Stel je persoonlijke vraag #26

Als je zegt dat je ergens niks van vindt, heb je er dan echt geen mening/visie op of geen sterke mening omdat je het vanuit verschillende perspectieven bekijkt en alle kanten wel begrijpt? In het algemeen.

  • Ik vind er echt gewoon niks van
  • Ik heb een genuanceerde en neutrale blik omdat ik alle kanten bekijk/begrijp

0 stemmers

1 like

Ik zou het liever niet doen, maar volgens mij gebeurt dit in elk genre. Natuurlijk gaat de meeste Skyradiomuziek niet over bitches, maar ook de meest zoetsappige liedjes hebben mysoginistische teksten waarin vrouwen geobjectiveerd worden. Je ontkomt er bijna niet aan.
Verder is Type O Negative één van mijn lievelingsbands en zijn hun teksten sowieso moreel dubieus. :pensive:

5 likes

Ja true maar in het ene liedje is het wel veel erger natuurlijk.
Ik hoorde laatst deze en was wel verbaasd zeg maar.

Samenvatting

En dit is voor die sletje die haar kut overal geeft
Ik wil bouchans op je slaan denk je dat ik om je geef ha
Opgeruimd staat netjes ik behandel haar als troep
Ik laat haar pijpen in de bosjes en alsnog vind ze 't goed
Nu blijft ze plakken aan me voet ik heb schijt aan wat je voelt
Man ik heb niks aan die sletten maar ben alleen nog maar op floes

Pierii & seffelinie - parra parra

2 likes

Ja net als nu dat zeikliedje “without youuuuu” waar hij zingt “can’t make a wife out of a hoe”

4 likes

Meeste vind ik vooral dat ik te weinig informatie/kennis heb over de kwestie.

5 likes

Ah ja, sommige teksten maken bepaalde nummers voor mij wel onmogelijk om te luisteren (zeker in mijn moedertaal of in het Nederlands), maar voor casual slurs en impliciet mysoginistische boodschappen ben ik meestal wel ongevoelig genoeg. Dankjewel vrouwonvriendelijke patriarchale samenleving! :weary::heart:

2 likes

m’n vriend heeft dit recent gehad met letterlijk 3 enoooooorme dozen. We zijn uren bezig geweest alle teringzooi uit te zoeken. Echt heel irritant :joy:

1 like

Altijd als ik dit liedje luister en meezing dan heb ik ruzie met mijn vriend :joy:

2 likes

Zijn er dingen waar jullie de prijs niet van zien als je het koopt?
Ik bedoel niet dat de prijs niet zichtbaar is oid, maar dat je hersenen het gewoon niet registeren als “veel”. Ik heb dit weekend 170eu aan snacks gekocht en ook voor mn gewone boodschappen geef ik makkelijk veel geld uit, maar 50eu aan kleding of schoenen vind ik al veel en dingen zoals parfum of makeup koop ik al helemaal zelden omdat ik het altijd zo stervensduur vind

  • Ja dat heb ik ook (namelijk met… of je hoeft dit helemaal niet te vertellen, you do you)
  • Nee herken ik niet, ik kan gewoon omgaan met mn geld als een succesvol mens

0 stemmers

Ik vind eigenlijk dat ik best prima met geld om kan gaan, en naast mn vaste lasten zijn er ook maar 3 dingen waar ik het aan uitgeef (snacks, sport en bier), maar soms als ik zie hoeveel ik deze maand heb uitgegeven aan said hobbies bedenk ik me ook weer hoe niet fire ik ben

1 like

afbeelding

Moest aan dit plaatje denken haha

61 likes

Je hebt #1 in het diepe = zoek het allemaal zelf maar uit, ik zeg niks, succes. En #2 in het diepe = hier heb je een bak documentatie, hier heb je namen van mensen met veel verstand ervan, hier heb je een deadline/verwachting, ga maar lekker aan de slag en ik hoor het als je er niet uitkomt.

#1 vind ik onacceptabel en daar leer je niks van behalve wat een assholes je collega’s zijn. #2 vind ik een hele goede manier.

17 likes

Ja, met eten ook. En schoenen, heb net 150 euro afgetikt voor een stel replica’s notabene maar met andere nodige (en kostbaardere) dingen zoals spullen voor in huis ofzo vind ik 150 euro echt een grote uitgave

Dus ik leef basically in een krot vol kringloop, weggeef, en grofvuil meubels maar heb wel altijd een vers paar patta’s om aan te doen :woman_shrugging:

9 likes

Ben dan wel benieuwd wat voor soort snacks jij koopt :scream: of hoeveel :sweat_smile:

Vind het altijd zo typisch als ik in de AH ben
Normaal: koop gewoon wat ik het lekkerst vind (vaak het a-merk) en maakt me niet zoveel uit als dat 2 euro duurder is dan de goedkoopste versie.
Bonus: omggggg als ik 4 courgettes koop die ik in m’n eentje nooit op tijd op krijg bespaar ik wel 15 cent!!!

6 likes

Ik heb dat sowieso wel met sport- en gezondheidsgerelateerde dingen, want dan ben ik toch goed bezig dus ja :thinking:

1 like

Haha heeft veel high protein snacks, maar in dit geval was het echt een heel goedkope site dus heb ik 67 :slightly_smiling_face: (help ik heb geen zelf controle) wel iets meer besteld. Meestal ben ik dan naar iets specifieks opzoek, zie ik andere dingen die ik wil, en dan nog meer wat ik wil, en dan een vegetarische chocolade cheesecake met superveel eiwit, en dan dit en dit en dit en dit. En dan gaat het allemaal mijn mandje in, ben ik heel tevreden met mijn excellente levenskeuzes, en betaal ik zonder te kijken naar hoe veel het nou eigenlijk was. Meestal hou ik het wel rond een schappelijk bedrag of hoeveelheid maar eens in de zo veel tijd voel ik echt een soort oer gevoel dat ik nieuwe snacks nodig heb en heeft mijn frontale cortex een soort black-out. Gebeurt me ook vaak in de lidl (groetjes van mijn 6 zakken gedroogde tomaat van de italiaanse weken)

Ik herken je bonus gedrag trouwens ook, ik ben echt heel simpel als iets afgeprijsd is. Throwback naar toen de lidl 1ct van de prijs van courgette afhaalde en ik daar direct intrapte door 3 courgettes te kopen.

Edit: disclaimer ik wil niet dat iemand denkt dat ik ooit eten weggooi want dat gebeurt niet, behalve toen ik een beschimmelde brownie had (en die was niet eens over datum :sob: ). Mn snack spreadsheet doet me trouw dienst

5 likes

Haha met lekkere dingen let ik echt nooit op de prijs als ik ergens zin in heb. Nu ik samenwoon probeer ik er op te letten en dat is lastig want wat duur eigenlijk.

Maltesers zijn gewoon 3,80, bijna 4 euro!!

3 likes

4 eu is weinig voor geluk!

8 likes

Echt precies hier moest ik aan denken!! Pff wat dom weer

3 likes

Haha ik was dit niet maar ik moest wel lachen om dit verhaal.

3 likes

Wie heeft er nou meer dan 2 stofzuigers en waarom :weary:

2 likes