Tegenwoordig moet je natuurlijk bijna overal van tevoren aangeven of je fooi wilt geven. Ik doe volledig willekeurig de ene x wel en de andere x niet. Maar de laatste paar x dat ik iets liet bezorgen duurde het mega lang toen ik wel fooi had gegeven en was het er supersnel toen ik geen fooi gaf. Toen voelde ik me wel een beetje lullig
Jaaa ik ook niet maar ik woon boven alle eettentjes van het dorp dus ik voel mij dan bezwaard als ze naar boven moeten lopen. Ben dan bang dat ze mij echt heel lui vinden wat logisch is
Ik ben wel benieuwd wat men onder open minded schaalt
Prullenbak
Ik vind het lastig om te beoordelen bij jezelf of je open minded bent, mijn ervaring is meestal bij mensen die dat vinden van zichzelf dat het wel binnen hun grenzen moet zijn.
Goede vraag! Ik heb echt direct op ājaā geklikt maar zie dat echt een hoog percentage āneeā heeft gekozen. Mijn beste vriendin heeft een sterke kinderwens en ik weet echt vrij zeker dat mocht ze niet zwanger kunnen worden, ik dat echt wel zou willen overwegen en zou willen doen in overleg met haar, haar partner en mijn partner. Waarom hebben zo veel mensen āneeā gekozen? Ben ik wel benieuwd naar! Ik heb overigens zelf geen kinderwens (ik zeg nooit nooit maar voel het nu 0,0 en ben bijna 30)
Ikzelf omdat ondanks dat ik wel kinderen wil, ik het bijna niet zou durven vanwege zwangerschap en de bevalling. Lijkt me vreselijk en eng en pijnlijk. Dus egoĆÆstisch, maar als ik dat al amper voor mezelf zou doen dan al helemaal niet voor een ander.
Ik ben nu zwanger en ondanks dat ik een soepel tweede trimester heb zou ik dit lichamelijk gewoon nooit overhebben voor een ander. Je bent gewoon echt jezelf niet meer, ook mentaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat als je weet wat het echt is je dit doet zonder de beloning van een kind. Plus dat ik ook echt gevoelens heb voor het schoppende wezentje in me, die zou ik niet meer kunnen weggeven.
Ik heb ook (nog) geen kinderwens, maar juist daardoor lijkt het me geen goed idee. Ik heb geen idee hoe het is om een kind te dragen en hoe de bevalling zal zijn dus die ervaring zal dan vooral aan die baby vastzitten. Mede daardoor zou ik dan ook het idee kunnen krijgen dat het als āmijnā kind zal gaan aanvoelen, en me daaraan zou kunnen hechten terwijl dat dus niet zo is. Vooral als ik die hele ervaring maar ƩƩn keer meemaak.
Ik heb geen idee of dat überhaupt zo zal gaan, maar dat het kan zou me wel tegenhouden.
Verder lijkt me een bevalling an sich ook geen pretje (plus andere aspecten van het zwanger zijn). Ik zou het er wel voor over hebben als ik graag een kind wil, maar een kind van een ander denk ik niet (egoĆÆstisch maar toch).
Voor degene die het niet wisten: dat kun je zien aan de kleuren van de oren.
Ik denk dat ik dat emotioneel niet aan kan. Ik vind zwanger zijn en bevallen echt geweldig (ja echt), maar⦠het daarna afstaan van het kindje. Wat in mij groeide en uit mij kwam, dat kan ik denk ik echt niet aanā¦
Nee, ik ben nog nooit zwanger geweest! Dus ik kan me voorstellen dat ik eigenlijk niet weet waar ik ājaā tegen zeg. Maar ik hou zo veel van mijn beste vriendin, ik weet hoe sterk haar kinderwens is en hoe groot haar verdriet zou zijn mocht ze geen kinderen kunnen krijgen. Ik maak de inschatting dat ik de moeilijke kanten en alle ongemakken en risicoās er toch voor over zou hebben! En nogmaals, uiteraard zou ik er dan eerst heel goed over nadenken, het er met elkaar en elkaars partners over hebben, het met een professional bespreken, etc etc.
Dit en dat iemand die dicht bij je staat dan dat kind gaat opvoeden en wss net anders als hoe jij t zou doen. En dat je dat kind dan ook vaak ziet enzo.
Volgens mij mag je ook geen draagmoeder worden als je nog niet eerder zwanger bent geweest (en bevallen ook geloof ik). Dus stel je zou het willen, dan voldoe je geloof ik niet aan de voorwaarden.
Ja⦠lichamelijk - fine, als het gaat zoals onze eigen 2 kids of iets zwaarder doe ik er nog 10, voor iedereen die dat wil.
Maar mentaal. Nee.
Ik zou dan denk ik eerder nog een eicel doneren
Denk ik
Denk dat het verschil er misschien in kan zitten of je inderdaad vindt dat een kind krijgen een ābeloningā is of niet. Ik klinkt nu vast heel naĆÆef, nooit zwanger geweest namelijk, maar ik heb absoluut geen kinderwens en wil niks uitsluiten maar denk niet dat die nog gaat komen. Dus ik zie een kind krijgen voor mezelf nu niet echt als beloning
Maar als een vriendin (of mān homoseksuele beste vriend) het zou vragen zou ik het als het kan meteen doen. Dan zou de beloning voor mij er juist inzitten dat ik zoiets bijzonders kan bijdragen aan het leven van mensen die ik lief heb. En dan neem ik de zwangerschap en bevalling daarvoor voor lief. Maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen als je t nooit hebt ervaren, dat weet ik ook.
Ben weer ff genezen van mijn zeer latente kinderwens geloof ik
Ja echt kut wel nu dat er zo weinig mensen draag moeder willen zijn.
Was wel handig geweest mja.
@Crusti_Croc ff heel random. Maar ik zag bij t nieuws dat er een app was voor incontinentie. Dat je dan heel je onderkantje (hehe) kon trainen en dat zou kunnen schelen.
Blijkt maar weer dat alles te koop is
Of! Jij wordt draagmoeder van mijn kind in ruil voor een leven lang gratis tena ladyās?