Stel je persoonlijke vraag #28

Dit heb ik meegemaakt! Toen mijn oma een paar jaar geleden op sterven lag was ik snel gekomen om afscheid te nemen, maar de vlucht was duur (last minute geboekt natuurlijk) en ik kon het me niet veroorloven om een paar weken later ook naar de begrafenis te gaan. Ben wel heel blij dat ik haar nog heb kunnen zien en met haar heb kunnen praten.

5 likes

Ik heb dit een paar jaar geleden gehad en ben gegaan. Was duur, maar kregen avhteraf alles terug van de verzekering :scream:

1 like

Mijn moeders Australische vader overleed toen wij met het gezin op vakantie waren in Turkije. Ze was een maand daarvoor in haar eentje al overgevlogen omdat het slecht ging en had dus wel al een soort van afscheid genomen, maar ze wilde wel heel graag naar de begrafenis. Maar alle vluchten zaten bomvol middenin de zomer en dus moest ze hem missen, zit ze tot op de dag van vandaag nog mee. :pensive:

1 like

Ik kan het me niet zo goed voorstellen, maar ik zou geen geld dat ik niet heb uitgeven voor een uitvaart, tenzij die heel belangrijk is voor de stervende persoon/de naasten. Ik zou het veel belangrijker vinden om afscheid te nemen wanneer iemand nog leeft, dus in dat geval mijn best doen om mijn grootouder voor die sterft nog op te kunnen zoeken.

2 likes

Als jij hier dingen op 't forum post ga je er dan vanuit dat mensen de basisinfo over jou al wel weten? Zoals:

• Nee allemaal niet
  • Waar je woont (bijv buitenland)
  • Waar je werkt
  • Wat je beroep is
  • Wat je gezinssituatie is
  • Wat je studeert
  • Hoe oud je bent
  • Welke bepaalde hobby’s je hebt
  • Nog iets anders?

0 stemmers

Ja dit wilde ik ook zeggen, ik wil uiteraard mijn partner steunen maar mijn schoonfamilie is ook mijn familie dus wil er ook voor hen/voor mezelf bij zijn

3 likes

Vriend en ik willen over 2-3 weken een paar dagen weg. Willen met de auto dus niet te ver. Welke stad zouden jullie nu kiezen?

• Brussel
  • Parijs
  • Berlijn
  • Wenen
  • Praag
  • Een andere leuke stad nl
  • Helemaal niet in deze Corona tijden

0 stemmers

Ik zou wel Duitsland doen want dan ben je maar 1 land verderop en Duitsers hebben de shit altijd goed geregeld mocht er iets zijn met nieuwe regels.

Love Berlijn maar is wel druk denk ik, dus je zou ook bijvoorbeeld Dresden+Leipzig kunnen doen, is lekkere rustige maar mooie omgeving. Of Müchen is ook qua omgeving leuk. Hou ook van Basel Maarja is wel Zwitsers duur.

10 likes

Ben alleen niet in wenen geweest van dit lijstje, schijnt ook erg leuk te zijn, maar mijn favoriet is Praag! Je hebt echt een duidelijk stadscentrum, wat ik heel prettig vind in tegenstelling tot allemaal plekjes verdeeld over de stad. Eten is supergoed. Veel plekjes met mooie uitzichten.

Ik heb op vakantie eens iemand ontmoet die in die situatie zat, hij was een aantal maanden weg toen zijn opa overleed. Uiteindelijk is hij niet naar huis gevlogen maar heeft hij de begrafenis via een livestream gevolgd (dit was nog voor corona, geen idee hoe gebruikelijk livestreams bij uitvaarten toen al waren). Hij heeft geen spijt gehad van die beslissing omdat hij de herinneringen aan zijn levende opa het belangrijkst vond en de uitvaart bijwonen zou daar niet heel veel aan veranderen. Ik weet niet of ik dat zelf ook zo had gedaan maar vond het wel mooi om te zien dat je zo ook een waardig afscheid kan hebben, voor iedereen is dat natuurlijk anders.

1 like

Echt niks zo irritant als opvolgberichten die vrijwel niemand begrijpt behalve die ene forum bestie terwijl diegene er wel vanuit gaat dat je alles volgt. Nee, zo interessant ben je niet.

21 likes

Hamburg

1 like

Weet niet waar je woont, maar Praag, Berlijn en Wenen vind ik al behoorlijk eind rijden eigenlijk?

4 likes

Ja ik heb zelf ook in Praag gewoond en wil ook graag vrienden opzoeken die ik dus al bijna 2 jaar niet heb gezien. Maar wil eigenlijk ook naar andere steden dus twijfellll!

@Janniebeton ik kom uit Limburg tegen de Duitse grens aan. Praag is ongeveer 8 uurtjes rijden. Berlijn zou dus ook wel zoiets zijn maar Wenen iets langer

Ahh oke! Wat leuk dat je daar hebt gewoond!
Ben je al naar de andere steden in dit lijstje geweest dan? Want sowieso wel leuk om naar een onbekende te gaan lijkt mij.

Ik ben verder eigenlijk alleen in Parijs geweest en 1 dag in Brussel maar toen niet echt iets gedaan. Misschien dat we anders gaan kijken of we meerdere steden kunnen bezoeken. Denk dat ik daarvoor ook wel op een goede plek woon dat alles niet zo heel ver weg is haha

1 like

Geïnspireerd door mijn gewoonte om te doen alsof ongesteldheid na dag 4 niet meer bestaat…

De laatste dag(en) van je ongesteldheid:
  • Ben ik wat luier met het verwisselen, maar blijf ik ongesteldheidsproducten gebruiken.
  • Stap ik over op een ander hygiëneproduct, bijv. van de cup op ongesteldheidsondergoed, of van maandverband op inlegkruisjes.
  • Laat ik de laatste druppels vrij vloeien.
  • Blijf ik precies hetzelfde als de voorgaande dagen doen.
  • Niet van toepassing.

0 stemmers

Ik twijfel daar dus altijd over, ik heb twee verschillende banen en dat is best regelmatig relevante context dus voor m’n gevoel benoem ik dat echt om de drie posts. En tijd als het relevant is twijfel ik of het irritanter is om het voor de miljoenste keer te benoemen of om er vanuit te gaan dat mensen het wel weten. Ik benoem het eigenlijk altijd toch maar wel, maar altijd pas na die interne struggle haha

1 like

Haha :exploding_head::exploding_head::exploding_head:Kan best kloppen

Edit na een snelle peiling via Google blijkt de grote meerderheid kaal of gemillimeterd behaard te zijn

2 likes

Ik heb het idee dat ik dat beeld heb omdat de eerste scheidsrechter die ik herkende als kind Collina was, en die natuurlijk de kaalste kale is:

collina-e1608214701575

Als ik aan scheidsrechters denk zie ik nog steeds zijn hoofd voor me!

26 likes