Ja, ik moest dan “even afkoelen” na een driftbui. Die waren echt intens Geef mijn ouder groot gelijk, zou het zelf alleen niet doen.
Ahw wat zielig. En dan te bedenken dat jij vast niet de eerste was bij wie ze dat deed. Wij hadden een hele conservatieve lerares in groep vier en ze ging dan soms achter je staan. En vervolgens heel naar keihard je schouders masseren het leek meer op botten vermalen. Ook niemand zei daar wat van. Gelukkig is dat mens dood.
Ik zou onder de koude douche worden gezet in mijn kleding denk ik nog een ergere/vervelendere straf vinden dan een tik.
Ben je wel eens naar bed gestuurd zonder eten als straf?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Oh ik ben het helemaal met je eens hoor! (Had je m’n andere comment nog gezien?). Vooral als het vaker gebeurt dan vind ik het wel heftig om een kind dat driftig is en huilt maar onder de koude douche te zetten
Waarschijnlijk wist je op die leeftijd ook niet hoe je ermee moest dealen en dan helpt dat je verder ook niet per se.
Ik moest dan naar mn slaapkamer en mocht pas er weer uit als ik had nagedacht en mn excuses aanbood. Nou ik vond dat doodsaai op mn slaapkamer dus 30 sec. Daarna. Ik heb heel goed nagedacht, sorry.
Zelfde, haha! D’r slipper uitdoen was voor mij ook voldoende waarschuwing.
Mijn vader is m’n zus en mij weleens achterna gelopen met een opgerolde krant :’) maar ook alleen maar om aan te geven dat het nu echt klaar is. Hij sloeg er dus niet mee.
Ik vind het een lastige of ik een corrigerende tik ok vind. Sommige kinderen kunnen echt zo enorm brutaal zijn dat ik me best kan voorstellen dat een corrigerende tik (kleine tik) niet verkeerd is.
Aan de andere kant zal ik het zelf waarschijnlijk nooit doen, mocht ik ooit kinderen krijgen.
Ik zou dus echtniet weten of mn ouders vroeger wel eens een tik kregen of een pak slaag ofzo. Kan ik me niet voorstellen omdat ik de ouders van mn ouders alleen als opa en oma ken die je volstopten met snoep.
Weet jij of je ouders wel eens een tik kregen?
- Ja allebei wel
- 1 wel
- Geen idee
- Allebei niet
0 stemmers
Mijn moeder antwoord nu letterlijk: ‘ja hoor! Niks aan overgehouden’
Ik werd alleen naar mijn kamer gestuurd, maar dat maakte weinig indruk want dan gingen m’n zusje en ik gewoon verder ruzie maken via de ‘huistelefoon’ op onze slaapkamers die met zo’n draadje aan elkaar verbonden waren.
Hahaha zo chill. Ik schoof wel eens passief agressieve briefjes onder mijn zus haar deur, eentje weet ik nog goed dat was “je bent een loeder!!!” inclusief tekening. Ik had net loeder geleerd uit een boek
Ja ik ook, naar m’n kamer moeten was echt geen straf voor me
Maar dat wisten m’n ouders ook wel, het was allang voldoende om “de situatie” te verbreken denk ik.
Niet als straf, maar omdat er geen eten was voor ons en daardoor heb ik 6 jaar geen contact gehad met mijn vader
Ik zie dat ik de enige ben die (voor zover ik me kan herinneren) nog nooit een tik heeft gehad, maar het wel vindt kunnen. Nu ik verder lees, zie ik dat ‘een tik’ op verschillende manieren geïnterpreteerd wordt. Ik begreep het inderdaad als iemands arm grijpen of één tik op de hand/arm geven als teken dat ‘ie ergens mee moet stoppen. Niet als echt slaan of zo.
Nooit onder de koude douche gezet, wel een emmer koud water over me heen gehad. Ik bleef schijnbaar maar vervelen en toen dreigde m’n moeder met een emmer water als ik niet ophield. Ik niet ophouden natuurlijk dus toen vond ze dat ze het ook wel waar moest maken. Kan ik achteraf wel waarderen, erger me altijd kapot als kinderen kut zitten te doen en ouders dan roepen ‘als je dat nou nog een keer doet dan x’ en dan gaat dat kind door en dan doen ze niks M’n moeder vond het zelf trouwens vervelender dan ik volgens mij want daarna kon ze de boel natuurlijk opruimen/droogmaken allemaal :’)
Ik was als klein meisje echt fan van Janet.
Hele deur vol plaatjes die ik kreeg van klasgenootjes (en zo knipte ik ook plaatjes van Gloria estefan uit bijv)
Was dol op zwarte panters.
Ik danste rhythm nation 1814 bijna helemaal mee.
“Five, four, three, two … one”
Aaaah love her!
Maar ik ken dan nu ook niet “alle” nummers van haar.
Heb jij wel eens (gehad) dat je je gaap niet kon afmaken? Als kind kon ik mijn gaap nooit afmaken.
- Nee nooit gehad
- Ja wel eens gehad
- Gaap afmaken wat bedoel jij
0 stemmers
Ik vind het leuk om m’n vinger in m’n vriends mond te doen als hij zo uitgebreid gaapt. Dan kan je dus je gaap niet afmaken
In periodes met veel stress heb ik dat de hele dag door, mega irritant
Moet je nu gapen na 7 keer het woord gaap?
- Gaap
- Nee
0 stemmers
Dit shirt kan nergens.
Ik zou dat lekker aan z’n baas over laten. Kan jou het schelen