koekje mee voor de hond voor als die in de achtertuin staat en loopt daar speciaal naar toe (is niet bij de voordeur). Zware pakketjes zette ie zelfs voor mij binnen neer voor Corona tijd.
De POSTNL man daarentegen drukt amper op de bel, flikkert het pakketje 3 meter voor de deur neer en kijkt mij amper aan. Weet niet wat ik hem ooit heb misdaan.
Verder nooit problemen met pakketjes maar dit zorgt wel voor een bepaalde voorkeur :joy:
Heb overigens steeds dezelfde bezorgers, klein dorpje.

16 likes

:cry: :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik ben ook fan van pakketpunten maar kan die optie niet altijd aanvinken helaas. Vul je dan gewoon het adres van die winkel/automaat in?

2 likes

Ik weet mijn bloedgroep niet, maar mijn vader heeft AB negatief dus ik moet wel mijn moeders bloedgroep hebben.

Hoezo zou je dan je moeders bloedgroep hebben?

1 like

Je hoeft niet per se de exacte bloedgroep van je moeder te hebben. Maar je denkt in ieder geval niet AB negatief te hebben omdat het een zeldzame bloedgroep is en het dan wel onthouden zou hebben oid?

Welke bloedgroep heb jij?
  • A negatief
  • A positief
  • B negatief
  • B positief
  • AB negatief
  • AB positief
  • O negatief
  • O positief
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ben jij bloeddonor?