Stel je persoonlijke vraag #27

Ja daarom vind ik het juist gek!

Als je goed tegen onrecht kunt dan ben je niet zo empathisch denk ik en ik krijg meteen sociopaatvibes.

Oh ik zag alleen een anonieme poll waar ik ff kon trollen.

9 likes

Ik weet niet meer waar maar ik heb ooit gelezen dat dat inderdaad zo is en dat dat mogelijk komt omdat zwangere vrouwen/personen vaak tijdens en na de zwangerschap meer naar hun moeder trekken. Bij de (aanstaande) vader/niet barende partner is dat niet significant vaker dan daarvoor. De gedeelde ervaring van een kind dragen en baren zorgt daarvoor waardoor die kant van de familie dan ook sneller meer betrokken is.

:smirk: kan je ook wel gebruiken als:

Collega 1: de baas is al naar huis
Collega 2: :smirk:
Collega 2: zullen we mc Donalds halen?

Als je bijv ergens werkt waar je geen mc Donalds mag halen en dat wel graag lust samen met je collega

Nu mijn poll:

• Ik kreeg vroeger wel eens een tik en vind dat dat moet kunnen
  • Ik keek vroeger wel eens een tik en vind dat echt niet kunnen
  • Nog nooit een tik gehad maar vind het kunnen
  • Nog nooit een tik gehad en vind het echt niet kunnen
  • Ik wens deze vraag niet te beantwoorden

0 stemmers

ā€˜De slipper’ :sweat_smile:

Wat er eigenlijk vooral op neerkwam dat m’n moeder alleen maar boos haar slipper uit hoefde te doen of ik was al weggerend

8 likes

Nou ik vind dat ik gewoon eerlijk heb gestemd.

Tuurlijk vind ik onrecht erg, maar houdt dat me tegen om kleding te kopen die wss is gemaakt door kinderen of mensen die te weinig verdienen in Bangladesh? Nee, want ik shop bij de H&M, Zara etc. En ik weet heus wel dat er labels zijn die echt fair zijn, maar nee ik wil geen extra moeite doen of meer betalen, dus kennelijk ben ik okƩ met dat onrecht.

Ik weiger al die docu’s over de bio-industrieĆ«n, visserij of dolfijnen jacht te kijken omdat ik het echt heel erg vind en dan keihard moet janken, maar niet genoeg om vegan te zijn.

Dus in mijn acties vind ik onrecht kennelijk okĆ©, zolang ik het maar niet onder m’n ogen zie gebeuren. Denk dat dat voor de meerheidheid van de mensen geldt en de meerderheid ook kan leven met onrecht.

27 likes

Wat is een tik? Serieuze vraag want ik ken alleen maar een flink pak slaag of een paar rake trappen. Medelijden overigens niet nodig want ik ben alsnog heel awesome geworden :sunglasses:

11 likes

Mijn ouders spankten me op m’n kont, dat noem ik een tik.

Was kort (meestal 1 tik, misschien Max 3 ofzo als ik alsnog niet luisterde), duidelijke aanleiding en nooit harder dan ff vervelend. Geen blauwe plekken oid. Geen trauma. Maar had ook altijd al een dikke kont dus het deed sowieso geen pijn.

9 likes

Bijv 1 tik op je achterhoofd of 1 gemene knijp in je bovenarm of een enkele harde klap op je kont

zegmaar 1 afgebakende pijnlijke handeling.

Van de trap duwen, schoppen of slaan met een object of een complete woedeaanval krijgen op je kind telt niet als 1 tik… dat heb ik ook niet als mogelijkheid in m’n poll opgenomen omdat ik dat als onderwerp iets te pijnlijk vind voor een poll

Ik kreeg billenkoek, broek omlaag en over de knie :face_with_hand_over_mouth:

Edit: en heb dus ā€œik vind dit niet okĆ©ā€ gestemd. I love mijn vader maar ik kan me die keren nog steeds zó helder voor de geest halen echt niet leuk. Heb verder niet het idee dat ik toen het besef had dat ik hetgeen dat ik deed niet weer moest doen (weet niet eens meer wat ik verkeerd deed, dus zegt genoeg denk ik)

2 likes

Deze ken je sowieso

Is overigens ook de enige die ik kan noemen denk ik.

3 likes

Oh ik denk dat ik het wel heel vervelend had gevonden als ik m’n broek uit moest doen en echt over de knie. Snap dat je daar vervelende herrineringen aan hebt. In die tijd (neem aan dat je ook 90s baby bent) was het wel veel geaccepteerder dus ā€˜snap’ het wel vanuit de ouders een beetje.

Ik kreeg een tik op m’n broek, meestal als ik weigerde de trap op te gaan naar m’n kamer kreeg ik m tot ik liep, soms om de paar treden als ik stil bleef staan. Of een korte tik op m’n arm als ik iets pakte wat niet mocht oid

1 like

Ik kreeg een pets voor de billen. :confused: ik vond het niet eens erg ofzo maar gewoon dom. En ik heb een keer van de oma van een vriendin van me heel hard een draai om de oren gekregen. Wtf. We waren toen ā€˜al’ 11 en we moesten echt zo lachen. Dus weetniet of dat het gewenste effect had. We zaten namelijk om 22 uur 's avonds in pyjama op de skelter rond te rijden.

Ik vind dat eigenlijk bestwel cruel moet ik zeggen.

16 likes

Wel altijd gedreigd, maar nooit echt onder gezet

Nee maar ik zou dit ook niet doen omdat je dan met die koude natte kleren zit.
Een tik is makkelijker en sneller

11 likes

Heb jij wel eens je mond met zeep moeten wassen? Een vriendin van mij moest dat wel eens. Echt jeetje.

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik zou denken van niet, maar stel je hebt echt ontzettende kutkinderen en je weet echt niet meer wat je moet

1 like

Ik lees nu deze, maar ik bedoelde niet dat het dan je verdiende loon was (of je was echt een heeeeeeel kut), want zo te lezen gebeurde het wel vaker dus dan zal het ook niet alleen aan jullie hebben gelegen.

Ja ik bedoelde het meer als dat ik dat eigenlijk niet zou doen, maar zeg nooit nooit want ik heb geen idee hoe het is om kinderen te hebben. En ik denk dat ze je soms wel echt tot waanzin kunnen drijven, dus misschien is er wel een uitzonderlijke situatie.

En sommige mensen krijgen gewoon zomaar echt lastige ontspoorde kinderen. Maar daarom wil ik ze (momenteel) ook niet per se