Stel je persoonlijke vraag #29

Ja is het misschien ook wel nu ik erover nadenk. Ook vaak genoeg lekker uiteten geweest voor 80 euro. Maar wijn kan bijvoorbeeld al echt aantikken. Als je dan ook nog een voorgerecht hebt, nagerecht, dan zit je er zo aan.

1 like

Ja was een heel leuke ervaring en alles werd zo minutieus opgediend. Vind het jammer dat ik de andere driesterrenzaken in belgie niet heb kunnen doen.

Dat is zo! Ik drink geen alcohol dus dat helpt wel enorm bij de rekening.

Nee Kobe heeft nu oa de superette in Gent. Peter Goossens heeft het hof van cleve in Kruisem

Ooit geweest in een restaurant met:

• Michelin 3 sterren
  • Michelin 2 sterren
  • Michelin 1 ster
  • In de michelingids
  • Niks van dit voor zover ik weet

0 stemmers

Stel er gaat iemand van ons naar het Wylde Pad als mystery guest, moet diegene dan slapen in:

0 stemmers

Ben je bereid om als mystery guest naar het Wylde pad te gaan?

• Ja, ik wil er sowieso al heen
  • Ja, alleen als mijn verblijf gesponsord wordt door FF
  • Nee

0 stemmers

Zou je een FF’er willen sponsoren om er heen te gaan in ruil voor een verslag?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, hoeveel geld in euro’s ben jij bereid bij te dragen voor dit goede doel?

• 5
  • 10
  • 15
  • 20
  • 25
  • 30
  • 35
  • 40
  • 45
  • 50
  • 55
  • 60
  • 65
  • 70
  • 75
  • 80
  • 85
  • 90
  • 95
  • 100

0 stemmers

2 likes

Ik ben echt een enorme tatta die bijna nooit uit eten gaat en al helemaal niet bij dure restaurants dus waarschijnlijk vinden anderen dit totaal niet bijzonder, maar ik heb het meest genoten van een traditionele paella op een pleintje in Valencia :heart:

6 likes

Bij Jef (Texel) vond ik heel erg lekker. Is wel Michelin / sjiek eten dus dat moet wel je ding zijn. Heb daar ook overnacht en vooral ook het ontbijt was echt te gek! Zelfde geldt voor de Librije, echt een heerlijke ervaring (ook incl overnachting, ontbijt maar disclaimer dit hebben we gekregen als huwelijkscadeau, niet zelf betaald).

Indonesisch (mijn favo keuken):

• Ron Blauw in Amstelveel voor als je echt een vond beetje fancy wilt tafelen met goeie wijnen.
  • Maar wil je écht lekker Indonesisch moet je sowieso naar Den Haag. En Soeboer is dan mijn favo. Zit je op plastic stoelen met kitsch kunst aan de muren, maar wel met fantastisch eten.
  • Oh en als je geen vlees & vis eet kan ik ook de Vegetarische Toko in Den haag heeeel erg aanraden, maar dan om af te halen of te bezorgen.

Overig:

• De moerbei in Warmond. Ook Michelin maar werken alleen met seizoens- en streek producten. En hun sommelier is mega leuk, vertelt met super veel passie over alle wijnen. Wel in een klein plaatsje / uit de richting.
  • Oker in Den haag. Is al jaren geleden dat ik daar voor het laatst was maar ik droom nog steeds over hun truffel risotto.

Love eten en uit eten gaan dus heb echt een mega lijst maar dit is even snel het eerste zo uit m’n hoofd.

11 likes

Bij Jef kreeg ik laatst aangeraden, had er daarvoor werkelijk nog nooit van gehoord. Jij vond het ook wel de moeite waard dus?
Wij zijn allebei redelijk lastige eters, dus vind dat soort zaken aan de ene kant tricky, aan de andere kant heb ik ook wel de overtuiging dat zo’n chef op dat niveau elk product lekker kan bereiden

Maar aan de andere kant: je gebruikt je telefoon waarschijnlijk echt iedere dag, dan is een fijne gebruikservaring ook wel wat waard.

Je went ook supersnel aan hoe een toestel werkt in mijn ervaring.
Batterijduur en dat hij niet heel gammel is/snel kapot gaat zijn fijn, maar verder merk ik niet echt heel veel meerwaarde aan een duurdere telefoon.
Zeker omdat hij maar een paar jaar meegaat, zoals jij ook al zegt.
Een fairphone zou ik zelf wel overwegen trouwens, maar daar moet je maar net het budget voor hebben natuurlijk.

8 likes

Ja je hebt gelijk, helemaal mee eens!

1 like

Doe jij nog :v:t3: op foto’s enz?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nee het is totaal niet mijn ding inderdaad, en ik drink ook geen alcohol terwijl wijn volgens mij echt de helft van de beleving is dus voor mij hoeft het niet zo. Ik ga wel bij het lokale restaurant lekker simpel eten, is goed genoeg voor mij.

Mijn schoonmoeder houdt heel erg van fancy restaurants en meestal als ze wilt dat ik ook kom probeer ik eronder uit te komen. Naar mijn mening is het eten niet per se beter dan een restaurant van een middenklasse en betaal je extra voor de status, het zien en gezien worden etc.

Het duurste waar ik gegeten heb is denk ik Nobu in London, omdat we veel gerechten hadden. Die hebben ooit wel een michelin ster gehad maar nu niet meer. Ik vond er niet veel aan.

1 like

Ik kan er niks aan doen. De camera gaat aan en die twee vingers komen tevoorschijn hehehe

1 like

Duurste restaurant was ook direct m’n lievelings waar ik ooit heb gegeten (de Zusters in Maarssen, al 100 keer geplugd hier haha)! Voor mijn referentiekader best duur, maar niet het niveau dat ik er voor moet sparen. Qua prijs-kwaliteit vond ik het het 1000% waard, maar ook zo lekker dat ik een beetje bang ben om echt veel geld uit te geven aan een restaurant met een of meerdere sterren omdat die verhoudingen voor m’n gevoel toch anders gaat liggen dan. Maar daar moet ik me denk ik maar gewoon overheen zetten want wil toch echt wel graag een keer naar iets met sterren

8 likes

Ja! We gaan er deze zomer weer een x heen (als er tenminste nog een hotel te boeken valt op het eiland in augustus / september).

Fine dining moet natuurlijk wel echt je ding zijn. Maar ja, ik vond het daar echt heerlijk om uren te zitten. Ze koken met vooral veel Texelse producten waar dan een verhaal aan vast zit wat ik ook leuk vind!

3 likes

Oh ik vind het echt zo heerlijk wat duurder uit eten te gaan! Lekker eten, in de watten gelegd worden, bijpassende wijn overal bij. Altijd fantastische avonden waar ik nog vaak aan terug denk.

Heb een bonusje ovor mijn werk gehad en be van plan die te spenderen bij een zaakje met Michelinster, en dan ook direct blijven slapen

6 likes

Heb je wel eens een brazilian wax (of vergelijkbaar) gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor degenen die ja hebben gestemd: de eerste keer brazilian wax vond ik

• Meevallen qua pijn
  • Tegenvallen qua pijn

0 stemmers