Stel je persoonlijke vraag #27

Jep, bloeden je oren al?

6 likes

Ja ik vind het wel belangrijk. Omdat ik denk dat mensen steeds meer internationaal contact krijgen en dan is het wel zo fijn dat iemand je naam gewoon kan uitspreken. Aan de ene kant ook wel jammer want dan wordt alles uiteindelijk misschien standaard? Maar ik wil zelf mn kind echt geen moeilijk uitsprekende naam geven, of een naam die moeilijk te schrijven is etc. Ik heb zelf 2 vriendinnen met kinderen die echt aparte namen hebben en ik vraag me af hoe ze dat in godsnaam in het buitenland moeten uitspreken.

1 like

Hoe moet je manon anders uitspreken? Als manooo? Ik heb iemand in mn familie met die naam.

3 likes

Ik vind het juist heel leuk als je een naam hebt die uit het land komt waar je vandaan komt. En dat mensen uit een ander land het dan een beetje lastig vinden uitspreken boeit me nul. Anders heeft straks heel de wereld een Engelse naam.

18 likes

M - A - N - O - N :dancer:t3:

37 likes

Ik had even een brain fart en dacht dat je Manon als Manonuhhhh moet uitspreken:’)

3 likes

Nou ik snap het nog steeds niet manon spreek je toch uit als manon? Lol

2 likes

Ik wil geen Engelse naam nee (de zoveelste Jayden zou bij mij echt niet passen), maar ik wil wel graag een naam die uit te spreken is in het Engels. Gert-Jan is altijd best een uitdaging bij m’n vriend zn internationale collega’s en onze vrienden die niet Nederlands zijn.

2 likes

Ja ben het met je eens. Alleen ik wil een hele makkelijke uit te spreken naam voor mn kind. Is wel zo leuk denk ik ook bijv. Voor schoonfamilie etc. Dat iedereen het hetzelfde kan uitspreken I.p.v. Dat dat kind naar 100 varianten op zn eigen naam moet luisteren. Is echt kut. Spreek niet uit eigen ervaring maar wel wat ik heb gezien zegmaar.

Ik ken t van een oud limburgs klasgenootje die zo heete en we spraken t ook zo limburgs mogelijk uit.
MaxIEmehhh

1 like

In het Frans meer als Manoh en in België dus ook blijkbaar.

1 like

Hahaha ik vind dit echt geweldig!!! Hahahaha, ik lach je niet uit btw. Maar gewoon wtf. Love it

6 likes

Haha jullie gebruiken het woordje Ma toch ook als Nou.
Van Ma zeg! Dan klink Manon idd raar haha. Ma non!

6 likes

wij zeggen manon zoals non of kanon ja!

we hebben ook nog de naam manou. is dat ook een naam die in belgie wordt gebruikt?

2 likes

Ma is bij ons eerder afkorting van ‘maar’ dacht ik :rofl:

3 likes

Ik snap hier helemaal weer niks van. Ma is toch gewoon je moeeeeeder.

1 like

Mocht ik onverhoopt een kind krijgen, dan gaat het Joke heten ongeacht geslacht

38 likes

Ik kan je aanraden om ff wat vlaamse series te kijken hahah. Naast datvlaamse series gewoon goed zijn helpt het je misschien met je cultuur shock :joy:

7 likes

Ja ik kreeg gisteren een aantal zelf opgenomen videos van schietgevechten in caracas opgestuurd via whatsapp, maar belgie is blijkbaar mijn wereld vol wonderen. :laughing: :joy:

3 likes

Ik vind dit wel lef. Zelf gewoon de laatste N voor no reason niet uitspreken en dan zeggen dat wij raar zijn dat wij gewoon Manon zeggen.

Vind dat zo onbetrouwbaar van de Fransen ook die laatste letter dan in ene niet uitspreken maar dan soms toch wel ineens. Maar kennelijk zijn jullie dus net zo.

Jammer.

43 likes