Stel je persoonlijke vraag #28

Haha echt? Dat is toch zo ontzettend smaakloos en alleen lekker bij iets en flink gekruid/gebakken

Of eet je dit ook uit je vuistje

2 likes

Haha vind je het smakeloos? Ik bak soms wel eens wat plakjes op en eet het dan als snack ja lol vind dat echt mega lekker. Wel altijd gebakken dus.

5 likes

Haha oh kan! :yum: Ik vind het wel lekker in een wrap met groenten voor de bite maar zou het nooit los eten want vind het nergens naar smaken

Maar het is toch zo zout (en dus niet zonder smaak)? Dat vind ik zo lekker juist eraan

2 likes

Op mijn werk (ziekenhuis) hoef je niet te wachten als je aan het werk bent want er zijn genoeg mensen om je te helpen als er iets gebeurt haha

6 likes

Als iemand in hoofdletters typt, lees jij dit dan ook als SCHREEUWEND?

• JA
  • Nee

0 stemmers

• Ja ik ook
  • Nee ik niet

0 stemmers

Ja samen met partner en ik zag ook een vage kennis bij vaccinatielocatie. Afgelopen week kwam ik erachter dat een vriendin de 2e ook op dezelfde dag moet halen als man en ik, dus ik zei al tegen haar dan kunnen we wel met z’n 3en gaan. Als uitje :partying_face:

2 likes

Ja, mijn directe collega (onze bureaus staan tegen elkaar) moest om 16:28 en ik om 16:30. We zaten voor het vaccineren en wachten achteraf ook naast elkaar.

2 likes

ik werd door en op het werk gevaccineerd dus ik heb die wachttijd tot het gaatje uitgebuit.

@Eddie over de hoge eisen. Ik zie in de praktijk ook veel mensen die niet echt hoge eisen stellen voor wat maatschappelijk gangbaar is, maar die voor hun wel onrealistisch/te hoog zijn. Dus hoeveelheden uren werken die ze niet aankunnen of kinderen opvoeden, of totaal van allemaal problemen kunnen afkomen (hoe begrijpelijk ook). En dan zit er niet altijd een bepaald trots randje aan, maar kan er ook een soort zelfkastijdings tintje aan zitten wanneer die doelen te hoog gegrepen zijn (waar trouwens ook wel weer een gek soort trots in kan zitten).

Wel als de tiny house in de natuur staat en je bijv. grote schuifdeuren en een terras hebt zodat je veel buiten kan zijn. Dat zou me wel leuk lijken en ik zou dan veel geld kunnen sparen en minder hoeven werken (want weinig kosten) en lekker weekendjes weg gaan.

Maar in de praktijk is een stuk land gewoon nog duurder dan een huis natuurlijk.

Ik heb dat wel eens vaker gezegd maar ik vind die tiny house video’s op YouTube vaak zo’n deceptie omdat ze dan op land van een rijk familielid mogen wonen ofzo. Die optie heb ik niet :woman_shrugging:t3:

6 likes

Heb jij ooit wel eens om salarisverhoging gevraagd?

• Ja en gekregen wat je wilde
  • Ja en minder gekregen dan je wilde
  • Ja en niet gekregen
  • Nooit gevraagd

0 stemmers

Wow 64% heeft dit nog nooit gevraagd? Dat vind ik echt heeeeel verrassend!

4 likes

Dit is mijn eerste baan, zit gewoon in de standaard schaal en heb geen ervaring waardoor ik hoger ingeschaald zou moeten worden :woman_shrugging:t3: krijg even veel als mn collega’s dus nee

15 likes

Serieus? Ik heb gewoon nergens gewerkt waar dit mogelijk was en ik vind als ik kan rondkomen het genoeg

14 likes

Blijkbaar wel!

Ik kreeg een paar jaar geleden meer verantwoordelijkheden terwijl ik minder zou gaan verdienen door het wegvallen van gunstige startersregelingen. Toen ik dat casual (=stikzenuwachtig) aangaf bij de hoogste baas, kon ik zo een paar tredes overslaan. Echt direct om salarisverhoging vragen zou ik denk ik ook niet makkelijk durven of nodig vinden, maar er is vaak best veel bespreekbaar weet ik sindsdien. Al moet niets natuurlijk.

1 like

Afgezien van m’n eerste baan altijd onder een dichtgetimmerde CAO gezeten met dito inschaling en periodieken (ongeacht je presteren bij mijn huidige werk). Je kunt alleen sneller groeien door naar een volgende functie door te stromen.

2 likes

1x gevraagd en niet gekregen, een paar keer gevraagd en gekregen wat ik wilde, en zelfs 1x gevraagd en meer gekregen dan ik wilde :sweat_smile:

Vind het ook heel verrassend dat zoveel het nog nooit gevraagd hebben @anon18050057
Sowieso altijd vragen! Het ergste dat kan gebeuren is dat je hetzelfde blijft verdienen, ze gaan niet ineens je salaris verlagen omdat je om meer vraagt

4 likes

Liep meteen weer weg. Er was mij niets gezegd en ook niks aangegeven. Hoorde later van een vriendin die ook die dag moest dat ik ranja en een koekje ben misgelopen.

1 like

Heb het me al 3 keer voorgenomen te gaan vragen en dan zat ik in m’n HR cyclus gesprek en kreeg ik het al aangeboden. En ook geen kinderachtige verhogingen, dus vond het niet nodig om meer te vragen. Dus niet hoeven vragen, maar wel gekregen.

2 likes