Stel je persoonlijke vraag #28

Wat is meestal jullie overweging om ergens terug te keren naar een vakantieplek?

  • (Jeugd)herinneringen ophalen
  • Zo mooi dat ik er nog niet genoeg van heb gezien
  • Zo groot dat ik er nog niet alles van heb gezien
  • Praktisch gezien een handige en prettige plek
  • Weinig inspiratie voor andere plekken
  • Geen noodzaak aan nieuwe plekken ontdekken, prettig als ik iets al ken
  • Familie of vrienden wonen er
  • Anders, nl

0 stemmers

@Bunnyslippers Hierom ga ik altijd het liefste uit eten met mensen die willen delen! Ik wil alles proberen maar ben wel heel standvastig als ik eenmaal een favoriet gerecht heb, dan ga ik speciaal daarvoor terug.
Heb je met koken nooit cravings voor bepaalde gerechten die je eerder maakte?

@George Jeugdvakantieplekken aan je geliefde laten zien is het beste :pleading_face: Zooo leuk om iemand mee te nemen langs jouw memory lane.
Met New York kan ik het me goed voorstellen, het is daar zo groot, daar ontdek je elke keer wat nieuws.

3 likes

Benieuwd zijn hoe het daar er nu uitziet niet echt nostalgie maar vanuit nieuwsgierigheid.

2 likes

Ik ga jaarlijks (normaal gesproken) naar familie maar ja dat telt niet echt denk ik. Verder ga ik wel graag terug naar een plek waar ik gewoond heb, dat is deels mooie herinneringen en deels ook gewoon een fijne plek. Sommige steden vind ik ook leuk om vaker te bezoeken omdat er gewoon veel te zien is of ik weet dat het er leuk is.

Maar echt ergens naartoe gaan om mooie herinneringen op te halen vind ik wel riskant! Ik heb bijv hele mooie jeugdherinneringen aan een plek in Portugal waar ik als kind een aantal keer ben geweest, maar heb sterke vermoedens dat dat eigenlijk als plaats geen zak aan was en eigenlijk heel toeristisch :joy: dus dat laat ik liever bij de herinneringen. Mijn vader is er nog eens later teruggegaan met zijn vriendin en die had echt zoiets van ??? Nee schat dit is m niet. Ik ben heeeeeeel nostalgisch aangelegd maar wel op een fragiele manier hahaha.

6 likes

Wij gaan heel vaak op zomervakantie naar Italië en kamperen dan vaak op dezelfde plekken. Zijn gewoon favoriet en de omgeving blijft mooi dus heel fijn om daar regelmatig wel naar toe te gaan.

In principe proberen wij om het jaar een nieuwe reis te maken en om het jaar te kamperen waarbij we dan dus vaak ook wel op een bekende plek staan. Door een baby en Corona de laatste jaren niet echt van gekomen om verre reizen te maken alleen.

1 like

Op 1 plek ben ik eens terug gegaan omdat er een event in de buurt was waar ik naar toe wilde. Dus gekozen voor dezelfde plek vanwege de ligging en de goede ervaring.

1 like

Ik vind het echt leuk om naar oude vakantieplaatsen terug te gaan, soms alleen naar hetzelfde land/plaats en een ander hotel, soms naar dezelfde camping.

Maar ik wil ook graag nieuwe dingen ontdekken, dus ga ook graag naar nieuwe plekken. Ik probeer stedentrips/zonvakanties af te wisselen met plekken die ik ken en nieuwe plekken.

Ik vond New York bijvoorbeeld geweldig en ben daar nu twee keer geweest en zou zo nog een keer willen. En vorig jaar zijn we naar een camping in Italië geweest, juist omdat we dat kenden en wisten dat het chill was als we alleen maar daar verbleven (konden niet echt steden bezoeken ivm Corona, maar wilden er wel uit zijn).

1 like

Niet gaan dan inderdaad. Ik had dat heel erg met Curaçao. Op m’n 5e en 14e beide keren een maand geweest en echt hele mooie herinneringen aan (inclusief eerste keer dronken op het strand met oud en nieuw toen ik 14 was etc). Toen ging ik afgelopen jaar en echt alles was een deceptie, was liever niet gegaan of met andere verwachtingen.

2 likes

Ons gezin is iets van 10x naar hetzelfde park gegaan (dat kon mijn vader goedkoop krijgen van zijn werk dus was de enige optie). Ik ben er al 6 jaar niet meer geweest en ook niet alle tien keren meegeweest maar mijn vader wilt heel graag nog een keer en dan ga ik misschien wel mee.

1 like

Jaaa, mijn vriend houdt gelukkig ook van delen dus we nemen standaard ook allebei wat anders zodat we zoveel mogelijk kunnen proeven. Never forget die keer dat ik met mijn oma gezellie bij de lokale ‘Chinees’ wou eten en er een tafel was met 4 man die allemaal hun eigen bakje babi pangang bestelden met nasi (buiten coronatijd)?? Kan ik echt niks mee.

Bij sommige plekken heb ik wel een favoriet en dat neem ik dan soms wel vaker, maar verder vind ik het heel leuk om nieuwe dingen te proberen.

Ik moet zeggen dat ik ook wel cravings heb naar dingen, maar dan maak ik soms een variatie daar op. Plus ik vergeet ook vaak genoeg waar ik het recept vandaan heb/ wat ik precies gedaan heb vorige keer tot ergernis van mijn vriend. Maak dus wel dingen vaker, maar niet wekelijks/ maandelijks (eerder halfjaarlijks). Een weekmenu is echt mijn nachtmerrie. Bedenken wat ik precies wil eten ook trouwens dus je kan nooit echt winnen.

4 likes

afbeelding

102 likes

Oohh jaa dat had ik met Argelès sur mer. Begin 20 met vriendinnen geweest en tijd van ons leven gehad. Dus vorige zomer waren we in de buurt (was met eigen gezin) dus ik wilde daar heen. Nou echt verschrikkelijk, super toeristisch en beetje Salou vibes hahah, voelde me schuldig dat ik man + kind daarheen had gesleurd.

Wat wel een succes was, was het rondje West USA dat ik eerst met mijn ouders had gemaakt en jaren later met m’n vriend. Vond het heel leuk om hem een beetje mee te kunnen nemen naar mooie plekjes en je beleeft het echt op een heel andere manier als je met je geliefde bent.

4 likes

Ik denk hier best geregeld over na! Mijn vader wordt al best op leeftijd en het lijkt me heel leuk om hem opa van mijn kleinkind te zien zijn. Ik gun hem ook echt een hechte relatie met een kleinkind, maar om dan zelf te gaan haasten met een kind proberen te maken. Hm nee ik zie niet in hoe dat gaat werken. Ik (en partner :sweat_smile:) moet wel helemaal klaar zijn om ermee van start te gaan, dat kan ik denk ik niet forceren.

1 like

Het viel heel vaak tegen! Het fijne goede eerdere gevoel zal wel aan meer hebben gelegen dan enkel de plek. Ik heb dat trouwens ook met restaurants. Dan is het de tweede of derde keer toch veel minder fantastisch dan ik in mijn hoofd had zitten. Het verpest een beetje de eerste herinnering zelfs.

1 like

Zeggen jullie dan ook tjips?

  • Sjips
  • Tjips

0 stemmers

Ik ben 2x in parijs geweest maar daar vooral de toeristische bezienswaardigheden gezien. En ik zou wel weer terug willen om lekker te eten en lekker te shoppen en in een chique hotel te zitten.
En ik ben 2x in barcelona geweest maar niet 2x op dezelfde plek en ik zou dr graag nog een keer gaan omdat het een chille stad is.
Ohja en ik wil nog een keer naar newyork.
En nog een keer naar griekenland waar ik al 100x ben geweest maar nier meer sinds mn 12e dus dat word een nostalgische vakantie.

2 likes

Cherry gisteren zien lopen maar hij begint inderdaad wel op een cherrytomaat te lijken.

2 likes

Kerstomaatjes

2 likes

Hahaha ja bij mij is het volgens mij het Salou van Portugal, maar dan met dronken Britten. Ik kwam ook altijd thuis met een kettinkje met een dolfijn eraan of kralen enkelbandjes of zo’n plukje in mijn haar omwikkeld met gekleurd draad, dat kan geen goed teken zijn.

3 likes

Nou als je nog West USA tips hebt houd ik me aanbevolen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik kan dit woord niet lezen zonder hieraan te denken

45 likes