Stel je persoonlijke vraag #29

Zou je gelukkig kunnen zijn als je nooit meer op vakantie mag naar het buitenland? Dus wel gewoon in het land waar je woont.

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

1 like

Lastige vraag. Denk dat als je echt gelukkig bent, wel of niet op vakantie gaan daar weinig invloed op heeft. Maar op vakantie gaan kan me wel tijdelijk gelukkig doen voelen, wanneer ik dat thuis in mijn sleur niet ben.

1 like

Ik heb een bericht terug van MADE en het is dus 19:05 :cowboy_hat_face:

‘Die Zeit ist 5 Minuten nach 7 Uhr! Hoffe das hilft.’

59 likes

Ik snap nu nog minder van die klok eigenlijk haha

6 likes

Alleen de bruine zijn dus wijzers!
Dat verklaart ook de afmetingen! Dat die gouden bogen niet helemaal om de klok heen draaien.

Haha same

Want hoe kan het op die klok dan 9 uur of kwart voor 9 worden dan? Want die kleine bruine wijzer ziet er niet flexibel uit

1 like

Je bent echt de MVP :raised_hands:

Maar die klok maakt me nog steeds woedend.

3 likes

Op Facebook zei de medewerker dat ze ook geen idee heeft en dat ze de vraag heeft doorgezet naar het designteam. Op Instagram zei iemand: ‘Ich habe mir dieses Produkt angeschaut und es ist batteriebetrieben. Es ist auch für Badezimmer geeignet und hat kein tickendes Geräusch’ Oke ja leuk dat 'ie op batterijen werkt.

Waarschijnlijk weten ze het allemaal niet en dacht deze man op WhatsApp laat ik maar gewoon een tijd doorgeven dan houdt ze misschien op met vragen stellen

3 likes

Ik denk dat overschat wordt hoeveel invloed dingen als vakanties hebben op je echte innerlijke geluk.

26 likes

Ik zou dan nooit meer een groot deel van mijn familie kunnen zien :cry: dus dat zou absoluut mij niet gelukkiger maken

8 likes

Dat zie ik ook niet als vakantie. Dat is familiebezoek en echt wat anders

2 likes

Erg eens. Beetje een impopulaire mening, ik vind reizen/verre vakanties zelf echt zeer overrated. Maar ik ben ook een beetje radicaal en wil niet meer vliegen enzo. Mis het totaaaal niet.

5 likes

Ligt dat niet aan de persoon?

Ik zou echt doodongelukkig worden als ik hier nooit meer weg mocht. Heb ook nooit heimwee maar wel het soort van omgekeerde, dat ik echt hunker naar een ander land, andere taal Blabla.

Als ik in een heel groot land woonde met verschillende culturen en landschappen dan zou ik t misschien wel trekken maar forever polder nee bedankt.

26 likes

Zou betekenen dat ik de driekwart van mijn familie (en nog het leuke deel ook) nooit meer zou kunnen zijn. Lijkt me wel heftig.

En ik vind dat ook wel vakantie, want ik zie ook meer dingen in dat land etc. Zou dat extreem missen en me opgesloten voelen. En ben echt niet zo een global traveller, ben nu ook al vrij lang niet geweest door coroon, maar is toch anders als er wel uitzicht is op ooit wel.

4 likes

Ja dit inderdaad! Als je mij in Australië zou droppen en ik zou er nooit meer weg mogen, helemaal prima. Maar als ik Nederland nooit meer uit zou mogen, zou ik daar echt snel klaar mee zijn. Tuurlijk hebben we mooie plekken, maar er is hier ook niet zo spectaculair veel te beleven.

5 likes

Ik kan dat niet beoordelen natuurlijk, maar als ik vanuit mezelf spreek en vanuit alles wat ik heb moeten verliezen/opgeven door mijn ziekte, dan kan ik voor mezelf zeggen dat wat mij betreft innerlijk geluk ergens anders vandaan komt.
Daarom zeg ik ook “ik denk”, ik denk namelijk dat je jezelf kan verrassen in waar je je geluk uit kan halen.

Edit: hoop niet dat dit overkomt als een humblebrag want zo bedoel ik het niet.

9 likes

Ah op die manier, heel letterlijk.

Ja dan zou ik zonder buitenland kunnen, maar ik zou het wel echt heel kut vinden. Kan geluk uit andere dingen halen natuurlijk, maar zou toch wel een van de laatste dingen zijn die ik ooit zou opgeven denk ik.

2 likes

Voor een vakantiegevoel hoef ik eigenlijk niet eens m’n eigen huis uit. Bepaald weer of licht roept dat bij mij altijd enorm op. Of geuren. Zelfs door een grote schoonmaak in de zomer, krijg ik een vakantiegevoel, omdat alleen dan m’n badkamer naar chloor (en dus zwembad) ruikt. Het is dus deels misschien wel herinnering aan vroegere vakanties.
Valt me vooral op dat de mensen die naar eigen zeggen wel echt op vakantie ‘moeten’ na afloop vrijwel altijd veel te klagen hebben. Die lijken nooit echt tevreden te zijn en zijn altijd weer met de volgende vakantie bezig (degene die ik ken dan).

2 likes

Voor mij is dat ook vakantie aangezien ik daar ook zoveel mogelijk op het strand ga liggen, toeristen dingen doen etc. Het is ook niet zo dat ik 2 weken naar familie ga + nog een losse vakantie dan ergens anders in het jaar.

Op zich heb je hier niet echt een festival of concert voor nodig toch.

3 likes