Stel je persoonlijke vraag #26

Niet asociaal, maar dan wel gewoon een halfje ofzo. Als je de gedeelde vriezer helemaal gaat toe-eigenen ermee vind ik het wel aso.

3 likes

Haha ik heb op m’n fiets een bel die keihard dit geluid maakt
amscan_feesttoeters_junior_30_cm_papier_7_stuks_444951_20200808094642
Dus ik gebruik 'm vooral om mensen die irritant lopen of fietsen te irriteren. Want niemand gaat natuurlijk aan de kant voor zo’n bel haha iedereen denk huh wtf is dit, maar ze schrikken vaak wel :thumbsup:

19 likes

Was het nou @Echo die ergens in een ander land voor iedereen heel aardig beurtbalkjes neer ging leggen en toen volledig niet begrijpend aan werd gekeken (en toen waren het “deze kassa is gesloten” bordjes want beurtbalkjes bestonden niet)
Moest zo lachen om dat verhaal haha

Edit: of was het @Diamonds ?

22 likes

Aah ja zo snap ik iets beter hoe je 1,5 lade in je eentje vol krijgt haha! Alsnog wel vervelend als jullie het met meerdere mensen moeten delen.

Maakt die vriezer veel geluid trouwens? Ik zit er over te denken een kleine extra vriezer te kopen maar ben bang dat het geluid misschien te storend is (woon in een studio)

1 like

Welke taal heeft de leukste begroeting?

  • Italië – Ciao
  • Japan – Kon’nichiwa
  • Kroatië – Bok
  • Oostenrijk – Guten Tag
  • Polen – Witam
  • Portugal – Óla
  • Rusland – Privet
  • Slovenië – Živijo
  • Spanje – Hola
  • Suriname – Fa Wakka
  • Thailand – S̄wạs̄dī
  • Tsjechië – Dobry den
  • Turkije – Merhaba
  • Vietnam – Xin chào

0 stemmers

    • Zweden – Hallå
    • Afrika – Hallo
    • Albanië – Përshëndetje
    • Arabisch – Marhaba
    • België – Hallo
    • Bosnië – Zdravo
    • China – Nǐ hǎo
    • Denemarken – Hej
    • Duitsland – Guten Tag
    • Engeland – Hello
    • Finland – Hei
    • Frankrijk – Bonjour
    • Griekenland – Yassou/Yassas
    • Hawaii – Aloha
    • Ijsland – Halló
    • Indonesië – Selamat

0 stemmers

1 like

O nee ik ben Gerda

Dus zo voelt dit

4 likes

Same, als ik erbij kan helemaal priem maar zo niet dan moet ik wachten en opletten tot ik eindelijk bij dat ding kan terwijl die ander er gewoon bij kan. En hallo jij wil toch niet dat mijn boodschappen erbij worden gedaan, maak niet van jouw probleem mijn probleem (en ik ga er ook nog eens in mee why).

Ik vind het eigenlijk wel mooi om te zien hoe de chaos ontstaat als mijn boodschappen per ongeluk gescand worden.

Nee ik kan me echt niet druk maken hierom. Als ik er niet bij kan, dan kan dat een minuut later wel als we zijn opgeschoven.

1 like

Terwijl ik het typte dacht ik idd waarom zou ik nog een balkje neerleggen (als ik er niet bij kan dan), volgende keer gewoon rustig afwachten en kijken wat er gebeurt :thumbsup:

En ja true, een minuut later kan je er vaak wel bij. Echt zo’n nutteloze chaos net als wanneer je in de rij staat met iemand en diegene zegt wacht ff floeps ik ga nog even snel iets pakken (maar dat is wel nog meer chaos).

Ik mis bij de eerste optie “ik moet roepen, want mijn bel doet het niet” en meestal zijn dat verwensingen.

Vind jij “in het diepe gegooid worden” een goede manier van leren op het werk?

  • Ja (/meestal wel)
  • Nee (/meestal niet)
  • n.v.t. bij mijn beroep

0 stemmers

Verschilt, soms is ‘in het diepe gooien’ van doe maar wat terwijl je gewoon echt niet kan weten hoe iets moet en geen flauw idee hebt en geen info krijgt en dan is het gewoon kut. Dus als ze je een beetje zwoegen terwijl dat anders kan/niet per se nodig is.
Als je iets wel echt het beste kan leren door het maar gewoon te doen dan kan het wel nuttig zijn.

3 likes

Ja er is natuurlijk altijd nuance, het hangt van vanalles af, hoe goed kan het, heb je wel begeleiding/achtervang etc. Maar wat vind je over het algemeen was ik benieuwd naar!

Hangt wel volledig van het beroep af. Ik heb gestemd aan de hand van mijn (oude) beroep dus in het diepe gooien. Daar deden we wel altijd uitleg over manier van opslaan, het systeem en de klanten + fabrieken met wie werkte. Maar de uitvoering van het werk was altijd dit is een opdracht en begin maar en daarna even bespreken wat er wel of niet qua stijl paste omdat we ook de creativiteit wilde zien. Als we gingen zeggen je moet het zo en zo doen en stap voor stap mee kijken dan zie je wat lastiger hoe iemand denkt.

Oh dat vind ik hier dan echt te moeilijk haha. Per functie kan het zo verschillen wat dan beter is naar mijn idee, dat ik niet echt een algemene mening heb dan.

Maar een intro/uitleg vind ik sowieso wel beter dan helemaal niks (maar misschien bedoelde je daarna?) en dat als je in het diepe wordt gegooid je ook wel ergens terecht kan voor eventuele vragen.

en @Foefjeisthuis misschien generaliseer ik dan toch teveel?
Om mezelf dan maar als voorbeeld te nemen, ik vind het niet fijn, nooit. Ik hou van structuur en ook van gestructureerd/opbouwend leren.
Foef om een beetje van jouw voorbeeld uit te gaan, dat zou ik prima vinden, maar dan bewust beginnen met minder complexe opdrachten of iets wat geen haast heeft, zodat ik basiskennis kan opdoen waar ik bovenop kan gaan bouwen, ipv ergens ver in te moeten duiken zonder een beetje contextueel begrip.

Nou ja er is duidelijk genoeg nuance, maar voor degenen die er wel grofweg ja of nee op kunnen antwoorden ben ik alsnog benieuwd haha.
En dan mag je zelf invullen wat je onder “in het diepe” verstaat

2 likes

Ja als het heel gestructureerd werk is dan vind ik het zeker belangrijk dat iemand goed wordt ingewerkt. Vooral als je met verschillende systemen en zo moet werken.

Bij mijn vorige banen begonnen we inderdaad altijd met simpele opdrachten om er in te komen en om te zien hoe ver en hoe snel iemand is. En dan langzaam aan opbouwen tot iemand een eigen pakket of eigen klant aan kon. Dus het was niet helemaal in het diepe maar wel in het diepe als met geen directe richtlijnen omdat mijn vak daar te creatief voor is.

1 like

Op vakantie huur ik vaak even zo’n citybike of stepje die je dan een kilometer of wat verderop weer kan achterlaten en voel me dan helemaal deel de stad. Hoor voor mn gevoel dan gelijk niet meer bij het lopende toeristenpleps haha

1 like

Luisteren jullie vrouwonvriendelijke muziek? (Bv waarin vrouwen hoeren worden genoemd enzo)

  • Nee, om de reden dat het vrouwonvriendelijk is
  • Nee, niet mijn smaak muziek
  • Ja, ik houd van het genre waarin dat vaak gebeurd
  • Soms
  • Ik vind het niet erg wanneer mensen dat luisteren
  • Vind het wel beetje raar als vrouwen daar naar luisteren

0 stemmers

Omg dit is briljant ik wil weer zon toeter ding zoals vroeger .