Ah op die manier, heel letterlijk.
Ja dan zou ik zonder buitenland kunnen, maar ik zou het wel echt heel kut vinden. Kan geluk uit andere dingen halen natuurlijk, maar zou toch wel een van de laatste dingen zijn die ik ooit zou opgeven denk ik.
Ah op die manier, heel letterlijk.
Ja dan zou ik zonder buitenland kunnen, maar ik zou het wel echt heel kut vinden. Kan geluk uit andere dingen halen natuurlijk, maar zou toch wel een van de laatste dingen zijn die ik ooit zou opgeven denk ik.
Voor een vakantiegevoel hoef ik eigenlijk niet eens m’n eigen huis uit. Bepaald weer of licht roept dat bij mij altijd enorm op. Of geuren. Zelfs door een grote schoonmaak in de zomer, krijg ik een vakantiegevoel, omdat alleen dan m’n badkamer naar chloor (en dus zwembad) ruikt. Het is dus deels misschien wel herinnering aan vroegere vakanties.
Valt me vooral op dat de mensen die naar eigen zeggen wel echt op vakantie ‘moeten’ na afloop vrijwel altijd veel te klagen hebben. Die lijken nooit echt tevreden te zijn en zijn altijd weer met de volgende vakantie bezig (degene die ik ken dan).
Voor mij is dat ook vakantie aangezien ik daar ook zoveel mogelijk op het strand ga liggen, toeristen dingen doen etc. Het is ook niet zo dat ik 2 weken naar familie ga + nog een losse vakantie dan ergens anders in het jaar.
Op zich heb je hier niet echt een festival of concert voor nodig toch.
Omdat Nederland onderschat wordt of Australië overschat?
Huh?
Nederland is zo divers qua landschappen, mensen (hoeveel culturen in dit land wonen!) en er valt zat te beleven.
Maar we hebben ook heel veel landschappen niet: bergen, woestijn, regenwoud, savanne bijvoorbeeld. Heeft Australië allemaal wel.
En we hebben ook geen echt uitgestrekte natuur, niet het soort “een week rondlopen en niemand tegenkomen” dat Australië heeft.
Vind zelf Australië dan weer te ver weg van de rest van de wereld maar qua landschap is het veel gevarieerder dan hier en zo groot dat je zelfs als je intensief reist je nooit alles zal zien.
Nederland geeft mij geen vakantiegevoel:
En ik wil ook niet Thierry’s toekomstige commune Forumland tegen het lijf lopen.
Ik over 15 jaar.
Vind jij NL een veelzijdig, mooi, vakantiegevoelgevend land? Kies tussen ja of nee.
0 stemmers
Maar dat is toch gewoon persoonlijke voorkeur? Ik vind Australië gewoon een heel vet land omdat je zoveel verschillende klimaten en soorten natuur heb. En ik denk niet dat je daar snel uitgekeken bent.
@anon4388265 wat @Zemraluani inderdaad zegt. We hebben natuurlijk superveel, maar ook heel veel niet. En ik onderschat Nederland soms ook wel een beetje denk ik haha
Als ik jouw posts soms lees hier (over de dieren die je tegenkomt), kan ik me echt niet voorstellen dat wij in dezelfde omgeving wonen.
Als we nooit meer naar concerten kunnen kan ik mijn baan wel gedag zeggen.
Nein total nicht!!
Veelzijdig wel en heeft ook zeker veel mooie plekken, maar een vakantiegevoel krijg ik er niet van
Kom je gewoon mee met mij om in Moldavië een Biodanza te beginnen.
Dikke chill. Doen we daar dan ook een floatcentrum bij?
Ja, ik vond Australie ook mooi (ben er geweest vroeger), maar vind persoonlijk NL net zo mooi en heb als ik naar strand/duinen ga al vakantie-vibes en raak ook niet uitgekeken hier zelfs niet de routes die ik elke dag zie.
Bedankt voor de uitleg van jou en @Zemraluani verheldert weer dingen
leuk dat ieder het zo divers ervaart eigenlijk.
Nee dat vind jij?
Ben jij:
0 stemmers
Zoekende.