Stel je persoonlijke vraag #29

Ja… Wat ik duur vind is misschien wel goedkoper of duurder dan wat een ander duur vindt. Maar over het algemeen, tripadvisor heeft van die eurotekentjes toch om ‘klasse’ aan te geven, €€€-€€€€ en alles erboven noem ik wel duur/luxe uit eten te gaan. Niet per se Librije niveau ofzo. Waar ik nog graag heen wil wat ik als een duur restaurant zie is the Red Sun in Blaricum, hoor ik wel goeie dingen over.

Haha ok ik eet iig nooit ergens waar de prijzen niet achter de gerechten staan :stuck_out_tongue:

3 likes

Beste/lekkerste restaurant waar je gegeten hebt

• Was in NL/belgië
  • Was in het buitenland

0 stemmers

Ik vind een diner voor 2 voor 130 euro ofzo denk ik prima? Ik weet het ook niet meer. Het kan zooo enorm verschillen per restaurant. Maar 1000 euro ofzo ehm hell no.

@Nysmn dit was natuurlijk in napels! Omg zooo goed, helaas heb ik géén idee hoe dat restaurant heette. :cry: de voorgerechten waren heel goed en die pizzas werden in 60 seconde in zon mega steenoven gebakken en oh zo goed. En niet duur!!

Dit zie ik ookal als aardig duur eigenlijk :joy: maarja ben ook maar een student.

4 likes

Hof van Cleve!

2 likes

Ik vind op vakantie al het eten lekkerder dan thuis, dus dat beïnvloedt de ervaring wel. Zelfs mijn karige campingprakkie smaakt dan als een sterrenmaal.

8 likes

Wauw 3 michelinsterren, dat zijn echt van die kleine kunstwerken op je bord zeker. Mooie locatie ook!

1 like

Ja is het misschien ook wel nu ik erover nadenk. Ook vaak genoeg lekker uiteten geweest voor 80 euro. Maar wijn kan bijvoorbeeld al echt aantikken. Als je dan ook nog een voorgerecht hebt, nagerecht, dan zit je er zo aan.

1 like

Ja was een heel leuke ervaring en alles werd zo minutieus opgediend. Vind het jammer dat ik de andere driesterrenzaken in belgie niet heb kunnen doen.

Dat is zo! Ik drink geen alcohol dus dat helpt wel enorm bij de rekening.

Nee Kobe heeft nu oa de superette in Gent. Peter Goossens heeft het hof van cleve in Kruisem

Ooit geweest in een restaurant met:

• Michelin 3 sterren
  • Michelin 2 sterren
  • Michelin 1 ster
  • In de michelingids
  • Niks van dit voor zover ik weet

0 stemmers

Stel er gaat iemand van ons naar het Wylde Pad als mystery guest, moet diegene dan slapen in:

0 stemmers

Ben je bereid om als mystery guest naar het Wylde pad te gaan?

• Ja, ik wil er sowieso al heen
  • Ja, alleen als mijn verblijf gesponsord wordt door FF
  • Nee

0 stemmers

Zou je een FF’er willen sponsoren om er heen te gaan in ruil voor een verslag?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, hoeveel geld in euro’s ben jij bereid bij te dragen voor dit goede doel?

• 5
  • 10
  • 15
  • 20
  • 25
  • 30
  • 35
  • 40
  • 45
  • 50
  • 55
  • 60
  • 65
  • 70
  • 75
  • 80
  • 85
  • 90
  • 95
  • 100

0 stemmers

2 likes

Ik ben echt een enorme tatta die bijna nooit uit eten gaat en al helemaal niet bij dure restaurants dus waarschijnlijk vinden anderen dit totaal niet bijzonder, maar ik heb het meest genoten van een traditionele paella op een pleintje in Valencia :heart:

6 likes

Bij Jef (Texel) vond ik heel erg lekker. Is wel Michelin / sjiek eten dus dat moet wel je ding zijn. Heb daar ook overnacht en vooral ook het ontbijt was echt te gek! Zelfde geldt voor de Librije, echt een heerlijke ervaring (ook incl overnachting, ontbijt maar disclaimer dit hebben we gekregen als huwelijkscadeau, niet zelf betaald).

Indonesisch (mijn favo keuken):

• Ron Blauw in Amstelveel voor als je echt een vond beetje fancy wilt tafelen met goeie wijnen.
  • Maar wil je écht lekker Indonesisch moet je sowieso naar Den Haag. En Soeboer is dan mijn favo. Zit je op plastic stoelen met kitsch kunst aan de muren, maar wel met fantastisch eten.
  • Oh en als je geen vlees & vis eet kan ik ook de Vegetarische Toko in Den haag heeeel erg aanraden, maar dan om af te halen of te bezorgen.

Overig:

• De moerbei in Warmond. Ook Michelin maar werken alleen met seizoens- en streek producten. En hun sommelier is mega leuk, vertelt met super veel passie over alle wijnen. Wel in een klein plaatsje / uit de richting.
  • Oker in Den haag. Is al jaren geleden dat ik daar voor het laatst was maar ik droom nog steeds over hun truffel risotto.

Love eten en uit eten gaan dus heb echt een mega lijst maar dit is even snel het eerste zo uit m’n hoofd.

11 likes

Bij Jef kreeg ik laatst aangeraden, had er daarvoor werkelijk nog nooit van gehoord. Jij vond het ook wel de moeite waard dus?
Wij zijn allebei redelijk lastige eters, dus vind dat soort zaken aan de ene kant tricky, aan de andere kant heb ik ook wel de overtuiging dat zo’n chef op dat niveau elk product lekker kan bereiden

Maar aan de andere kant: je gebruikt je telefoon waarschijnlijk echt iedere dag, dan is een fijne gebruikservaring ook wel wat waard.

Je went ook supersnel aan hoe een toestel werkt in mijn ervaring.
Batterijduur en dat hij niet heel gammel is/snel kapot gaat zijn fijn, maar verder merk ik niet echt heel veel meerwaarde aan een duurdere telefoon.
Zeker omdat hij maar een paar jaar meegaat, zoals jij ook al zegt.
Een fairphone zou ik zelf wel overwegen trouwens, maar daar moet je maar net het budget voor hebben natuurlijk.

8 likes

Ja je hebt gelijk, helemaal mee eens!

1 like