Stel je persoonlijke vraag #29

1 like

Huh? Omdat je wilt doen met een volwassen persoon, niet in het bij zijn van een kind (lees : vervelende volume, hoge tonen, plakhanden, met een beetje pech nog wat kwijl). đŸ„Č

Ik vind het vreemd. No offense richting kindjes, maar lekker lunchen is toch wat anders met een kind erbij die aandacht vraagt (en nodig heeft).

5 likes

Stel je bent aseksueel, wat zou voor jou de fijnste manier zijn om een relatie te hebben met een persoon die niet aseksueel is?

Aseksueel in deze vraag in de zin van nooit zin hebben in seks en je tot niemand seksueel aangetrokken voelen.

• Geen relatie dan maar
  • Gewoon geen seks, voor zowel mij als partner
  • Partner mag seks hebben met anderen
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik kan me dit persoonlijk niet voorstellen. De gevoelens verschillen per persoon, sommigen zijn ook aromantisch, sommigen aromantisch maar niet aseksueel, enz. dus ik heb oprecht geen idee hoe ik me zou voelen in die situatie

7 likes

In dit geval niet aromantisch, alleen aseksueel

dan zou ik het nog niet weten :rofl:

1 like

Maar aseksualiteit hoeft niet te betekenen dat je geen seks hebt/wilt, het betekent alleen dat je geen seksuele aantrekkingskracht voelt.

Ik zou dan gewoon af en toe seks hebben. Tenzij het hele heftige negatieve gevoelens te boven brengt uiteraard. Maar als het meer is dat het van jou niet hoeft en je het niet heel chill vind maar ook niet vreselijk heftig. Dan kan je het toch af en toe doen voor je partner?

3 likes

Dat je het alsnog kan hebben begrijp ik, maar vond de optie ‘me eroverheen zetten en alsnog seks hebben’ een beetje moeilijk te verwoorden.
Maar seks willen kan dus ook gewoon? Bedoel je dan meer het idee van seks, waar je dan zin in hebt? Want ik dacht als je aseksueel bent heb je dus geen zin in seks zelf.

Maar dan wil je het toch ook automatisch niet lijkt me als je geen seksuele gevoelens hebt?

2 likes

Zeg jij richtingaanwijzer

• aan
  • uit

0 stemmers

als je dus je knipperlicht aan doet.

Het is een spectrum, niet iedereen voelt 0 aantrekkingskracht

3 likes

Dan zal ik mijn vraag duidelijker stellen! Aseksualiteit in de zin van 0 seksuele aantrekkingskracht, nooit zin in seks.

Hahaha er zijn best veel mensen in mijn omgeving die dat dus zeggen. Wel 50+ dus misschien een generatiedingetje. Ik begrijp het ook niet.

En dan alsnog prima dat je niks wilt doen zonder je kinds maar verwijt dat niet de ander dat die geen rekening met je houdt. Het is niet dat voordat ze een eigen kind had er een ander kind mee ging (ga ik voor het gemak ff vanuit) en @anon91169173 ineens geen kinderen erbij wilt. Zeg dan gewoon: joh ik vind mijn kind zo leuk, neem ze/hem liever mee dan dat ik m thuis laat. Als je dat niks vind, jammer maar ik blijf hierachter staan en zullen we voorlopig niks meer kunnen doen.

Nee in alle eerlijkheid dat is wel raar om te zeggen natuurlijk, maar dat is het toch gewoon? Het is niet dat als je pre kind bevriend raakte dan je daarna ineens ook iemands kind helemaal leuk moet vinden. Mi echt de reden dat veel vriendschappen verwateren nadat 1 kinderen krijgt en de andere niet. Ben bang dat ik ook zo wordt als ik ooit eenkind zou hebben, heb t nu met mn puppy al. Alhoewel die mag bijna altijd wel mee. :rofl:

3 likes

Omdat er heeeeeeel vroeger denk ik letterlijk iets uitstak on je richting aan te geven.

2 likes

Tot een paar jaar geleden zei ik standaard uit, totdat ik een vriend kreeg die zich er aan ergerde en het uit mijn hoofd probeerde te rammen. Nu zeg ik vaker knipperlicht aan dan uit.

Dat zou dan ook gelijk de eerste keer naar een Dixie gaan voor jou dan toch? Wel een goede vuurdoop dan😜

Maar nee grapje, ben het helemaal met je eens. En ik denk ook dat een relatie meer is dan alleen maar seks, maar om een relatie tussen twee verschillende behoeftes dan goed te laten werken, lijkt iets ontzeggen omdat jij er dan geen behoefte aan hebt niet echt de manier om het te laten slagen.

@anon50301661 En ik heb pre-corona ook wel eens een vriendin en kinderen meegenomen naar De Rechtbank en pannenkoeken eten in Rhijnauwen. En ik vond het toen hartstikke gezellig maar soms wil ik gewoon het over serieuze onderwerpen met iemand praten zonder dat het gros van de aandacht uit moet gaan naar een kind.

Ik vind het lastig in te beelden hoe het zou zijn om aseksueel te zijn al weet ik wel wat dat begrip inhoudt.

4 likes

Jij fietst nooit? :rofl:

1 like