Omdat Nederland onderschat wordt of Australië overschat?
Huh?
Nederland is zo divers qua landschappen, mensen (hoeveel culturen in dit land wonen!) en er valt zat te beleven.
Maar we hebben ook heel veel landschappen niet: bergen, woestijn, regenwoud, savanne bijvoorbeeld. Heeft Australië allemaal wel.
En we hebben ook geen echt uitgestrekte natuur, niet het soort “een week rondlopen en niemand tegenkomen” dat Australië heeft.
Vind zelf Australië dan weer te ver weg van de rest van de wereld maar qua landschap is het veel gevarieerder dan hier en zo groot dat je zelfs als je intensief reist je nooit alles zal zien.
Nederland geeft mij geen vakantiegevoel:
- Ik ben op veel plaatsen al geweest
- De kans dat je iemand tegenkomt (die je kent) is groot
- Weinig variatie m.b.t. natuur en fauna
En ik wil ook niet Thierry’s toekomstige commune Forumland tegen het lijf lopen.
Ik over 15 jaar.
Vind jij NL een veelzijdig, mooi, vakantiegevoelgevend land? Kies tussen ja of nee.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maar dat is toch gewoon persoonlijke voorkeur? Ik vind Australië gewoon een heel vet land omdat je zoveel verschillende klimaten en soorten natuur heb. En ik denk niet dat je daar snel uitgekeken bent.
@anon4388265 wat @Zemraluani inderdaad zegt. We hebben natuurlijk superveel, maar ook heel veel niet. En ik onderschat Nederland soms ook wel een beetje denk ik haha Als ik jouw posts soms lees hier (over de dieren die je tegenkomt), kan ik me echt niet voorstellen dat wij in dezelfde omgeving wonen.
Als we nooit meer naar concerten kunnen kan ik mijn baan wel gedag zeggen.
Nein total nicht!!
Veelzijdig wel en heeft ook zeker veel mooie plekken, maar een vakantiegevoel krijg ik er niet van
Kom je gewoon mee met mij om in Moldavië een Biodanza te beginnen.
Dikke chill. Doen we daar dan ook een floatcentrum bij?
Ja, ik vond Australie ook mooi (ben er geweest vroeger), maar vind persoonlijk NL net zo mooi en heb als ik naar strand/duinen ga al vakantie-vibes en raak ook niet uitgekeken hier zelfs niet de routes die ik elke dag zie.
Bedankt voor de uitleg van jou en @Zemraluani verheldert weer dingen leuk dat ieder het zo divers ervaart eigenlijk.
Nee dat vind jij?
Ben jij:
- Atheïst
- Agnost
- Heks
- Religieus, licht toe
- Ex-religueus, licht toe
- Iets anders, licht toe
0 stemmers
Zoekende.
Ik ben een heks. 100%
Nee grapje vind t wel interesant maar een beetje eng
Geen feeks?
Ik had een depressie en het enige wat mij op dat moment enigszins gelukkig maakte was naar een tour/concerten van mijn favo band met mijn vriendinnen. Ik heb vooraan bij al die concerten huilend en lachend en onwijs gelukkig gestaan en dat was voor het eerst in 2 jaar tijd dat ik uberhaupt weer wat voelde. Mijn psych heeft 1,5 jaar lang op mij ingepraat en die zei als het had gekund had ik je al 6x op zo een tour gestuurd.
Dus ja ik zou heel ongelukkig worden zonder concerten aangezien dat een heel groot deel ook is van wie ik ben en wat ik doe.
Aan de andere kant, stel breien is iemands passie en leven, als diegene een blessure aan een vinger krijgt ofzo waardoor breien niet meer mogelijk is, en diegene daar dan heel ongelukkig van wordt, is dat ook fragiel? Is wel iets waar je heel veel plezier uithaalt, je hobby, je passie, en dat kan dan opeens niet meer. Op zich niet zo anders met een ‘luxere’ hobby of wel?