Stel je persoonlijke vraag #28

dat moet toch wel een soort van onderlinge grap zijn geweest? Het kan toch echt niet dat ze dachten dat zij tot het armere deel van dat programma behoren?

Wow er ging iets met mijn post mis, snap niet waarom jouw reactie nu in persoonlijke vraag topic staat ipv beautyblog…

ja dat is curieus

1 like

Stel je wil wel kinderen, maar niet op dit moment in je leven. Je moeder of vader wil heel graag oma/opa worden, maar wordt ziek. Zou jij eerder aan kinderen beginnen omdat je graag wil dat je ouder je kind nog meemaakt, of zou het de timing van het proberen om een kind te krijgen niet veranderen?

  • Ik heb te weinig inlevingsvermogen om mezelf in deze situatie te plaatsen idk wat ik zou doen
  • Nee, ik zou dat het moment waarop we gaan proberen niet laten beïnvloeden daardoor
  • Ja, ik zou het wel wat eerder willen dan

0 stemmers

Ah ik denk hier best vaak over na, ik wil denk ik helemaal geen kinderen, maar het lijkt me zooooo leuk om mijn opa en oma en mijn moeder als overgroot en grootouders te zien :pleading_face: Ik wil ook voornamelijk om rationele redenen geen kind, ik heb gevoelsmatig wel een sterke kinderwens, dus vind dat echt wel lastig soms. Lijkt me zo mega wholesome en verbindend om mijn familie met mijn kind te zien. En ik zou dus als er verder geen bezwaren zijn behalve timing, wel eerder gaan proberen zwanger te raken, want het plezier van een kind krijgen zou voor mij helemaal verdubbeld worden als ik dat met mijn familie kan delen.

10 likes

Ik denk er dus ook vaak over na. Ook omdat ik ergens (heel naar en morbide) het gevoel heb dat mijn moeder vroeg komt te overlijden. Zou er echt alles aan willen doen zodat zij haar kleinkind nog mee kan maken.

1 like

Je gaat emigreren en je bevindt je in een luxepositie, want er worden je 2 banen aangeboden die je beide leuk vindt en verder ook prima zijn. Welke kies je?

Baan A
Consultancybedrijf, goede springplank voor je verdere carrière, leuke sociale activiteiten naast je werk (handig want emigratie, meer sociale contacten naast vriend + sportclub) en beter gevoel bij de gesprekken (was leuker contact). Nadelen zijn slechtere arbeidsvoorwaarden (meer werk voor minder geld), grote kans op meer reistijd (afhankelijk van klanten), goed gevoel van gesprek kan doordat ze commerciëler zijn ingericht, minder vrijheid in de functie (je krijgt taken en die voer je uit, weinig eigen invulling).

Baan B
Groot financiële dienstverlener, leukere functie, leuker bedrijf qua cultuur en werksfeer, betere arbeidsvoorwaarden en betere locatie. Nadelen is dat het meer een niche is waar je in zit wat tot gevolg kan hebben dat je minder doorgroeimogelijkheden hebt (maar groot bedrijf dus daarbinnen vaak wel veel opties), het gesprek heel erg een gesprek was waarbij vragen op je af werden gevuurd. En minder kans voor sociaal contact buiten werk.

  • Baan a
  • Baan b
  • Anders

0 stemmers

En ik hoor heel graag waarom a of b :hugs:

Dit kan je echt alleen zelf beslissen lijkt me… ik zou nooit consultant willen zijn maar dat is toch heel persoonlijk?

3 likes

Ja snap ik! Maar ik zou je ook weer niet te druk maken, misschien klopt je gevoel wel helemaal niet. En als de omstandigheden echt heel ver liggen van ideaal om een kind te krijgen zou het niet opwegen tegen je moeder als oma zien.

1 like

Haha ja het forum zal ook heus geen doorslaggevende factor zijn :upside_down_face: maar het helpt wel in de gedachtengang hierover.

Ik vind het lastig, want rationeel zou b beter zijn, maar ik weet niet hoe veel beter het gesprek bij a voelde. Dat ik me ergens thuis voel tussen de mensen is een belangrijke factor voor me, maar dat is sowieso lastig in te schatten na een gesprek.

2 likes

Ik heb a gestemd omdat dat exact de reden is waarom ik altijd dacht de consultancy in te willen gaan. Veel vrienden/kennissen die in de consultancy werken halen er ook vele voordelen uit. Maar ik ben er uiteindelijk niet gaan werken door de grote werkdruk maar werk toevallig bij een financiële dienstverlener haha. Dus misschien had ik juist wel b moeten stemmen.

3 likes

A, omdat het lijkt dat dat voor de toekomst , zowel op werkgebied als op sociaal vlak veel meer mogelijkheden biedt, en omdat het gesprek beter voelde.
Het sociale aspect kan echt heel moeilijk zijn als je emigreert dus die kans zou ik zeker aangrijpen.
Daarnaast klinkt het alsof B voor nu mooi is op papier (arbeidsvoorwaarden etc) maar het je ook meer beperkt voor de toekomst, wat ik juist niet zou willen als ik emigreer, omdat je niet weet hoe je je gaat voelen.

Maar het klinken allebei als goede opties eigenlijk.

3 likes

B, leukere functie én werksfeer wint het voor mij. Je besteedt zoveel uur op je werk, dan moet het daar wel leuk zijn.

4 likes

Ja mee eens, bij baan A kan het contact met collega’s buiten werk dan wel meer en leuker zijn, maar het meeste ben je toch op je werk en als je die functie niet heel leuk vind, lijkt het me ook dat je het minder lang volhoudt, waardoor die contacten ook weg gaan vallen.

2 likes

Mijn moeder wil zo graag grootmoeder worden. Soms voelt het als een soort druk om te zorgen voor kinderen in de familie. Mijn vriend heeft geen siblings en mijn zus heeft geen vriend en wil geen kinderen. Voelt ook heel vreemd dat onze (schoon)familie dan een soort van “stopt” bij ons.
Het zal toch zo zijn vrees ik want wil geen kinderen en ben heel gelukkig met mijn katten. Toch voelt het lastig soms

2 likes

Ga jij op vakantie terug naar plekken waar je al bent geweest?

  • Ja, bijna alleen maar
  • Veel
  • 50/50
  • Soms
  • Bijna niet
  • Nvt

0 stemmers

En ga je dan naar vaste plekken telkens?

  • Ja, een (aantal) vast(e) plek(ken) waar ik steeds naar terug ga
  • Nee, ik bezoek oude vakantieplekken afwisselend en meestal hooguit een tweede of derde keer
  • Ik keer zelden terug naar oude vakantieplekken
  • Nvt

0 stemmers

Ik ben een beetje aan het fantaseren over waar ik heen wil gaan met mijn fiets, en alle plekken waar ik het liefste als eerste heen wil, zijn plekken waar ik als kind ben geweest, met mijn ex op vakantie heen was, en mijn eerste vakantie alleen ben geweest. Dat verbaast me ergens, want ik heb nog nooit dezelfde vakantieplek uitgekozen en wil juist ook héél veel andere delen van Europa zien die ik niet ken. Maar ik wil zo graag terug!

1 like

Ik ben zelf eigenlijk meer van elke keer wat nieuws, maar bepaalde plekken blijf ik altijd komen want familie of bijzondere herinneringen.

Andere plekken zoek ik eigenlijk bijna altijd wel wat nieuws op wat favo plekken na. Soort FOMO/ rusteloosheid ook. Ik neem in een restaurant vaak altijd wat anders op het menu en ik kook in een jaar zelden iets 2 x omdat ik altijd wat nieuws wil proberen :skull:

3 likes

De plekken die ik voor een tweede keer bezoek zijn inderdaad plekken waar ik als kind al ben geweest en waar ik nu weer met mijn vriend heen wil. Met mijn ouders heb ik half Italië al een keer gezien, maar mijn vriend is op heel veel plekken nog niet geweest, dus dan ga je wel eens naar dezelfde plaats.
We gaan dan met de auto, dus we hebben wel een “vast” hotel in München langs de snelweg waar we dan overnachten, die is gewoon goedkoop en prijstechnisch aantrekkelijk.

Verder zijn we een paar jaar terug in New York geweest en dat vonden we allebei zo’n mooie sta. We hopen volgend jaar een wat grotere vakantie in Amerika te plannen (3 weken langs de westkust) en dan willen we op de terugweg heel graag nog een paar dagen naar New York.

2 likes

Ik wil denk ik geen kinderen, maar als ik dat wel wilde dan zou ik dat zeker eerder doen mits de situatie dat toelaat. Ik zou mijn ouders namelijk heel graag nog een keer een kleinkind gunnen omdat ze dat zo onwijs leuk vinden en het echt zouden overladen met liefde (ze zijn ook zo dol op mijn nichtje, maar zij is alweer een tiener), en daar zou ik het zeker voor willen opschuiven. Maar goed ik wil ze zelf dus niet haha.