Stel je persoonlijke vraag #27

Woat, je werk bepaald dan dus wat je in je prive tijd doet?

Nou dat is in de zorg wel zo geweest. Je moet besmettingen op de afdeling zo veel mogelijk voorkomen, en dus werd je zeker geacht je aan de maatregelen te houden en niet naar een huisfeest te gaan

3 likes

Dat vind ik een ander verhaal dan als je werk verbied af te spreken met collega’s. Zoals hierboven aangegeven collega’s kunnen ook vrienden zijn.

Daarnaast heeft mijn werk totaal niks te zeggen over wat ik in mijn prive tijd doe en met wie ik wil afspreken.

Toen wij in drie groepen verdeeld werden en zo dus om de drie weken naar kantoor gingen dan werd er gevraagd om niet met andere collega’s uit de andere groepen af te spreken.

Dit om de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen garanderen. Als iemand uit team A wegviel dan zou zijn back-ups uit team B en C moeten invallen.
Spreek jij uit team A af met iemand uit team B dan is de kans om besmettingen ook groter

Moet zeggen dat die regel goed opgevolgd wordt want heb 2/3 van mijn team niet gezien sinds 13/03/2020 en er zijn op het werk ook zeer weinig coronagevallen

6 likes

Ja maar wij zijn Nederlanders. Als ons zo’n regel wordt opgelegd gaan we protesteren

29 likes

Zonder die regel zouden we nooit met collega’s afspreken. Maar als er zo’n regel komt, willen we het ineens wel :joy:

19 likes

Oh ik dacht dat je dit bedoelde als teamuitje, maar ik begrijp nu dat het als gewoon afspreken was? Teamuitje vind ik wel prima om een keer in m’n vrije tijd te doen, maar zou niet echt zomaar casual met m’n collega’s gaan bbq’en. Behalve degenen waarmee ik echt bevriend ben (eentje)

1 like

Het ging in een ander topic over mistlampen en toen bedacht ik me dat ik zo 1,2,3 echt niet zou weten hoe ik die überhaupt aan moet zetten in mijn auto, mocht ik al in de situatie belanden dat ze aan mogen. Dus:

Weet jij hoe jij in jouw auto de mistlampen aan zet?
  • Ja
  • Ik denk het wel, maar weet het niet zeker
  • Nee
  • Ik heb geen auto/rijbewijs

0 stemmers

Ik weet hoe de mistlampen aan moeten in mijn auto en in die van mijn vriend. Ik rijd ik beiden regelmatig en heb afgelopen winter toch wel een aantal keer in de mist gereden. In de auto van mijn vriend hoeven ze niet snel aan, maar in mijn oude auto doe ik ze al wat sneller aan omdat ik anders niet zichtbaar ben met mijn slechte lampen. Die mistlamp is ook niet zo heftig dat je daarmee snel mensen verblindt, dus dat scheelt.

Jaa echt irritaties aan een paar kenissen die kan en alleman zien, regelmatig verkouden zijn (ook door niet genoeg afstand, schijnbaar lopen ze toch van alles op) en zich nu elke keer met zelftestjes van de kruidvat oid laten testen, en vrolijk doorgaan hoestend en proestend. We hebben geen corona hoor!
Hoe dom kun je zijn.

Sinds vorig jaar nieuwjaar (toen het zo enorm mistig was) weet ik het haha. Moest wel even zoeken toen.

1 like

Liever…

• De hele zomer dit weer
  • Een hete zomer zoals vorig jaar

0 stemmers

Ik zou laatst met iemand afspreken maar die had op de dag zelf klachten. Ja ik heb wel een zelftest liggen, die kan ik wel doen als je wilt! Maar ik weet zeker dat ik het niet heb hoor!
Ehm wat dacht je zelf, blijf gewoon thuis.

Die persoon gaat verder overal ook gewoon naartoe (winkels, kapper etc) en vertelt dan doodleuk, ik voel me al de hele week zo ziek, zoveel keelpijn! Maar weigeren om zich te laten testen, want dat is eng en ver weg en moeilijk.

Wat heb je liever?

• 150 euro extra salaris per maand
  • 1800 eens per jaar uitbetaald

0 stemmers

1 like

Als er in elk huis standaard airco zou zitten mag het warm worden maar ik ben verhuisd naar een huis zonder airco en kan nu al wakker liggen van hoe warm het gaat worden

5 likes

Hoe kut is het eerste advies dat je krijgt?

• Superkut
  • Best kut
  • Een open kutdeur
  • Een hele handige tip dankjewel

0 stemmers

Sta op 1 been tijdens de afwas???
Heb je trek, knak een wortel

Pfff ik ga nu naar de supermarkt om nacho’s met heel erg veel kaas te kopen fuck you Mark Rutte!!

24 likes

Ben je niet blij dat hier je belastinggeld aan wordt uitgegeven?

Ik had “ben je moe, ga dan naar bed”

44 likes

Maak een salade met bietjes. Nee bedankt

4 likes

SNACK EENS EEN HARING

???¿¿¿

12 likes