Het gaat ook niet om het bedrag natuurlijk, maar weet niet, vind het gewoon een gek principe om het niet open te maken
Ken jij in je directe omgeving mensen met long COVID (dus langdurige klachten)?
- Nee
- Ja eentje
- Meerdere
0 stemmers
Sorry het was laat en ik was niet meer zo scherp:
- Ik heb zelf long covid
0 stemmers
Waar is de optie ikzelf ? 🥲
Bij de action?
- Koop ik wat precies wat ik nodig heb
- Koop ik meestal meer dan waar ik voor kwam
- Koop ik standaard meer dan waar ik voor kwam
0 stemmers
Oh toen ons uitje vorig jaar soms action was vond ik mn vriend daar zo vreselijk in. Echt precies kopen waar we voor kwamen. Zo saai. Veel te praktisch.
Ik heb het even als losse poll bijgevoegd!
Als jij de naam Maxime leest, hoe zou je het dan uitspreken?
- Zoals je het leest, dus Maxime
- Als Maxiem
0 stemmers
En Geraldine?
- Zoals je het leest, dus Geraldine
- Als Geraldien met de G
- Als Sjerandien
- Als Sjeradine
0 stemmers
Met een korte i. Dus Maxim en Geraldin.
Viel me op in expeditie Robinson dat Geraldine, geraldien en sjeraldien werd genoemd. Ik zou zelf Geraldine zeggen maar bij Maxime, zeg ik automatisch maxiem. Maar dat kan ook komen omdat ik met een Maxime ben opgegroeid.
Ik ken ook een Maxime en daar is het juist ook met de e uitgesproken.
Zal ook vast te maken hebben met hoe de ouders het zelf uitspreken + regio. Ik kijk chateau meiland niet meer maar volgens mij zei martien maxime, en Erica maxiem?
En hoe dan:
Charlotte
- Sjarlottuh
- Sjarlot
- Tsjarlotte
- Tsjarlot
- Anders
0 stemmers
Juliette
- Juuliejettuh
- Juuliejet
- Sjuuliejettuh
- Sjuuliejet
- Djuuliejettuh
- Djuuliejet
- Anders
0 stemmers
Annette
- Annettuh
- Annet
- Anders
0 stemmers
Babette
- Babettuh
- Babet
- Anders
0 stemmers
Wow ik raakte echt in de war bij julliette. Ik ken nu zelf persoonlijk 1 Julia en iedereen spreekt dat op zn engels uit als Djuliet. Maar bij julliette, ik weet het niet.
Volgens mij is de bedoeling zegmaar wel dat mensen Geraldine met de harde g uitspreken! En bij bnn werd ze vaak gerrie genoemd. Sherry klinkt ook niet zo…
Nee ik zeg het niet met de harde G inderdaad!
Ik ken Juliette inderdaad op z’n Frans, engels en Nederlands, maar zeg het zelf altijd op z’n Frans. Niks is fout denk ik, net hoe ze het bedacht hebben…
Maar ik merk dus vooral hoe inconsequent ik ben met -tte namen
Mijn beste vriendin heeft zo’n naam en ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe die naam bedoeld is, of je de ‘e’ erachter uitspreekt of niet . Ergg.
Ik vind bij sommige typische e namen het wel weer standaard. Zoals Feline en Eline. Ik zou dat niet uitspreken uit mezelf als felien of elien. Als ik de ouders ken volg ik altijd maar hoe zij het uitspreken.
Zjuuliette (of moet ik dan op sjuuliette stemmen? Vind een harde s en een zachte z wel echt heel anders, met een s is zo Amsterdams)
Ja ik vind het ook heel Nederlands klinken. Maar hoe zou jij Eline uitspreken?
Oh ik weetniet waarom ik daarover verbaast ben maar ik ken alleen Eline
Eline:
- Ik zeg Eline
- Ik zeg Elien
0 stemmers
Wow mijn mobiel heeft blijkbaar een hekel aan die naam. Het bleef het maar verbeteren naar Elaine