Stel je persoonlijke vraag #29

Hoort bij jouw beeld van volwassen zijn het hebben van kinderen en een koophuis?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de ja-stemmers: ben je jonger of ouder dan 30?

• 29 of jonger
  • 30 of ouder

0 stemmers

Voor de nee-stemmers:

• Ik ben 29 of jonger
  • 30 of ouder

0 stemmers

Bij mij was dat altijd een groot onderdeel van het beeld, maar dat is na mijn 30e wel heel erg gaan verschuiven

Oeps per ongeluk op de tweede poll gestemd

Ik wel en voel me nul volwassen. Dacht ook altijd dat het dan zou komen, maar volgens mij bluft de hele wereld zich door dat volwassenheid heen.

17 likes

Mijn opa werd ook tewerkgesteld in Duitsland en wilde niet, maar hij durfde niet onder te duiken dus is toch gewoon gegaan. Ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan hebben, een waar kleinkind van hem ben ik.

1 like

Goed om te horen

1 like

Oh wow, wat tof. Ik weet alles wat ik weet van mijn oma dr vader doordat 2 van zn zoons een heel genealogisch onderzoek hebben gedaan en er een boek van hebben gemaakt voor de familie, maar toch heel tof om hem zo direct te vinden in die index.

Er staat ook bij dat hij ontslagen is van de dienstplicht in 1925, ondanks dat er wel geschikt staat bij de stempels. Geen idee waarom dat dan was.

1 like

Ik vind het echt jammer dat ik pas heel laat doorkreeg dat iedereen maar wat doet. Ik heb me jarenlang laten belemmeren door faalangst omdat ik nooit het gevoel had dingen écht te begrijpen, maar pas na mijn 25 ofzo kreeg ik door dat de meeste mensen ook maar meegaan met de stroom, bluffen, hun best doen en maar hopen dat het goed uitpakt.

30 likes

Ben jij bang voor monstertrucks?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Huh, dat “hihi” lees ik totaal niet in de berichtjes hierboven. Het is toch normaal dat veel mensen het gevoel hebben niet volwassen te zijn in een samenleving die heel veel druk legt op bepaalde zaken, zoals een huis (ĂŒberhaupt kunnen) kopen, een goede vaste baan hebben en kinderen krijgen? Superfijn natuurlijk dat jij die druk minder voelt en jezelf wel volwassen voelt! Ik kan me echter niet voorstellen dat wie dat gevoel niet heeft dat leuk of schattig vindt.

14 likes

Weet jij wat de reden is dat boter van geitenmelk witter is dan boter van schapen of koeienmelk?

• Nee en boeit me ook geen drol
  • Nee maar nu wil ik het wel weten
  • Ja dat weet ik

0 stemmers

Nee maar VERTEL!

Ik hang aan je lippen

2 likes

Ik keek dus een video op Youtube waarin iemand het over boter heeft. Geitenkaas is dus witter dan koeienmelk en schapenmelk vanwege caroteen. Caroteen zit in het voedsel van al deze dieren (en heeft dus een gelige/oranjeachtige kleur), maar bij koeien en schapen gaat dit direct door naar de melk omdat het niet omgezet wordt in het lichaam. Geiten zetten dit wel om in het lichaam naar een ander stofje (vitamine A), waardoor de caroteen en dus de gelige kleur niet in hun melk/boter/kaas te zien is.

30 likes

Na al die heldhaftige verhalen wil ik nog even kwijt dat mijn oma gewoon een beetje verliefd was op de Duitse soldaten die bij haar in huis gelegerd waren. Uiteindelijk waren dat ook gewoon allemaal maar tieners.
(Er is heen kind of relatie uit voortgekomen)

26 likes

Ja daar kan ik me wel in vinden (beetje hetzelfde met wel/niet burgerlijk zijn en dat dat ook als term gebruikt wordt om mensen vooral negatief mee af te schilderen terwijl iedereen gewoon z’n leven leidt).

Ookal kan ik me ook erg vinden in de post die @kali hier had gepost: Wat je even kwijt wil #53 - #1958 door dilla
Alsof het concept wat je zelf bij volwassen voorgesteld hebt eigenlijk heel anders is dan de realiteit van volwassen zijn (als er al een “waarheid” bestaat). En dat het daarom voelt alsof je daar nooit mee overeen gaat komen.

3 likes

Ja ik was ook vet teleurgesteld toen m’n moeder net hier was en mij ook niet kon helpen met de haakjes van de gordijnen
 ik dacht ja jemig jij bent de volwassene hier

Maar ze heeft ook zero huishoudskills

6 likes

Lekker boeiend of je volwassen bent. Leef je leven gewoon. Soms als ik hier dingen lees denk ik: wow, als ik hier allemaal over na zou moeten denken, zou ik gek worden. Niet per se over dit onderwerp trouwens. Maar jeetje, wat kun je jezelf allemaal een hoop druk opleggen/jezelf gek gaan zitten maken wat betreft hoe dingen zouden horen.

29 likes

Ik had een paar jaar geleden ook echt zo’n besef van: volgens mij ben je volwassen op het moment dat je beseft dat echt iedereen maar wat doet. Vroeger dacht ik altijd dat volwassen zijn heel leuk moest wezen, dat je dan alles wist en je leven ‘ineens’ was ingericht en dat dat dan superleuk was. Nu weet ik dat mijn ouders ook maar gewoon deden en doen wat zij denken dat goed is. Zonder alwetendheid haha.

Ik heb helaas wel dat ik me soms te veel aantrek van die druk voor het ideaalplaatje. Ik wilde nooit kinderen of een relatie. Ik ben nu 26, zonder ooit een serieuze relatie te hebben gehad. En mede door de opmerkingen van 'ach je bent de juiste nog niet tegengekomen", ‘voor jou is ook wel iemand’, ga ik aan mezelf twijfelen. Waarom vind ik niemand leuk? Waarom spreekt het beeld van een relatie me niet aan? Wat is er mis met mij? En dan ga ik weer twijfelen of ik het niet stiekem wel wil. Waardoor ik nu niet zo goed weet of ik het wil omdat ik gewoon qua leeftijd er ineens wel aantoe ben, of dat het me gewoon is aangepraat.

7 likes

Als er minderjarigen bij betrokken zijn sowieso. Verder vind ik het verschillen per situatie, maar zou het wel netjes vinden wanneer er wel contact wordt opgenomen met nabestaanden (of in ieder geval proberen want je krijgt ook niet altijd gehoor). Maar niet dat het dus in alle gevallen verplicht moet zijn.

2 likes

Nee ik doelde ook niet op wat jij erover zei eigenlijk! Meer in het algemeen, omdat ik het een vergelijkbaar “concept” vind.

1 like