Stel je persoonlijke vraag #29

Ja ik weet het, maar daar heb ik ook al horrorverhalen over gehoord. Dat een vriendin op een locatie een borrel had na de uitvaart van haar opa waar ook een huwelijk daarnaast plaatsvond.
Maar ook is dit weer leuk voor degenen die dit willen, maar ik vind dit zelf echt te luxe.

Kijk, iedereen moet doen wat hij wil, maar voor mezelf hou ik het zo simpel mogelijk

2 likes

Was die borrel een wens van de overledene of meer een idee van de nabestaanden?

Bij mijn oma’s uitvaart was er na afloop een all you can eat lunchbuffet met open bar. Ze hield altijd van lekker eten en gezelligheid dus dit paste perfect bij haar.

11 likes

Klinkt inderdaad heel passend om dan op zo’n manier de uitvaart samen af te sluiten. Heel mooi (bedankt voor het uittypen haha)

1 like

Ja bijna iedereen. Zijn maar heel weinig mensen die niet af en toe proberen om extra grappig / gevat / sarcastisch / whatever uit de hoek proberen te komen. Boeit me ook niet echt verder.

@anon4388265 en @FrauHelga zijn een van de weinigen die ik nu zo snel uit m’n hoofd kan bedenken die dat niet doen.

9 likes

Ligt er een beetje aan. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld zo ernstig ziek voordat ze sterven en amper nog herkenbaar. Dan zou ik het misschien niet willen. Ik moet zeggen dat bij de begrafenissen waar ik ben geweest bijna altijd de kist open was. Maar dat zal wel toeval zijn.

Als iemand je nu vraagt hoe oud je ouders zijn, kun je daar dan direct antwoord op geven?

• Ja
  • Nee ik moet ff nadenken
  • Nee ik weet het ĂŒberhaupt niet

0 stemmers

Toen mn moeder laatst jarig was moest ik helemaal aan de hand van haar geboortejaar het uitrekenen. :grimacing:

Die van mijn broertje vind ik altijd lastiger :sweat_smile:

2 likes

Ik snap dat het een mooi idee is om as te laten verwerken in een tattoo maar dit moet je dus echt niet doen, as in je inkt kan de meest smerige ontstekingen opleveren. Logisch eigenlijk. Als je erover nadenkt klinkt verbrande botten etc onder je huid injecteren niet echt als een slim idee.

9 likes

En @anon50301661
Klinkt inderdaad logisch dat het niet zo hygiënisch is, ik had het gewoon nog nooit gehoord en vond het een mooi idee van die persoon.

1 like

Ik weet het omdat ik het een keer heb onderzocht omdat het me ook een mooi idee leek. Daar ben ik wel van genezen na het zien van walgelijke foto’s :joy:

2 likes

Ik stond op het punt om te gaan googlen, bedankt om me tegen te houden :smiley: .

1 like

Baby’s zijn echt de meest perfecte dingen om op je schoot te nemen. Warm, zacht en ruiken lekker

6 likes

Ja of “hij/zij lijkt op zichzelf”. Ik bedoel, er ligt ook niet iemand anders in die kist meestal he.

6 likes

Dat zei mijn opa over mijn oma. Ik had mijn oma al 3 jaar niet gezien, ze zat met zware dementie opgenomen in een verzorgingshuis. Opa vond het erg belangrijk dat ik haar nog zou zien voor ze de kist gingen sluiten. Om hem een plezier te doen ben ik inderdaad gaan kijken en ik vond het verschrikkelijk. Ze leek helemaal niet op de oma die ik in mijn herinneringen wilde houden! En hij maar zeggen dat ze weer zo op zichzelf leek. Misschien voor hem, omdat ze de afgelopen 2 jaar zo verkrampt in een rolstoel had gezeten, maat voor mij leek ze niets op mijn lieve oma. Ik heb er echt spijt van dat ik me heb laten overhalen door opa om te gaan kijken.

2 likes

Haha, dat zei ik tegen iedereen die het maar horen wilde (of niet) over mijn vader. Vond ik op dat moment ook echt. Maar als ik terugkijk naar foto’s denk ik echt: hoezo lag hij er mooi bij, is gewoon een grauw lijk zoals elk ander.

3 likes

Hoe laat is het op deze klok (ongeveer, +/- 5 minuten verschil telt ook)?

• Tien over één
  • Tien over half twee
  • Tien over zeven
  • Tien over half acht
  • Nog iets anders
  • Ik heb geen flauw idee

0 stemmers

• Het was mij meteen duidelijk
  • Het was mij na even zoeken duidelijk
  • Ik snap er nog steeds niks van

0 stemmers

Ik dacht vijf over zeven :face_with_monocle:

8 likes

Ik kan sowieso niks met klokken die geen cijfers aangeven. Geef mij maar digitaal en anders altijd met cijfers.

3 likes

Ik ook

1 like