Wat accentueer jij het meest middels je kleding? Bewust/expres bedoel ik dan.
- Borsten
- Taille
- Billen en heupen
- Benen
- Schouders
- Ik accentueer niks, bewust
0 stemmers
Ik accentueer niks bewust (of in ieder geval te verschillend) dus de laatste optie zonder komma
Denk jij dat mensen uit Friesland aardiger zijn dan mensen uit Amsterdam?
- Ja dat denk ik wel
- Nee dat denk ik niet
0 stemmers
Denk jij dat mensen uit Overijssel aardiger zijn dan mensen uit Rotterdam?
- Ja dat denk ik wel
- Nee dat denk ik niet
0 stemmers
Denk jij dat mensen uit dorpen/kleine steden buiten de randstad aardiger zijn dan mensen uit de randstad?
- Ja dat denk ik wel
- Nee dat denk ik niet
0 stemmers
Toen wij in Den Haag woonde zeiden de buren voor het eerst wat toen wij gingen verhuizen; wat jammer dat jullie weg gaan Alle jaren daarvoor dat wij er woonde keken ze je alleen raar aan als je gedag zei.
In het dorp waar mijn vriend vandaan komt zegt iedereen elkaar gedag, ook al ken je die gene niet. Vond dat in het begin raar maar nu super normaal.
Hm ja, maar ik vind dat dus niet per se aardiger. Mijn ouders wonen in een dorp en daar zegt idd iedereen gedag, maar ze roddelen ook tien x zo erg/ in de gaten houden etc.
Opgegroeid in een klein dorp onder Den Helder en dat is exact mijn ervaring ook ja.
Zoveel geroddel en zo intens gemeen.
De anonimiteit van de stad met gewoon simpele beleefdheid vind ik een stuk vriendelijker.
Ja, ik wou net zeggen, bepaalde omgangsvormen volgen heeft niet per se met aardig zijn te maken! :0 Ik denk dat er in dorpen veel meer sociale controle is en dat dat positieve kanten heeft (vriendelijker gedrag, misschien ook voor veel mensen een groter vangnet, etc), maar mensen zijn gewoon mensen (en vaak stom).
Stel, je hebt je geliefde heel lang niet gezien en hij/zij komt met een heel vroege vlucht aan op Schiphol (6 uur ās ochtends). Ga je diegene ophalen?
- Natuurlijk, al moet ik er midden in de nacht voor opstaan!
- Ik ga diegene ophalen bij het plaatselijke station, heeft weinig meerwaarde om helemaal naar Schiphol te gaan
- Waar zie je me voor aan? Ik zie diegene vanzelf wel verschijnen en pak lekker mān nachtrust nu het nog kan!
0 stemmers
(Vraag dit voor een vriend)
Het idee van in een klein dorp wonen lijkt me heerlijk maar mijn ervaring vond ik verschrikkelijk⦠Iedereen weet alles (of denkt alles te weten) en daarin opgroeien vond ik heel beperkend.
Veel vriendinnen van mij hebben dat juist andersom dus als iemand nu in een dorp gaat wonen dont worry!!!, maar het is het niet voor mij.
Reistijd naar Schiphol zou voor mij wel meespelen⦠Woon zelf krap 30 minuten rijden vanaf Schiphol. Vanuit Friesland zou ik er iets langer over na moeten denken haha.
Al heb ik diegene vorige week nog gezien, ik ga gewoon als mijn vriend, familie of een vriendin het vraagt. Vroeg op Schiphol aankomen is al kut genoeg en ik woon ook maar op een half uurtje rijden daar vandaan, scheelt ook.
Je zit op het terras en je hebt een verse jus besteld. Je bestelling komt en je krijgt jus uit een pak. Zeg je hier wat van?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hahah nou jullie mening is duidelijk. Mijn vriend vindt het zelf prima als ik ām gewoon bij het plaatselijke station opwacht (zegt hij) maar ik denk dat ie het wel net iets fijner vindt als ik naar Schiphol kom. Zou ik zelf ook vinden. En dan heb ik zelf ook eens een uitje
Situatie: buurvrouw heeft 2 nerveuze teckels die soms de hele dag of avond blaffen als buurvrouw weg is. Zij werkt fulltime en komt ze in dr pauze uitlaten. Wij klagen daar nooit over en soms als het extreem lang of laat is sturen we een appje om te vragen of we met de sleutel die we hebben even de hondjes aandacht moeten geven of dat ze al bijna thuis is. Soms is ze dan blij en zegt ze ja en gaan wij ze even in de tuin laten spelen en knuffelen, soms is ze al bijna thuis en hoeft het niet. Meer contact dan dit en vriendelijk gedag zeggen en praten over onze honden hebben we niet.
Wij zijn aan het verbouwen en dat hebben we 3 weken van tevoren laten weten inclusief planning van ergste herrie.
Halverwege (afgelopen donderdag) hebben we beide kanten een plantje voor in de tuin gebracht met excuses voor de overlast en om nog even te helpen herinneren dat maandag en dinsdag echt extreem veel herrie wordt en wij van 8:00 - 16:00 uur uit huis gaan daarom die dagen.
Buurvrouw reageert een beetje gepikeerd en bitchy, nam pas toen we wegliepen het plantje aan (na nog een keer aanbieden) en zegt dat ze dr puberzoons dan maar gaat laten weten bij hun vader te blijven die 2 dagen en de hondjes maar naar de opvang te brengen dan⦠De manier waarop ze dat vragend zei viel later voor mij het kwartje dat ik dénk dat ze had willen vragen of wij dat gingen betalen. Aanname van mij hoor.
- Stel voor die opvang te betalen
- Lekker laten zoals het is
- Ik heb hier geen mening over
- Ik heb hier een andere mening over die ik ga toelichten
0 stemmers
Jaa zeker als hij koffers heeft en het dit weer is enzo is het wel fijn om gewoon in een auto te kunnen ploffen!
Toen ik na een paar weken terugkwam uit het buitenland heeft mijn vriend mij ook niet opgehaald op Schiphol, omdat dat met zijn werkschema super lastig zou zijn. Dat begreep ik helemaal en vond ik ook niet erg, nog even een uur alleen in de trein maakt dan ook niet meer uit. Is denk ik ook gewoon afhankelijk van de situatie.
Ik vind het al heel lief dat jullie een plantje aanbieden! Verbouwingen horen er helaas af en toe bij en zou zeker niet meebetalen.
Lol dit gebeurde in het restaurant waar ik werkte zo vaak, āvers geperste juseā maar het kwam gewoon bij de groothandel vandaan in een pak. En dan moest ik van de baas tegen de klanten die er wat van zeiden, zeggen āmaar de leverancier heeft het echt zelf geperst hoor!!!ā