Ja klopt, die info had ik allemaal niet. Ik ga er vanuit dat het wel ernstig is en geen griepje ofzo.
Was een influencer die zo’n sticker waar je op kan antwoorden geplaatst met de vraag ‘hoe gaat het met je’ of iets dergelijks en toen had iemand dus geantwoord met dat! (Je kan dus niet zien wie)
Yes ik ook. Zou ook absoluut hetzelfde doen voor mijn partner, vind diegene steunen in een moeilijke situatie belangrijker dan mijn eigen vakantieplannen en eventueel weggegooid geld. Zou dan ook wel hetzelfde terug verwachten.
Ja sorry ik heb toch meer info nodig om te kunnen judgen
Ik vind het in zo’n situatie absoluut uitmaken waar het meisje zelf behoefte aan heeft. Aangezien zij boos is, is het duidelijk dat ze zou willen dat haar partner thuisblijft om haar te steunen. Als je als partner dan toch op vakantie gaat vind ik dat niet ok.
Maar natuurlijk allemaal nuances zoals hoe slecht het gaat met vader en hoe serieus de relatie is etc.
Als je al op vakantie bent en je wordt door je partner gebeld dat zijn/haar vader ernstig ziek is. Kom je naar huis?
- Ja, direct om mijn partner te steunen
- Als mijn partner graag wil dat ik terugkom wel, anders niet
- Nee, ik kom na mijn vakantie terug
- Ik kom alleen terug als het echt heel ernstig is
0 stemmers
Die meid heeft dat niet op social media gezet he! Ze had dat gereageerd op zo’n vraagsticker van een influencer dus ik heb geen idee wie het is, niemand kan dat zien behalve die influencer zelf dan. Of vind je dat nog steeds erg?
Ja ook dit is weer van zoveel dingen afhankelijk. Hoe lang de vakantie nog duurt bijvoorbeeld, en wat de situatie is (wat is de prognose, hoe is de band met de schoonfamilie, is mijn partner omringd door vrienden/broers/zussen om te steunen, etc). Heb wel gestemd maar vind het eigenlijk te moeilijk om te antwoorden.
Voor de mensen die stemmen “ik was het zelf”, was dit echt zo, kreeg je dit ook terug vd aanwezigen? Of zat het meer in je hoofd, door aanwezige zenuwen en viel het mee?
Als jullie al hier iets over willen vertellen natuurlijk
Zou jij je partner bellen als hij op vakantie is en er is iets met jouw ouders. De situatie is slecht maar niet zo slecht dat je ouders doodgaan tijdens zijn vakantie. Het enige waarvoor je je partner zou bellen is steun.
- Ja ik wil dat hij/zij/die er voor me is. En dat diegene naar huis komt
- Nee ik laat diegene vakantie vieren en ik zoek mn steun bij mensen om me heen en vertel het hem erna.
- Ik vertel het diegene wel gelijk en laat de keuze bij hem/haar/diens
0 stemmers
Jaa ook wel waar. Alleen dan denk ik dat er toch een soort druk is. Want ookal zegt je partner “Nee joh blijf gewoon.” Je voelt je dan toch een lul.
Vind het wel een lastige vraag dit hoor! Want aan de ene kant is mijn instinct dat ik graag zou willen dat mijn partner terugkomt als een van mijn ouders echt ernstig ziek is. Aan de andere kant, ik heb nu ook geen partner en ik zou dat proces nu ook doormoeten en m’n steun bij andere familie of vrienden zoeken? Waarom is dat dan gevoelsmatig zo anders dan het zonder partner doen als je er wel eentje partner hebt?
Mag je over alles grappen maken?
- Ja
- Ja, maar alleen als cabaretier bijvoorbeeld
- Bijna, maar er zijn wel grenzen (bijvoorbeeld racisme, rapejokes, vul zelf in)
- Nee, over een aantal onderwerpen moet je gewoon je mond houden
0 stemmers
Ik vind dat je over veel dingen grappen mag maken. Maar als er ook maar 1 iemand zich (nederlands) gekwetst voelt, moet je niet komen met “Was maar een grapje”
Als dichtbijstaande familieleden doodziek zouden zijn, zou ik geen 1 twijfelende gedachte hebben en direct terugkomen. Andersom verwacht ik dat ook. Als er op zulke momenten geen fysieke steun is… dat zou voor mij niet werken. Al tellende gaat het dan maar om 8 familieleden in beide families en we voelen ons ook verbonden met ze allemaal.
Voor goede vrienden zou ik ook direct terugkomen eigenlijk, als zij die steun zouden waarderen.
Maar ruzies op de socials knallen? Onvergeeflijk haha
Ohja nog over die gast die op vakantie ging: als ze korter dan 3mnd een relatie hebben snap ik wel dat je gaat, maar anders eigenlijk niet
Vind ook wel dat er onderwerpen zijn waar anderen geen grap over mogen maken en ik wel.
Mijn moeder maakte voor het laatst een grap over mijn autisme en toen heb ik gezegd dat ze dat nooit meer mag doen.
Mag ik zeggen dat ik gestoord ben? Yes.
Mag een ander dat zeggen? Nee bye.
Toen mijn vader een hartinfarct kreeg was mijn vriend uit eten met een vriendin en toen wist ik echt even niet of ik dat wel kon maken? Achteraf snap ik daar helemaal niks van, maar ik voelde me op dat moment bezwaard omdat zij daar dan alleen zou zitten (wtf). Heb hem overigens wel gebeld en hij is direct in de auto gevlogen natuurlijk
Stel je woont echt ver weg (reis van 24u) en je opa overlijdt. Je wist dat dit zou kunnen gebeuren toen je vertrok en je hebt toen al een beetje afscheid genomen. Kom je dan terug voor de begrafenis? Dit kost je relatief veel geld wat je eigenlijk niet hebt.
- Sowieso
- Alleen als mijn ouders bv me kunnen helpen met de financien
- Waarschijnlijk niet
0 stemmers
Ik zou niet gaan als ik het geld niet zou hebben om voor onvoorziene zaken terug te kunnen komen. Of dat nou m’n opa is of wat dan ook. Vind het een heel slecht idee om op vakantie te gaan met m’n laatste geld. En als ik een buffertje heb zou ik het dus waard vinden om dat uit te geven aan bij de begrafenis kunnen zijn.
Ik wilde eerste zeggen: ik zou het mezelf nooit vergeven dus ik zou zeker weten terug gaan, zou waarschijnlijk niet eens op vakantie gaan als iemand zo kritiek ligt maar dat terzijde.
Maar toen las ik dat je daar woont ipv op vakantie bent, dan zou ik alsnog terug gaan en ik weet ook dat familie me zou kunnen/willen helpen met een vliegticket als ik dat geld zelf niet zou hebben. Zou het heel verdrietig vinden als ik hem niet meer levend zou kunnen zien, maar vind het net zo belangrijk om je familie te steunen en om met een uitvaart toch nog afscheid te kunnen nemen.